Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Skal sone en 90 dagers ubetinget dom - trenger innspill om soningsforhold, medfanger osv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ta det med ro, dette er ganske så udramatisk.

 

For det første, dine medfanger vet ikke uten videre hva du sitter inne for.

For det andre havner du nok på et sted for fanger med lav risiko, type Ilseng, Trøgstad elns, dette grunnet lengden på dommen, den er jo ganske kort.

 

Disse stedene er relativt greie å være på, de fleste sitter for regnefeil (skatteunndragelse, momsgreier og sånt), mindre voldsforhold, fyllekjøring, hastighetsoverskridelser, og andre mindre forhold.

 

Dersom det skulle komme ut at det dreier seg om en seksualsak mot en mindreårig (jeg vil anbefale at du ikke sier dette!) kan det være greit å poengtere ovenfor de som måtte lure at dere er kjærester den dag i dag.

 

Ta det med ro, se frem til en behagelig ferie med litt hobbyarbeid innimellom.

 

Anonym poster: dcc4894cf57fd5c6955a12bee0cf4d61

Lenke til kommentar

Kan hende kommentaren er upassende (off-topic), men dette sier en del om hvor absurd loven og/eller lovtolkningen er/kan være på dette området.

 

Jeg antar det var mora som pushet på, og i så fall: Hvordan er forholdet mellom jenta og mora etter dette?

 

Får bare slette/ignorere om spørsmålet er uønsket. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hei alle sammen!

 

 

Til uka skal jeg inn å sone en 90 dagers ubetinget dom.

Grunnen til dette er seksuell omgang med barn under 16 år. Dette var tilbake i 2011, da jeg var 19 år gammel. Møtte en jente som ble 15 dette året. Fikk kontakt med henne via søsteren min og vi ble til slutt kjærester. Moren hennes fersket oss til sengs engang og hun anmeldte dette til politiet. Ble dømt til 90 dagers ubetinget fengsel pluss en bot på 50.000 kr til kjæresten min. Kjæresten betalte meg tilbake med en gang saken hadde roet seg og vi hadde kommet oss tilbake til hverdagen, men jeg må jo fortsatt sone dommen.

 

Det jeg lurer på i forbindelelse med dette er som følger. Er det noen av brukerene her inne som faktisk har sonet og kan fortelle meg litt om soningsforhold, medfanger osv?

 

Takk på forhånd og ha en fortsatt god dag :)

 

 

PS. Til alle dere andre som ser på meg som en pedofil gris så kan jeg fortelle at forholdet fortsatt eksisterer i dag og vi har flyttet sammen. Anonym poster: 27f6313e3f60a8c00f771c2366f743b6

blir nok en åpen soning tenker en ganske kort dom. Men når det skjer er vanskelig å si, jeg kjenner mange som har ventet i årevis på å avtjene relativt korte dommer. Husk å kjøpe en tv-guide til oppholdet. Under mitt "opphold" så jeg så mye på tv at jeg etterlot en sittegrop i sofaen. Det er også glimrende medikamenter i fengsel så man blir god å dopa ned å klar for tv...

Endret av Gomsen2
Lenke til kommentar

Det jeg lurer på i denne saken er hvorfor i all verden du måtte betale en bot til kjæresten din når sexen var frivillig og hun på ingen måte har blitt utsatt for et overgrep. Det skulle holdt i massevis med fengsel, selv om jeg også er uenig i at det er nødvendig.

 

Med forbehold, så virker det som retten som regel idømmer noe oppreisning e.l. i slike saker konsekvent. I denne saken syns jeg det hele virket særdeles tragikomisk....undres jo litt hvordan svigermor tenkte...det hele virker i denne sammenhengen slik presentert som en ikke sak..

Lenke til kommentar

Har en kamerat som også ble anmeldt av foreldrene til sin kjæreste. Han var da 18 og hun var 15, men politiet sa i avhøret at de ikke ville ta saken videre siden det ikke var bevis for at de hadde hatt et seksuelt forhold. At du må sone hele tre måneder i fengsel bare for å hatt frivillig sex med en "kroppslig sett" voksen jente er helt utrolig. Men de må vel sette grensen en plass...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Hadde vært morsomt å se hva utfallet hadde vært om det var omvendt. Altså at jenta var eldst. Tror nemlig ikke straffen hadde blitt den samme...

Lenke til kommentar

Trådstar her som snakker! Jeg har aldri sett på meg selv som en gris, men jeg har tenkt mye i det siste på hva jeg har gjort! Som jeg tildigere har sagt så er vi sammen den dag i dag. Allikevel føler jeg at det var feil det jeg gjorde! Kanskje jeg var ung og dum, men vi har vel alle vært der? Nå er det litt under 2 døgn til jeg skal inn å sone...Jeg savner kjæresten min allerede. Vi har alltid gjort alt sammen, og nå skal vi plutselig skilles i 90 dager! Til dere som lurte, så skal jeg sone på åpen avdeling.. Jeg kommer aldri til å snakke om hva jeg hva jeg har gjort, fordi jeg føler at disse gutta her kommer til å gi meg juling hvis de finner ut hva jeg har gjort. Til dere som forstår min sak, så setter jeg veldig stor pris på det! Kofferten er allerede pakket og jeg ser fram til livet som en "fri" mann! Gruer meg allerede! Nå som det er sagt, så kunne jeg drept for kjæresten min! Ingen her i verden fortjener så mye respekt og kjærlighet som det hun gjør <3 Jeg kommer til å savne deg vennen min! Vi snakkes om 90 dager ;( Jeg elsker deg <3 Anonym poster: 6598176cb81140a7c6ea7231ed077738

Lenke til kommentar

Trådstar her som snakker! Jeg har aldri sett på meg selv som en gris, men jeg har tenkt mye i det siste på hva jeg har gjort! Som jeg tildigere har sagt så er vi sammen den dag i dag. Allikevel føler jeg at det var feil det jeg gjorde! Kanskje jeg var ung og dum, men vi har vel alle vært der?

 

Det var kun feil ifølge norsk lov og du er på ingen måte en gris siden du bare var 19 selv. Det vil jeg si er en ubetydelig aldersforskjell og det burde ført til mye lavere straff. Hvis jenta allerede var 15 hadde det blant annet vært fullt lovlig i Sverige og om hun fremdeles bare var 14 hadde det fortsatt vært lovlig i mange andre land. Synes derfor ikke du skal ha noe skyldfølelse eller anger, så son ferdig dommen din og fortsett forholdet med kjæresten og nyt livet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...