Gå til innhold

? En vanvittig nedgang


Anbefalte innlegg

Hmm ... SuperHD håper jeg begynner å nærme seg blu-ray ja. Bare sykt kjipt jeg må ha Windows 8. Vi snakker om den vanlige PC-versjonen right?

Antar det er verdt å kaste bort 7-800kr for å få SuperHD. Men hvor mange filmer/serier er det som faktisk har dette da? Ser for meg at det bare er noen ytterst få promille.

 

Og da er det kjipt å måtte dedikere en hel PC og en del penger. (ikke F om Windows 8 slipper inn på hovedmaskinen :p)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig har kundene flyktet til Netflix, måten å se på er 100 ganger bedre enn å poppe inn en DVD eller BluRay.

Du er også raskt igang med å se filmen også kontra platene.

 

Så tidene har forandret seg, og dette er det IKKE piratene dere kan skylde på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

"Det «såkalt HD-greiene» som folk laster ned er ikke nærheten av full HD..."Ikke dra alle over en kam. Laster fint ned full HD jeg.

 

Og den tar hvor mye plass?

Standard 8GB 1080p?

 

For det er nemlig ikke det man ønsker å beskrive som Full HD.

Det er 1080 progressive piksler i høyden ja, men oppløsningen av detaljer og farger i disse pikslene tilsvarer ikke engang 720p i BluRay format.

 

En 1080p BluRay tar vanligvis 50GB, og det sier seg selv at da ligger det litt vel mye mer informasjon i videocontaineren om detaljer og farge enn om den er en dårlig 8GB rip fra piratebay.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hmm ... SuperHD håper jeg begynner å nærme seg blu-ray ja. Bare sykt kjipt jeg må ha Windows 8. Vi snakker om den vanlige PC-versjonen right?

Antar det er verdt å kaste bort 7-800kr for å få SuperHD. Men hvor mange filmer/serier er det som faktisk har dette da? Ser for meg at det bare er noen ytterst få promille.

 

Og da er det kjipt å måtte dedikere en hel PC og en del penger. (ikke F om Windows 8 slipper inn på hovedmaskinen :p)

 

Du får til info også SuperHD på Netflix via feks PS3, blu-ray-spillere++:

https://support.netflix.com/nb/node/8737

Lenke til kommentar

Og den tar hvor mye plass?

Standard 8GB 1080p?

 

For det er nemlig ikke det man ønsker å beskrive som Full HD.

Det er 1080 progressive piksler i høyden ja, men oppløsningen av detaljer og farger i disse pikslene tilsvarer ikke engang 720p i BluRay format.

 

En 1080p BluRay tar vanligvis 50GB, og det sier seg selv at da ligger det litt vel mye mer informasjon i videocontaineren om detaljer og farge enn om den er en dårlig 8GB rip fra piratebay.

Vanligvis og vanligvis. Nå er det ikke akkurat særlig vitenskapelig test jeg har gjort, men de Blu-rayene i skapet mitt har gjerne hatt rundt 30-35 GB rent gjennomsnittlig. Det var kun noen få som nærmet seg 45-50 GB.

Tar du bort 3-4 lydspor, hvor flere gjerne er i High-Def, reklame etc. så kommer man fint ned på en 20-25 GB (eller rundt 30-35 GB for de store) uten å komprimere videoen.

De vanlige 7-10 GB sporene har nok rimelig grei kvalitet, og har fortsatt nær dobbelt så høy bitrate som SuperHD fra Netflix. Ikke uvanlig at du får ukomprimert heller.

 

De værste er dog de som ligger fra 700 MB (ser ut til å bli veldig populære) til 4-5 GB. Her er kvaliteten helt latterlig.

 

Du får til info også SuperHD på Netflix via feks PS3, blu-ray-spillere++:

https://support.netf...om/nb/node/8737

Ja, jeg ser det. :)

TVen, Blurayspilleren eller konsollene mine er nok ikke "smarte nok" dessverre. :hrm: (har ikke råd til å kaste bort en helt superb TV som kostet 35K i sin tid bare for å få "smart-TV")

Alle har nettilkobling, men ikke egnet til slikt bruk.

