Gå til innhold

Sony Xperia Z1 - Sonys flaggskip høsten 2013


Simkin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beklager om dette er nevnt tidligere.

 

Jeg fikk min Xperia Z1 i posten i går, og har til nå tuklet med den i en del timer. Jeg liker telefonen svært godt så langt, men jeg er veldig skuffa over fargene i displayet. Mulig jeg er kresen, men når til og med dama mi reagerer, da er det noe som ikke stemmer.

 

Første inntrykket mitt var at fargene virker noe utvaska, i alt som vises i displayet. Man merker det spesielt godt viss jeg går inn på f.eks facebook appen og ser på de blå linjene der. Da virker alt mer lyseblått/kvitt enn det vanligvis gjør. Til sammenligning har jeg min gamle HTC Sensation, og dama sin Galaxy S3. Begge de to telefonen har vanvittig mye skarpere og mindre utvaska farger enn det skvipet jeg har fått servert fra skjermen til Xperia Z1.

 

Er det noen som har erfaringer med dette? Mulig det er meg som er stein stokk dum og ikke finner rette innstillingene. Noe er det iallefall som ikke stemmer.

 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar

Hva i all verden skal en med Airport Express når en har DLNA og Miracast ?

 

Nå har det seg slik at jeg har en Airport Express koblet opp mot anlegget mitt. Funker ypperlig med iPad, iPhone og Macen - burde da ikke være så vanskelig å få det til å virke med en telefon som kjører Android?

Til Mac og W7 laptop kjører jeg et program som heter Airfoil når jeg vil spille musikk trådløst, finnes det ikke en app til Android telefoner som gjør det samme?

Lenke til kommentar

Æsj, det er jo litt nedtur. Funker det bedre hvis man kjøper en Boxee?

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.leetzone.android.yatsewidgetfree&hl=en

 

◆ Stream your videos to your Android devices or UPnP / AirPlay device

◆ Send your Android medias to your Xbmc or UPnP / AirPlay device

 

jeg bruker denne mot min XBMC (ikke boxee da). Funker flott. Har ikke prøvd streaming.

Endret av JohnGalt
Lenke til kommentar

Begynner i ny jobb i februar, og det følger selvfølgelig ny telefon med ny jobb, og valget falt på Z1. Hadde egentlig litt lyst på N5, men måtte bestemme meg nå, og da er Z1 den beste telefonen på markedet (ser det i hvert fall ut som). Det blir hardt å vente til februar.......

 

@Josso: Angående farger, Samsung overmetter fargene for å få amoled-displayet til å se mest mulig fantastisk ut, så det er ikke rettferdig å sammenligne med den. Skrur du av denne overmettingen blir S3 ganske blass den og.

Men for all del, det kan selvfølgelig være noe i veien med displayet ditt, det beste er nok å sammenligne med en annen z1

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Jeg undersøkte litt på youtube og diverse andre forum, da jeg endelig fann noen som reagerte på det samme og hadde sammenligningsbilder/video opp mot flere telefoner. Jeg ser nå at telefonen min er nok som normalt.

 

Det var faktisk flere tilfeller der folk viste hvordan Z1 displayet egentlig bør vere, der mitt display var bedre.

 

Er nok bare jeg som er altfor hårsår på slike ting, he he :-)

Lenke til kommentar

Har både Note 3 og Z1 og når det gjelder skjermene på de så har begge styrker og svakheter. Note 3 er bedre på fargemetning og innsynsvinkel mens Z1 har mer naturlige farger, er klarere og skarpere der hvitt er hvitere. Trodde ikke jeg skulle komme til å si dette men jeg foretrekker Z1s skjerm når det gjelder surfing og stuff. Innsynsvinkelen er ikke på topp men det er ikke noe plagsomt. Selv er jeg vant med amoled fra de siste års Samsung modeller men har vent meg overraskende fort til skjermen på Z1, det er en meget god mobil som bare vil bli bedre med fremtidige oppdateringer :thumbup:

Lenke til kommentar

Telefon ikonet har forsvunnet fra den nederste linjen på skjermen (den som er fast). Får ikke lagt den på plass igjen. Når jeg forsøker, blir ikonet lagt på neste side. Sikkert en lett løsning på dette, men finner altså ikke ut av det..

 

*edit* Fant ut av det. Det var ganske elementært egentlig. :blush:

Endret av Kenneth Solfjeld
Lenke til kommentar

Jeg er relativt fornøyd generelt sett med min nye Xperia Z1. Det er for eksempel et stort skritt opp fra Iphones lille skjerm til denne. Sonys er litt mørk, men jeg er veldig glad i lyssterke skjermer, og det får jeg ved å fjerne automatisk tilpasning.

 

Ellers er vanlige Android-problemer irriterende. Pdf-er i Chrome åpnes i vilkårlige apper som gjøremålsappen 2do eller nettbokappen Ark. Noen ganger krever det ekstra zooming for å klikke på lenker. Og selv om Android skal være lettere enn Iphone på individuell tilpasning er det ikke alltid like enkelt med apper som Automatit. Men her kreves nok mer læring fra meg også.

 

De viktigste motforestillingene mot Z1 er likevel svak dekning. Jeg brukte i en periode Iphone og Sony side om side, og Sony er dårligere. På et hotell hadde jeg ingen wifidekning på Sonyen, mens Iphonen fungerte fint. Jeg mener det er meget svakt at jeg nå må leve med et steg ned på en teknologi som wifi som burde være veletablert på dette tidspunktet.

 

Også telefondekningen varierer. Jeg er stadig nede på Edge og generelt svakt signal på plasser jeg innbiller meg at jeg tidligere hadde 3G.

 

Lav lyd er også litt irriterende, særlig siden den lille høytaleren krever at telefonen holdes riktig for å høre.

 

Imponerende er det at telefonen er vanntett. Vel, etter et skifte. Den første jeg fikk konket i en test samme kveld som jeg fikk den, men med litt masing fikk jeg ny telefon etter en uke. Og den har bestått vanntesten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...