Gå til innhold

Går spillindustrien under igjen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er i hvert fall lut lei av at du må punge ut med mye mer penger for å nyte mange av dagens spill.

 

Jeg stusser alltid på dette her. Nye spill koster omtrent det samme som de alltid har gjort, og katalogtitler er langt billigere. Det finnes også massevis av rimelige mindre spill. Sammenligner man med gjennomsnittlig inntekt har prisene virkelig stupt.

Lenke til kommentar

Jeg stusser alltid på dette her. Nye spill koster omtrent det samme som de alltid har gjort, og katalogtitler er langt billigere. Det finnes også massevis av rimelige mindre spill. Sammenligner man med gjennomsnittlig inntekt har prisene virkelig stupt.

 

Det er helt riktig. Husker godt jeg betalte opp til 800,- for SNES spill. Nå skjønner jeg ikke hvordan mine foreldre kunne la meg gjøre det. Det var ganske mye penger på den tiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg stusser alltid på dette her. Nye spill koster omtrent det samme som de alltid har gjort, og katalogtitler er langt billigere. Det finnes også massevis av rimelige mindre spill. Sammenligner man med gjennomsnittlig inntekt har prisene virkelig stupt.

 

Prøv deg på World of Tanks eller War Thunder, du. Eller kanskje Starwars The Old republic.

Lenke til kommentar

Man kan jo ønske seg at spillindustrien går på trynet, eller i hvertfall visse selskaper, men det er ingenting som tyder på at det skal skje. Situasjonen er en helt annen en på 80-tallet, da man ikke klarte å lage spill som mange nok var interessert i å spille før Nintendo kom og reddet dagen. Dette hang like mye sammen med mangel på kreativitet som mangel på de tekniske forutsetningene for å lage underholdning som appellerer til massene. I dag er de tekniske forutsetningene bedre enn noensinne og det kompenserer i stor grad for mangelen på kreativitet, selv om den også er et faktum; så godt som alle spill som lages i dag er basert på gameplay-modeller som ble etablert på 80- og 90-tallet. Misnøyen i dag er først og fremst hos en liten, hard kjerne av erfarne gamere som har spilt seg lei på disse og savner nye visjoner hos bransjen, samtidig som man får all annen dritt på toppen av det hele, som DLC og DRM. Det er allikevel lite som tyder på at dette faktisk er ille nok til å at forbrukerne forlater spillmediet i stort monn - dessverre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Prøv deg på World of Tanks eller War Thunder, du. Eller kanskje Starwars The Old republic.

 

Du er forsåvidt inne på noe her, men dette er jo nye sjangre som krever mer av utgiveren etter at spillet er kjøpt.

 

Hvor mye må man investere i World of Tanks eller War Thunder for å få en opplevelse som gir like mange timer glede som man fikk ved engangsinvesteringer i Combat, 1942, Desert Strike og Air Combat?

Lenke til kommentar

Det skjedde en gang før 1983. Spillindustrien gikk nesten helt konkurs. Skjer det igjen? Spill blir dårlige, dårlig innhold. Hva skjer?!

EA melker penger fra oss.

Se her [snip] en forklaring om hvorfor og omcdet skjer igjen!

Diskuter gjerne her om hva dere synes.

 

Tja, hvis du sjekker litt omkring vil du raskt finne at det er svært mange flere selskaper enn EA som 'melker penger' fra forbrukerne. Activision, Sony, Nintendo, MIcrosoft med flere.

 

Spillmarkedet går opp og ned som de fleste andre markeder i verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...