Gå til innhold

Sony Xperia Z1 - Sonys flaggskip høsten 2013


Simkin

Anbefalte innlegg

Kjører originalt på min S3 for øyeblikket også, men liker å vite at muligheten for å modifisere ligger der om man vil. Så det at kameraet blir ubrukerlig er jo ikke helt godt, dog merkelig må jeg si.

 

Telefonen kommer med Android 4.2? Også var det slik at man fikk høre noe nytt rundt videre oppdateringer(4.3/4.4) denne uken om jeg forstod @learntofly riktig? En annen ting også, hvordan er lyden på denne telefonen? Både høyttalerne og ved bruk av hodetelefoner? Vet at min S3 har en svak susing i bakgrunn med ørepropper/hodetelefoner, høres ikke så sant ikke musikken er veldig lav/ingen lyd spilles, men litt små irriterende er det jo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høytallerene er ikke på nivå med min tidligere iPhone 5 for fem flate øre ihvertfall, men dette var jeg klar over. Ligger jo en membran over denne, skal jo være vanntett. Men altså det fungerer jo helt kurant om man sitter å loker på youtube eller vil ha noe enkelt bakgrunnsstøy til barberingen etc. Når det gjelder lyd, har jeg kun brukt mitt Parrot Zik headsett over BT.

Lenke til kommentar

Søk etter Z1 case, men for øyeblikket har jeg denne :

 

http://www.ebay.com/itm/TRANSPARENT-BLACK-TPU-GEL-CASE-BACK-COVER-FOR-SONY-XPERIA-Z1-2-LCD-GUARDS-/331050784461?pt=UK_MobilePhones_MobilePhonesCasesPouches&hash=item4d142a16cd

 

Helt enkel, lett å få av og på om man skal lade med docken. Ingen gjenskinn i bilder ved blitz. Enkelte løsninger bygger hakket for langt ut rundt kamera, og da kan det lett bli dårlige bilder ved bruk av blitz ;)

 

Kan tipse om denne tråden her:

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2438266

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Søk etter Z1 case, men for øyeblikket har jeg denne :

 

http://www.ebay.com/itm/TRANSPARENT-BLACK-TPU-GEL-CASE-BACK-COVER-FOR-SONY-XPERIA-Z1-2-LCD-GUARDS-/331050784461?pt=UK_MobilePhones_MobilePhonesCasesPouches&hash=item4d142a16cd

 

Helt enkel, lett å få av og på om man skal lade med docken. Ingen gjenskinn i bilder ved blitz. Enkelte løsninger bygger hakket for langt ut rundt kamera, og da kan det lett bli dårlige bilder ved bruk av blitz ;)

 

Kan tipse om denne tråden her:

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2438266

Takk!

Lenke til kommentar

Var innom en elkjøp butikk her igår og prøvde telefonen, og lurer på noe, hva er grunnen til det store sorte området under skjermen? Er så vandt til å touch/vanlig knapp der fra Galaxy S3en. Følte det ble litt mye plass som ikke var brukt til noe, men har kanskje noe med at telefonen er vanntett å gjøre?

Lenke til kommentar

Var innom en elkjøp butikk her igår og prøvde telefonen, og lurer på noe, hva er grunnen til det store sorte området under skjermen? Er så vandt til å touch/vanlig knapp der fra Galaxy S3en. Følte det ble litt mye plass som ikke var brukt til noe, men har kanskje noe med at telefonen er vanntett å gjøre?

 

Vet ikke hvorfor det er der, men er enig i at det er dårlig utnyttet plass.

Lenke til kommentar

Batteri? :p Men det er klart, er nok av "ubrukt" plass på telefonen sammenlignet med andre. Men at den skal være vanntet samtidig som den skal være top-speccet har nok noe å si ja.

Omg, jeg fikk telefonen idag. Også prøvde jeg ut kameraet, det er helt fryktelig?

Hvordan fikser jeg det?

Lenke til kommentar

Hei. Er det noen som opplever dårligere eller bedre dekning på Z1 i Oslo området i forhold til sin gamle mobil. Sikler på denne mobilen, men vil være helt sikker siden jeg slet sån med en dårlig antenneløsning på HTC titan for en tid tilbake. Har en jobb hvor jeg går mye rundt i bygg hvor det er dårlig mobildekning, hvor da antennekvalitet kan være en avgjørende faktor.

Må si jeg er super optimist når det gjelder kameraet sitt potensial. Leser bare hvordan experia Z ble utrolig mye bedre etter en del opdateringer, så sony har bygger et godt rykte på den fronten. Denne bilde sensoren virker jo helt rå i forhold experia Z sin som jo var veldig bra i sin tid :)

 

Et siste spørsmål. Hvordan er batteritiden på denne mobilen hvis man har på gps, wifi og blåtann kontinuerlig over en dag. På dette området er nemlig Widows Phone veldig bra under idle bruk. I teorien burde Z1 slå lumia 920.

Endret av I_hate_bottles
Lenke til kommentar

Som jeg har skrevet flere ganger her...

Blir helt forvirret jeg. Da jeg liksom lenge har innbilt meg at Nokia 1020 og Xperia z1 var det ypperste hva gjelder mobilkamera i salg akkurat nå.....

Og så blir Z1 av og til kalt skuffende, for så i neste øyeblikk omtalt som nærmest en revolusjon?

På enkelte tester blir jo Z1 omtalt som mettopp det.

Ut fra dette har jeg funnet å beholde Nokia 808 inntil videre....

Lenke til kommentar

Til de som er opptatt av bildekvalitet vil jeg si: Gå for en S4 eller Note3. Z1 produserer mye støy og bildene er uskarpe ut mot kantene, og mange ganger har jeg erfart at bildene er ute av fokus selv om kameraet har indikert å fokusere. Mulig en oppdatering vil fikse dette men hvor lenge skal vi vente ?

Lenke til kommentar

Var innom en elkjøp butikk her igår og prøvde telefonen, og lurer på noe, hva er grunnen til det store sorte området under skjermen? Er så vandt til å touch/vanlig knapp der fra Galaxy S3en. Følte det ble litt mye plass som ikke var brukt til noe, men har kanskje noe med at telefonen er vanntett å gjøre?

 

Om det er hensikten eller ikke vet ikke jeg, men den ekstra plassen er meget praktisk når man ser på film i landskapsmodus da man har et sted å hvile fingrene. Synes det funker fint jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...