Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Skal sone en 90 dagers ubetinget dom - trenger innspill om soningsforhold, medfanger osv


Anbefalte innlegg

Jeg er ikke trådstarter, men har alltid lurt på dette:

Får man ta med seg mobiltelefon og bærbar datamaskin i fengsel?

Det er jo en flott måte å få tiden til å gå. Anonym poster: a6752187766249b4c8198c0b81ed040a

Nei, man blir fratatt slike kommunikasjonsmidler.

Det er dog mulig å få med seg mobiltelefon inn, men det er ikke lovlig.

Alle fengsler har telefoner man kan ringe fra, som regel mot betaling.

 

snip

 

Ta det med ro du, du får en helt grei tid i 60 dagers tid (90 dager er vel lang nok dom til at du kan slippe ut etter to tredjedeler.)

Ta ting med ro, det er nok heller ingen fare for at du får juling akkurat.. Du skal jo ikke på Ullersmo eller Ringerike sammen hardbarkede kriminelle.

Gjengen du møter på er nok en gjeng med hyggelige mennesker som har gjort forskjellige bagatellmessige lovbrudd. Anonym poster: dcc4894cf57fd5c6955a12bee0cf4d61

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trådstar her som snakker! Jeg har aldri sett på meg selv som en gris, men jeg har tenkt mye i det siste på hva jeg har gjort! Som jeg tildigere har sagt så er vi sammen den dag i dag. Allikevel føler jeg at det var feil det jeg gjorde! Kanskje jeg var ung og dum, men vi har vel alle vært der? Nå er det litt under 2 døgn til jeg skal inn å sone...Jeg savner kjæresten min allerede. Vi har alltid gjort alt sammen, og nå skal vi plutselig skilles i 90 dager! Til dere som lurte, så skal jeg sone på åpen avdeling.. Jeg kommer aldri til å snakke om hva jeg hva jeg har gjort, fordi jeg føler at disse gutta her kommer til å gi meg juling hvis de finner ut hva jeg har gjort. Til dere som forstår min sak, så setter jeg veldig stor pris på det! Kofferten er allerede pakket og jeg ser fram til livet som en "fri" mann! Gruer meg allerede! Nå som det er sagt, så kunne jeg drept for kjæresten min! Ingen her i verden fortjener så mye respekt og kjærlighet som det hun gjør <3 Jeg kommer til å savne deg vennen min! Vi snakkes om 90 dager ;( Jeg elsker deg <3 Anonym poster: 6598176cb81140a7c6ea7231ed077738

 

Om du føler det var feil det du gjorde så er det bare en person som vet svaret. Og siden hun fremdeles velger å bruke tiden sin på deg så tviler jeg sterkt på at hun har tatt skade av det.

Syns egentlig enkelte sånne saker burde slettes:

-Hva sitter du inne for?

-Frivillig sex med kona.

Straffen i dette tilfellet tjener ingen hensikt. Du utgjør ingen fare for samfunnet, ingen allmennprevantive hensyn å ta vare på (noen vil kanskje være uenige med akkurat dette punktet) og "offeret" mener at du aldri gjorde noe galt. Alt i alt burde fengelsstraffen oppheves, hvis alt det du har fortalt så langt stemmer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg kjenner flere som har sittet inne (mye bilrelatert), de fleste omtrent like lenge du skal inn, men har også en bekjent som har sittet inne flere ganger, den lengste dommen var på 10 år (narkotikasmugling).

 

Alle disse har sagt at det har vært helt greit. Kjedelig, men ikke problematisk. Det største problemet er gjerne skam og problemer i forhold til arbeidsplassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...