Gå til innhold

? En vanvittig nedgang


Anbefalte innlegg

Kjøpte mye film og en del tv-serier i slutten av 90-tallet og ca første halvdel eller så av (20)00-tallet, endte opp på ca 250-300 titler før jeg (tilnærmet) sluttet å kjøpe. Grunnen til dette var at film interessen generelt sank (mange uinteressante filmer) og at jeg stort sett så filmen jeg kjøpte en gang, og det ble ikke verdt det for meg å kjøpe filmer jeg ikke så oftere. Av de filmene jeg nå ser, blir primært sett på kino, men jeg trenger nok ikke mer enn en hånd for å telle alle kino besøkene i løpet av ett år. De ekstra pengene mine har i løpet av de siste årene primært blitt brukt på grafiske noveller (samlingen er i skrivende stund på 462 titler/utgaver), mange flere interessante historier. Så det er mange som konkurrerer om mitt overskudd, og filmbransjen taper den kampen.

 

Har ett abonnement hos HBO Nordic (ok tjeneste, men har fortsatt en del ting som må forbedres), kvaliteten er ikke på høyde med blu-ray, men det er greit nok, spesielt for ting jeg kun ser en gang. For musikk har jeg Wimp (pga CD abonnent).

 

Fysiske medier er i beste fall noe som egner seg for å transportere noe fra selger og hjem før det legges inn på serveren. Fleksibiliteten i streaming eller nedlasting er suveren, for mitt behov, spesielt sammenlignet med hva som er påkrevd med fysiske medier.

 

Når det kommer til "omdømme problemet" til underholdningsbransjen, så viser denne personen at han, i likhet med mange av hans kollegaer, ikke har helt bakkekontakt. Som andre har nevnt over så er problemet at de ikke tilbyr oss kunder det vi vil ha slik vi vil ha det.

Endret av Crowly
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt sommer replikerbart, og som kan settes i en hylle blir bort, med unntak av ordinær kitch, blir borte. Det er bare spørsmål om tid. De med sterkest hamstringsgene blir de siste, men alt blir borte.

Hva skal vi med det når alt du har, hadde,mot kunne hatt, når alt blir tilgjengelig umiddelbart og lettere.

Dette er elementært.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Er det så rart da? Etter alle angrepene fra underholdningsindustrien på grunnleggende rettigheter så har jeg sluttet å kjøpe film, gå på kino eller å kjøpe musikk. Jeg stemmer med lommeboka rett og slett, noe jeg tror mange andre også gjør.

Lenke til kommentar

Og den tar hvor mye plass?

Standard 8GB 1080p?

 

For det er nemlig ikke det man ønsker å beskrive som Full HD.

Det er 1080 progressive piksler i høyden ja, men oppløsningen av detaljer og farger i disse pikslene tilsvarer ikke engang 720p i BluRay format.

 

En 1080p BluRay tar vanligvis 50GB, og det sier seg selv at da ligger det litt vel mye mer informasjon i videocontaineren om detaljer og farge enn om den er en dårlig 8GB rip fra piratebay.

 

Det fins andre kanaler enn The Piratebay kjære venn. Det har i alle år vært mulig å skaffe seg fullversjon av BluRay-plater over nett, og også det som kalles Remux, som er Film og lydsporet. Følg med litt :p PS: som sagt tidligere er 50GB bare maks-kapasiteten til formatet (utenom bdxl) og skal inneholde alt av ekstramateriale og lydspor og reklame og FBI-advarsler !

Lenke til kommentar

Er det meninga jeg skal få dårlig samvittighet for å ikke kjøpe filmer?

For Netflix har mer enn nok underholdning, og mange eldre filmer (på mange språk) jeg aldri kunne funnet i en norsk platesjappe og måtte betalt dyrt for på en obskur plass på internett.

I tillegg kommer de fort nok til at jeg ikke føler jeg går glipp av mye. Og basert på filmer jeg har sett fra 2012/13, så er ikke tapet veldig stort.

 

Nei, slutt og snakk negativt om kundegruppen du prøver å selge til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hver gang man går fra ett format til et annet, vil man få unaturlige store salgstall da folk oppdaterer samlinga si.

 

Nytt denne gangen er vel at folk har gitt mer F i å oppdatere samlinga si og heller streame fra f.eks Netflix.

 

Såh...! Dette er ingen grunn til at bransjen nå må få innført særegne lover for å hindre folk i å slutte å kjøpe filmer.

