Gå til innhold

Går spillindustrien under igjen?


Anbefalte innlegg

Merk, jeg har ikke spilt World of Tanks, eller sett det. Men jeg har hørt at man må kjøpe "gull-ammo" for å kunne være effektivt på høyt nivå. Dette er i så fall en dårlig F2P-struktur som inviterer til det typiske "Pay-2-win". Ingen av tingene man kan kjøpe i Warframe, Planetside 2 eller TERA gir deg en sterkere karakter enn andre spillere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

War Thunder, World of Tanks og Planetside 2 kan man godt spille uten å legg i en krone og likevel ha en god opplevelse. Stort sett sitter man igjen med 50% mindre exp og creds enn dem som har oppgradert til premium konto. Selv spiller jeg alle 3 med jevne mellomrom med og uten premium konto. Jeg har aldri brukt ei krone på premium ammo i WoT og likevel har jeg gjort det rimelig greit i det spillet.

 

Må nevne det at jeg trives best med å spille på lav tierene i både Wot 1 til 6 og WT 0 til 9, og der skal du spille bra elendig hvis du går i minus med gratis konto. Høy tier er jo grind selv med premium konto.

 

Og så kan du se på hva dette egentlig koster deg, som regel er det rundt 100 kr i måneden for premium konto. Hva er hundre kroner i forhold til timene man bruker på spillene. 1 halvliter cola nå koster rundt 17 til 18 i butikken. Du går glipp av 5 cola da, eller en øl eller to ute på byen en kveld.

Lenke til kommentar

Merk, jeg har ikke spilt World of Tanks, eller sett det. Men jeg har hørt at man må kjøpe "gull-ammo" for å kunne være effektivt på høyt nivå. Dette er i så fall en dårlig F2P-struktur som inviterer til det typiske "Pay-2-win". Ingen av tingene man kan kjøpe i Warframe, Planetside 2 eller TERA gir deg en sterkere karakter enn andre spillere.

Gull-ammo kan kjøpes for vanlige credits inne i spillet, og det er ingen tanker i spillet som faktisk trenger dette. Gullammo er greit å ta med seg ettersom de aller fleste stridsvognene i spillet har høy nok ammokapasitet til at det ikke koster deg noe om de ikke brukes, og i tilfelle du møter på en tungt pansret heavy to tier over deg kan du i det minste forsvare deg så lenge du sikter litt.

 

På en annen side må man nesten ha premium-konto for å kunne tjene credits på tier 7 og oppover, og det er en god del tier 8- og 9-tanker du rett og slett må grinde opp free XP med andre tanker og gull før de kan brukes.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

På en annen side må man nesten ha premium-konto for å kunne tjene credits på tier 7 og oppover, og det er en god del tier 8- og 9-tanker du rett og slett må grinde opp free XP med andre tanker og gull før de kan brukes.

Det er vel dette som er litt problematisk i så fall da.

Lenke til kommentar

 

På en annen side må man nesten ha premium-konto for å kunne tjene credits på tier 7 og oppover, og det er en god del tier 8- og 9-tanker du rett og slett må grinde opp free XP med andre tanker og gull før de kan brukes.

 

Er litt uenig der. Fullt mulig å kjøre tier 8 uten premiumkonto. Går helt fint opp til tier 10 bare man har noen midtier tanks for å grinde credits.

WoT må være en av de spillene der man klarer seg best uten å måtte bruke penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...