Gå til innhold

Sony Xperia Z1 - Sonys flaggskip høsten 2013


Simkin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting er sikkert. LG G2 er mer snappy! Hatt Note 3, Sony Z1 og nå LG G2 i løpet av de siste tre ukene.

 

Byggekvaliteten til Z1 er overlegen men skjermen er fremdeles litt for dårlig med tanke på innsynsvinkel.

Hadde de gjort noe med det samt mindre bezel så hadde den vært fantastisk.

 

LG G2 er, etter min mening, den beste uten tvil. MEN savner kvaliteten og tyngden. Der er den helt suveren

 

Synes du LG G2 er en bedre telefon enn Note 3 også? Prøvde forøvrig en Z1 i dag. Syntes den var blass å se på, men det kommer vel av at jeg er vant til skjermen på S4.

Lenke til kommentar

Veldig mye forskjellig folk sier om Z1...Så underbevisstheten min sier at jeg bør beholde det jeg har.Blasse skjermer og bilder...hm.

Prøv den / de ut selv så finner du nok en løsning :-)

Personlig er det bare 5s jeg bryr meg om akkurat nå, i mitt liv overgår IPhone alt som har med android å gjøre, å da betyr det lite om det heter z1, lg, Samsung osv :-)

Lenke til kommentar

Prøv den / de ut selv så finner du nok en løsning :-)

Personlig er det bare 5s jeg bryr meg om akkurat nå, i mitt liv overgår IPhone alt som har med android å gjøre, å da betyr det lite om det heter z1, lg, Samsung osv :-)

5s? Haha....realky?? For meg er det synonymt med Doro.

 

Apple i 2007 er nesten det samme som i 2013.

Bruker iPhone 5 i jobb og den er så enkel, simpel og lite avansert

at jeg skjønner den er populær.

 

Android er for videregående. For de som faktisk endrer på innstillingene og ikke

har alt på "standard".

 

G2 er mye bedre en Note 3. Av alle de hundre telefonene jeg har hatt de siste årene er denne

farlig nær toppen...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Prøv den / de ut selv så finner du nok en løsning :-)

Personlig er det bare 5s jeg bryr meg om akkurat nå, i mitt liv overgår IPhone alt som har med android å gjøre, å da betyr det lite om det heter z1, lg, Samsung osv :-)

Aldri i livet...

Om jeg går for en overpriset epletlf.

(Det var du som nevnte det)

Jeg lurer på android og har Symbian (808) med verdens beste kamera.

Det er mitt problem.

Lenke til kommentar

Jeg tilhører gruppen som sitter på iPhone 4 ennå og trenger en ny telefon. iP5 ble sendt i retur rett etter lansering pga. noe tidlige batchproblemer med WiFi kortene og dermed ble jeg sittende på gjerdet. Deretter vurderte jeg å gå for iPhone 5c siden jeg ikke har lyst til å betale premiumpris før Apple gjør større designendringer og vil vente å se hva iPhone 6 blir før jeg betaler premium til Apple.

 

Dermed står jeg i beita og er møkk lei en gammel treg telefon og trenger noe nytt.

 

Valget slik jeg ser det står nå mellom Xperia Z1 eller SGS4 Active. Jeg trenger en telefon som kan være med meg i alt og ett slik iPhone 4 har gjort og som tåler å bli både gjennomsvett og våt i regnvær. Der har min iPhone 4 overasket meg enormt gjennom årene da den har fått så mye juling og mishandling at det er merkelig den fortsatt lever.

Men da må jo disse to være gode alternativer? Noen som kjenner begge eller noen som tør være ærlige nok til å fortelle meg hva som oppleves av knirk og knark på Z1 før jeg tar et valg? Er det andre telefoner jeg bør vurdere i stedet? Jeg ønsker ikke større skjerm enn 5" da det blir stort nok og den må tåle røft vær og svettebruk.

 

Iom at jeg vil bruke den mye til treningsaktivitet og turaktivitet i all slags vær, hva vil dere anbefale? Z1, SGS4a, LG2?

SGS4 er jo den desidert billigste av disse så økonomisk sett er det kanskje det lureste valget nå.