Lenke til kommentar

Det fins andre kanaler enn The Piratebay kjære venn. Det har i alle år vært mulig å skaffe seg fullversjon av BluRay-plater over nett, og også det som kalles Remux, som er Film og lydsporet. Følg med litt :p PS: som sagt tidligere er 50GB bare maks-kapasiteten til formatet (utenom bdxl) og skal inneholde alt av ekstramateriale og lydspor og reklame og FBI-advarsler !

 

Dude, jeg er fullstendig klar over at det finnes andre sider enn TBK. Jeess altså...

 

Er medlem hos Norbits, Softmupparna og en hel del andre private trackere og har vært det i 6-7 år på de fleste. Bare på softmupparna alene har jeg 10/13 terrabyte i ratio.

 

MEN, jeg tar utgangspunkt i TPB i mine innlegg fordi det er der 90% laster ned torrents.

Og 80% av disse igjen aner gjerne ikke noe annet om torrents enn akkurat hvordan man laster dem ned. Ser ingen grunn til å trekke inn andre trackere når diskusjonen lå rundt kvalitetsbevissthet overfor nedlastet materiale, fordi folk flest bruker tpb. Og fordi folk flest ikke er så bevisste på kvaliteten som det vi er på det vi laster ned.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Dude, jeg er fullstendig klar over at det finnes andre sider enn TBK. Jeess altså...

 

Er medlem hos Norbits, Softmupparna og en hel del andre private trackere og har vært det i 6-7 år på de fleste. Bare på softmupparna alene har jeg 10/13 terrabyte i ratio.

 

MEN, jeg tar utgangspunkt i TPB i mine innlegg fordi det er der 90% laster ned torrents.

Og 80% av disse igjen aner gjerne ikke noe annet om torrents enn akkurat hvordan man laster dem ned. Ser ingen grunn til å trekke inn andre trackere når diskusjonen lå rundt kvalitetsbevissthet overfor nedlastet materiale, fordi folk flest bruker tpb. Og fordi folk flest ikke er så bevisste på kvaliteten som det vi er på det vi laster ned.

 

Greit! Men nå kommer Obama & Co å hamrer ned døra di snart :hmm:

Lenke til kommentar

Video Nova gikk konkurs. Det kan ha noe med saken å gjøre. Anbefaler folk i Oslo å ta turen til Video Nova på Majorstuen, den er en uavhengig bedrift og går tilsynelatende meget bra.

 

Blu-Ray er fremdeles mye bedre enn alt du kan laste ned og streame. Du får ikke like bra lydkvalitet på nettet som det som ligger på plata og du trenger aldri bekymre deg over nettverk, og dessuten får du mye kult ekstramateriale på mange titler.

 

Når det er sagt er det utrolig irriterende mange ganger å måtte se igjennom alle advarsler og "disclaimers" på et produkt som man har betlat for HVER GANG man putter det i spilleren. Våkn opp bransjefolk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det skal bli spennende å se hvordan utvalget og kvaliteten på filmer og serier blir om noen år. Streamingtjenestene for musikk genererer jo lite penger, slik at man må tjene mer på å spille live for å kunne dekke utgiftene. Skal tro om filmtjenestene fungerer bedre reint økonomisk? Ettersom de ikke kan spille live vil jo nødvendigvis tilbud og kvalitet gå kraftig ned med tida dersom pengestrømmen er mindre. Jeg håper på det beste, men må innrømme at jeg frykter for tilbudet i framtida. Jeg kan liksom ikke se for meg at underholdninga vil kunne tilbys i den mengden og til den prisen pris som unge folk i dag etterspør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå høres dette ut som tidligere diskusjon da MP3 kom ut .

Alle ville ha det men ingen var fornøyd med kvaliteten.

 

Nå som streamingtjensten er kommet så frykter jeg lit at man ikke selv kan velge hva man skal se lenger da utvalget blir begrenset

 

F.eks så sies det Netfliks ligger for langt etter på nyere filmer og serier

Mens andre tar bort gamle filmer

Har man sitt eget arkiv er det lit enklere å velge

 

Det er jo også snakk om å ha arkivet på Harddisk.

For min del mister jeg oversikten hvis det blir slik

Lenke til kommentar

Det HD-greiene folk laster ned...

