Gå til innhold

Sony Xperia Z1 - Sonys flaggskip høsten 2013


Simkin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3G Network HSDPA

850 / 900 / 1700 / 1900 / 2100 - all versions

 

4G Network LTE

800 / 850 / 900 / 1700 / 1800 / 1900 / 2100 / 2600 - C6903

700 / 850 / 900/ 1700 / 1900 / 2100 / 2600 - C6906

800 / 850 / 900/ 1700 / 1800 / 1900 / 2100 / 2600 - C6943

 

Den som blir solgt i Norge er C6903.

Endret av Rydin
Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg : inntil for to dager siden hadde jeg en Meny som dukket opp,Når jeg fikk anrop inn på mobilen min. Jeg kunne da avvise den som ringte med en ferdig formuleret tekstbeskjed. Denne er nå borte og jeg finner den ikke igjen. Under verktøy og samtale innstillinger finner jeg en meny som heter Avvis anrop med mld. Trykker jeg på den så for jeg opp 6 standart meldinger, derav to jeg har laget før. men jeg får IKKE opp funksjonen der jeg kan slå dette på ....

 

Anyone ?

 

Pls help

Endret av Morelia_ss
Lenke til kommentar

Angående telefoner som kan kalles flaggskip og har en veldig høy kamerakvalitet....

 

Jeg har i et par timer sett på "youtube"videoer, for sammenligninger mellom de 3 store kameratlf...

(xperia z1 - Nokia 1020 - Nokia 808)

Og er nesten like klok.

En ting som er sikkert er at xperia z1 ikke kan konkurere med 808 på video.

Det er langt dårligere.

På vanlig filming (steady), på "humpete" bilder og på nær sagt alt annet.

Og om man sammeligner zoom funksjonen, så detter xperia z1 helt igjennom i forhold til Nokia 808. Det er som å dette 3-4 år tilbake..

Dessverre for meg, som liker androidfunksjonaliteten.

Ellers, på vanlige stillbilder (uten zoom), så er xperia z1 god nok, og kan i visse situasjoner konkurrere med 808.

 

1020 er jeg mer usikker på.

Den har tilnærmet like bra kvalitet i zoom på video.

Tilnærmet like bra bilder (kanskje litt mer unaturlige farger og støy i visse situasjoner)

Men, så er 1020 mer "klumpete" enn jeg liker og har litt mindre skjerm.

Samt at jeg er usikker/skeptisk til om jeg vil like operativsystemet.

 

Blir jeg klokere?

Er 808 klart for å være med meg 6-12 mnd til?

Er det en kameramobil som uten tvil slår 808 innen neste sommer?

Jeg er veldig usikker.

Lenke til kommentar

Opplever dessverre at kameraet på Z1 varierer mye i kvalitet. Var ute og tok noen bilder i går og når jeg kom hjem og såg de på pc'n så var mange ute av fokus selv om kameraet indikerte å ha fokusert. Dessuten så merkes det godt de bildene som er i fokus er skarpe og detaljerte bare midt i bildet, ut mot kantene blir bildene dårlige :hm:

 

Test her : http://connect.dpreview.com/post/9705313773/sony-xperia-z1-camera-review?page=6

Lenke til kommentar

Okay, så i værste tilfelle gjelder det bare enkelte.

 

Regner med at telefonen har langt flere gode sider enn dårlige, men til dere som har hatt telefonen en periode nå, har dere kommet over noen ting dere gjerne kunne ønsket var bedre/fikset/gjort annerledes?

 

 

Edit: Og hvor enkelt er det å installert custom roms på denne telefonen?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Jeg opplever dette fremdeles ofte, men etter jeg tok i bruk wifi er det langt mindre irriterende.

Problemet her virker til å være ( for meg i Kristiansand ) at Netcom har for dårlig dekning / for varierende frekvenser, så telefonen sliter veldig med å forbli tilkoblet riktig nett.

 

Når det ellers gjelder telefonen har jeg enda ikke klart kneble den, så ejg er fremdeles veldig fornøyd ytelsemessig.

Utsendet mener jeg også at det er en av de desidert peneste telefonene på markedet, MEN! Fort fettmerker på den, noe som kan bli irriterende for noen :p

Kameraet er bra men visse barnesykdommer i FW som trolig blir utbedret etterhvert. Det er også stor sannsynlighet for at dekningen vil bli utbedret med FW.

 

Når det gjelder custom roms bør det ikke være noe hardere enn på andre telefoner, men vær oppmerksom på at dersom du unlocker bootloader vil du ikke lengre ha et fungerende kamera før du reverser unlockingen.

Det står mer om dette på andre forum, så sjekk nøye rundt det før du eventuelt setter i gang med rooting og custom roms/bootloaders:)

 

 

Når det gjelder 4.3 skipping er dette som jeg så bekreftet "Umulig" fra Sony tidligere, vi må innom 4.3 først.

Men krysser selvsagt alt som kan krysses, hadde ikke vært feil med en kitkat nå!:p

Lenke til kommentar

Custom rom er foreløpig en utfordring da unlocking av bootloader ødelegger kamera. Inntil dette er løst vil det trolig være lite aktivitet på det området. For mer info om det ville jeg sett på xda.

 

Når det er sagt, så er dette første telefon jeg er såpass happy med stock at jeg (foreløpig) ikke ser behovet. På de tidligere telefonene mine har jeg kjørt mye custom roms.

Lenke til kommentar

Tror faktisk ikke jeg gidder å kødde rundt med roms og slikt på denne telefonen her jeg heller. Alt går strøkent og pent. Sony sitt skall er dessuten såpass lite irriterende og flott :) Jeg fjernet forøvrig denne filmen til Sony, og satte på denne her

 

http://no.mobilefun.com/40820-muvit-tempered-glass-screen-protector-for-sony-xperia-z1.htm

 

Helt latterlig mye bedre å trykke på, samt fingermerker og annet dritt er mye mindre på denne. Venter på Spigen sin løsning da :) Men denne filmen her var bedre enn forventet altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...