 

 

EDIT:

Iom. at jeg kanskje skal tilbake til iPhone 6 og at Z1 har noen quirks i respons og innsynsvinkel så lurer jeg på om jeg går for billigste alternativet som er en SGS4a. LG2 virker å bli for sær med små ukurante knapper på baksiden. Eneste ulempen er at jeg trenger ANT+ støtte for noen av mine treningsdupeditter (speed and cadense sensor etc.), Pulsbelter har jeg både til BT4 og Ant+ så den er grei. Det ser ut som Z1 har innebygd støtte for Ant+ men jeg finner det ikke på S4a? Veldig synd da mange treningsdingser fortsatt baserer seg på Ant+ selv om BTLE begynner å bli et godt alternativ. På iPhone brukte jeg en dongle. Får man kjøpt Ant+ dongle til S4a?

 

EDIT2:
I mine øyne er det veldig merkelig å gi en mobiltelefon tilnavnet "Active" og ikke ha støtte for den bredeste standarden innen treingsutstyr, Ant+. Det som er ennå merkeligere er at S4 og Note 3 skal få det med Android 4.3 men ikke S4a. What the f... are you doing Samsung!? Betyr det at S4 er riktig telefon og at jeg må gamble med svette og regnvåte klær? :(


Har ikke helt lyst til å betale 1200-1400 mer for en Z1 som kanskje ikke innfrir. Er veldig opptatt av responsen/snappyfeel når man bruker telefonen og her skal skallet på Z1 gi noe lagg.

 

http://www.dcrainmaker.com/2013/10/samsung-mobile-devices.html

Yet interestingly (and unfortunately), the Samsung S4 Active variant won’t get the ANT+ support.
Endret av Theo343
Lenke til kommentar

@Theo

Har aldri eid iPhone, så skal ikke sammenligne med den. Kommer selv fra One X, og kona har vanlig s4 (ikke active). Av de tre er det uten tvil z1 som virker mest solid og premium. Mitt eksemplar er ihvertfall helt uten knirk og virker veldig solid skrudd sammen. Dette komme dog med en pris. Z1 er en noe tyngre telefon, men på den andre siden virker den solid av samme årsak. Vanntett telefon er genialt, og med medfølgende ladedock trenger jeg aldri å åpne lukene. Skal jeg pirke på noe, så må det være at den gjerne kunne hatt mindre bezel.

 

Anbefaler deg å ta en tur i butikken og kjenne på begge to!

Lenke til kommentar

Takker learntofly:

 

Du har ikke merket noe til den laggy følelsen enkelte beskriver på Z1? Dårligere innsynsvinkel ift. farger skal jeg klare å leve med men laggy respons på skjermen vet jeg ikke helt. Får i verste fall betale premium pris siden jeg trenger en telefon med Ant+ som også tåler utetreningen jeg holder på med.

 

Et generelt spørsmål. Når man sykler på kvelden i mørket vil man gjerne se puls og kadens på skjermen. For å ikke bli blendet og bruke for mye batteri har jeg på iPhone trykket 3 ganger på homeknappen for at fargene skal reverseres (nighttheme med sort bakgrunn og hvit skrift). Er dette noe man enkelt får til på Z1 / Android? Jeg har telefonen stående i et etui på styrestemmet.

 

Hvordan er batteritiden på Z1 når man er på 3-4-5 timers sykkelturer med sportstracker/gps og ant+ (pulsbelte og SC sensor) i aktiv bruk? Er jo kjedelig om man blir stående med en tom telefon før turen er over.

 

Alternativet er at jeg kjøper en billig S4a nå og fortsetter å bruke iPhone som sportstracker.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

@Theo

Har selv telefonen på baklomma på sykkeltur, og bruker en Polar rcx5 til fart og kadens. Har hatt telefonen en halv uke, så batteriet er nok ikke helt på topp enda. Varer hele dagen med ca fem og en halv time med skjermen i bruk. Aldri vært borti night theme som du beskriver, men utelukker ikke at det finnes.

 

Innsynsvinkelen er ikke strålende, men har ingen betydning for mitt bruk. Merker ingen lagg, og min personlige mening er at Sony sin programvare er mye penere enn Samsung touchwiz.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker learntofly:

 

Du har ikke merket noe til den laggy følelsen enkelte beskriver på Z1? Dårligere innsynsvinkel ift. farger skal jeg klare å leve med men laggy respons på skjermen vet jeg ikke helt. Får i verste fall betale premium pris siden jeg trenger en telefon med Ant+ som også tåler utetreningen jeg holder på med.

 

Et generelt spørsmål. Når man sykler på kvelden i mørket vil man gjerne se puls og kadens på skjermen. For å ikke bli blendet og bruke for mye batteri har jeg på iPhone trykket 3 ganger på homeknappen for at fargene skal reverseres (nighttheme med sort bakgrunn og hvit skrift). Er dette noe man enkelt får til på Z1 / Android? Jeg har telefonen stående i et etui på styrestemmet.