Couldn´t care fuckin less. Folk flest er opptatt av innholdet og ikke om kvaliteten er 4K pluss med 7.2 Dolby HD pluss med 3D. Det neste blir vel at man sender med luktark med blue-ray filmene man kan sitte å skrape på underveis i filmen får å få enda bedre opplevelser.

 

Jeg er drit glad for å slippe fysisk film på plate. Er jo et helvette med reklame og menyvalg på disse filmene. Halvparten av dritten får man jo ikke lov å skippe over. Har man unger i huset kan de lette som bare det navigere på netfliks mens å finne fram blant 50 knapper på enfjernkontroll og ulogiske menyer skaper bare irritasjon.

På toppen av det hele blir plater ripete eller lånt bort. Særlig om man har uvørne unger eller samboer som bare soper platene sammen i en haug uten å putte dem i cover.

Lenke til kommentar

Det skal bli spennende å se hvordan utvalget og kvaliteten på filmer og serier blir om noen år. Streamingtjenestene for musikk genererer jo lite penger, slik at man må tjene mer på å spille live for å kunne dekke utgiftene. Skal tro om filmtjenestene fungerer bedre reint økonomisk? Ettersom de ikke kan spille live vil jo nødvendigvis tilbud og kvalitet gå kraftig ned med tida dersom pengestrømmen er mindre. Jeg håper på det beste, men må innrømme at jeg frykter for tilbudet i framtida. Jeg kan liksom ikke se for meg at underholdninga vil kunne tilbys i den mengden og til den prisen pris som unge folk i dag etterspør.

 

Betaler gladelig mer for mer innhold og det tror jeg en haug med andre også er villige til.

Lenke til kommentar

Blu-Ray er fremdeles mye bedre enn alt du kan laste ned og streame. Du får ikke like bra lydkvalitet på nettet som det som ligger på plata ...

Det kommer jo helt an på hva man laster ned, så lenge ting ikke er ytterligere komprimert så blir kvaliteten helt lik. Og man kan strippe bort ekstra lyd sport, ekstra materiale osv slik at man sparer noen GB. De som laster ned er nok kun interessert i selve filmen.

 

Det er jo også snakk om å ha arkivet på Harddisk.

For min del mister jeg oversikten hvis det blir slik

Dette er jo en individuell sak, men hvis du mister oversikten så tror jeg du ikke har organisert det godt nok. Mediasentre har en del funksjonalitet for å hjelp på dette. Men foretrekker man fysiske cover i hylla så er det helt greit :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kommer jo helt an på hva man laster ned, så lenge ting ikke er ytterligere komprimert så blir kvaliteten helt lik. Og man kan strippe bort ekstra lyd sport, ekstra materiale osv slik at man sparer noen GB. De som laster ned er nok kun interessert i selve filmen.

 

 

Dette er jo en individuell sak, men hvis du mister oversikten så tror jeg du ikke har organisert det godt nok. Mediasentre har en del funksjonalitet for å hjelp på dette. Men foretrekker man fysiske cover i hylla så er det helt greit :)

 

Selv om man ikke hel tror det så på en måte enklere å rydde i plate arkivet en begynne å organisere filer

Filmen ligger jo der vanligvis som en boks mens filen på harddisken ligger i mapper.

 

Når det er snakk om flere filmer så bør de i høyeste grad ligge hver sin mappe siden det vanligvis er snakk om fler filer til hver film. Da er det mye man skal holde styr på

 

jeg anser risikoen for at man mister filmer på en harddisk som litt større en at man gjør en DVD plate uleselig

Det har mye med den reele slitasjen å gjøre

Lenke til kommentar

Det HD-greiene folk laster ned...

Couldn´t care fuckin less. Folk flest er opptatt av innholdet og ikke om kvaliteten er 4K pluss med 7.2 Dolby HD pluss med 3D. Det neste blir vel at man sender med luktark med blue-ray filmene man kan sitte å skrape på underveis i filmen får å få enda bedre opplevelser.

Lyseffekter i rommet, røyk, lukt. Its comming. :p

 

Nei, ærlig talt, havet av titler er svært stort, og når jeg skal bestemme meg for å se en ny film, så sitter jeg gjerne med en håndfull å velge mellom. Valet er lett når bare en av de er 7.1 DTS HD Master og 1080p, for å si det sånn. ;)

Jeg har det mer gøy når også bakhøyttalerene guffer på, og ikke bare sidehøyttalerene. Hvis jeg ga faen i effekter, så hadde jeg vel sikkert lest meg en bok. ^^ (for å dra den litt langt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...