 

Hvordan er batteritiden på Z1 når man er på 3-4-5 timers sykkelturer med sportstracker/gps og ant+ (pulsbelte og SC sensor) i aktiv bruk? Er jo kjedelig om man blir stående med en tom telefon før turen er over.

 

Alternativet er at jeg kjøper en billig S4a nå og fortsetter å bruke iPhone som sportstracker.

. S4 har jeg hatt, noe laggy den og. Derimot g2 har enda ikke lugget og har mye bedre batteri en s4. Ville også tatt z1 over s4 anyday
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Teo343, min Z1 lagger ikke i det hele tatt men er svært rask og responsiv gjennom hele brukergrensesnittet. Fordelene med Z1 fremfor S4 Active er: Bedre byggekvalitet (penere Tlf), kameraknapp (fin til å starte kameraet uten å vekke tlf først), bedre kamera og ladedock som gjør at en slipper og åpne lukene. Når det gjelder innsynsvinkel til skjermen så er denne dårligere enn på feks Samsung's telefoner men den er allikevel bra nok. En kompis av meg kjøpte S4 Active men angrer på at han ikke ventet på Z1. Når det gjelder treningsprogrammer så er min erfaring at tlf tappes ca 10%-20% strøm i timen med feks programmet Runtastic og musikkspiller aktivert :) Batteritiden på S4 Active er ikke bedre enn på denne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aldri i livet...Om jeg går for en overpriset epletlf.(Det var du som nevnte det)Jeg lurer på android og har Symbian (808) med verdens beste kamera.Det er mitt problem.

At Apple er overpriset er dine ord, i mine øyne betaler jeg glatt de kronene for kvalitet.

Ja, du har kanskje verdens beste kamera på en mobil, men totalpakken med 808 fikk meg til å selge den ganske kjapt,meg ventet faktisk noen mnd for å få testet den under øya 2012 og sommeren 2012. Har ikke savna den siden

Men spørsmålet er var vel om du skulle ha en z1, jeg sier ja :-)

Lenke til kommentar

5s? Haha....realky?? For meg er det synonymt med Doro.

Apple i 2007 er nesten det samme som i 2013.

Bruker iPhone 5 i jobb og den er så enkel, simpel og lite avansert

at jeg skjønner den er populær.

Android er for videregående. For de som faktisk endrer på innstillingene og ikke

har alt på "standard".

G2 er mye bedre en Note 3. Av alle de hundre telefonene jeg har hatt de siste årene er denne

farlig nær toppen...

Helt greit og ikke være enig, å trekke doro inn er litt barnslig, men du om det.

Vi har alle våre favoritter

Jeg har ikke prøvd eller sett lg telefonen, skjermen ser godt farga ut, ellers er det ingen fordel at den ser mye ut som en plastic fantastic Samsung telefon.

En fordel for meg er at spesielt HTC men og heldigvis Sony har støtte for Mac, det finnes mye rart mann kan laste ned fra android jungelen men det meste er ubrukelig.

Håper lg og de andre " små " kan kjempe på alle områder med de store men tviler på vi er helt der enda

Lenke til kommentar

At Apple er overpriset er dine ord, i mine øyne betaler jeg glatt de kronene for kvalitet.

Ja, du har kanskje verdens beste kamera på en mobil, men totalpakken med 808 fikk meg til å selge den ganske kjapt,meg ventet faktisk noen mnd for å få testet den under øya 2012 og sommeren 2012. Har ikke savna den siden

Men spørsmålet er var vel om du skulle ha en z1, jeg sier ja :-)

 

Mener du helt ærlig at en telefon ikke er overpriset når man betaler 30% ekstra kun for eplet?

Telefonene kommer dårligere ut på mer eller mindre alt. Det eneste den kommer likt eller bedre ut på er vel singletasking.. Den har dårligere maskinvare, er LANGT mer låst for forbrukeren, VELDIG mye mer kjøpeprogramvare som man får gratis på Android og WP, samt ettersom de bruker swap telefoner så er man avhengig av cloudbackup. Kvaliteten er 'ok' at best, knuser jo ekstremt fort ( Bare meg som har lagt merke til at dersom man ser på folk sine iPhoner er 70% av de knust?;)). MEN!!

De funker :)

Så om man vil ta seg råd og ikke trenger mer enn det apple tilbyr så for all del, slå til, men ikke kom å si at det ikke er overpriset;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...