 

Positive er i midlertidig at nettleverandøren min ser ut til å være støttet. :=)

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og den tar hvor mye plass?

Standard 8GB 1080p?

 

For det er nemlig ikke det man ønsker å beskrive som Full HD.

Det er 1080 progressive piksler i høyden ja, men oppløsningen av detaljer og farger i disse pikslene tilsvarer ikke engang 720p i BluRay format.

 

En 1080p BluRay tar vanligvis 50GB, og det sier seg selv at da ligger det litt vel mye mer informasjon i videocontaineren om detaljer og farge enn om den er en dårlig 8GB rip fra piratebay.

Ligger vel mellom 20 og 40GB vanligvis. Har i det siste begynt å lage egen remux med video, dts(hd) lyd og engelsk tekst. På noen bluray filmer sparer man fort en del GB på dette + ekstra greier tar også litt plass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vanligvis og vanligvis. Nå er det ikke akkurat særlig vitenskapelig test jeg har gjort, men de Blu-rayene i skapet mitt har gjerne hatt rundt 30-35 GB rent gjennomsnittlig. Det var kun noen få som nærmet seg 45-50 GB.

Tar du bort 3-4 lydspor, hvor flere gjerne er i High-Def, reklame etc. så kommer man fint ned på en 20-25 GB (eller rundt 30-35 GB for de store) uten å komprimere videoen.

De vanlige 7-10 GB sporene har nok rimelig grei kvalitet, og har fortsatt nær dobbelt så høy bitrate som SuperHD fra Netflix. Ikke uvanlig at du får ukomprimert heller.

 

 

Vel, om man ser på vanlig TV fra normal avstand kan 7-10GB 1080p filer fra piratebay funke, men det er bare såvidt for mitt vedkommende.

 

Og superhd fra netflix er bare tull og tøys. Det er ikke på langt nær HD under noen omstendigheter.

En DVD plate fra 1990 har bedre detaljnivå enn netflix sin HD.

 

I kinoen min der ikke en krone er spart på vedrørende prosjektor og lydsystem blir jeg nesten deprimert av å se på 7-10GB 1080p filer. Forskjellen mellom dem og BluRay er helt sinnsvak.

 

Det hele rundt HD betegnelser går nok mer på at folk ikke er kvalitetsbevisste enn at det er liten forskjell.

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ganske passende at artikkelen linker til en annen artikkel med overskrift "Kinobesøket økte første halvår" der første setning er "- Vi har aldri konsumert så mye film i lovlige kanaler som nå."

 

Med andre ord; bransjen er i konkuranse med seg selv, men klarer likevell å syte og klage og fremstille ulovlig nedlastning som det eneste vedvarende problemet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Antar han sikter til at om amerika sender ut krav om at Norge skal betale for at innbyggere kopierer filmer, så må man ha bedre militær for at Amerika skal angripe som følge av av vi nekter å betale. :closedeyes:

 

joda, nå mener jeg ikke at det er veldig sansynelig at USA vil angripe Norge fordi dem sier nei. Men det er veldig mye USA kan kutte unna hvis vi skaper problemer. Norge er ett litet svakt land likt alle andre nordiske land hvis en snakker militaere. Dette har veldig mye å si når ting ska forhandles internationellt. Hvis skandinavia hade hatt en sterk forsvarsallianse så ville ikke USA sitt ord hatt så mye å si.

Lenke til kommentar

jeg holder meg til dysiske DVD plater de gangene jeg ønsker kjøpe en film

Det er også greit å lei via dekodren.

Ønsker man å kjøpe og beholde filmen er disse streaming tjenstene fulstendig ubrukelige da man har begrenset med tid for kunen se filmenen

 

Så hvem vil beholde DVD /BD platen ?

 

 

Lenke til kommentar

Og den tar hvor mye plass?

Standard 8GB 1080p?

 

For det er nemlig ikke det man ønsker å beskrive som Full HD.

Det er 1080 progressive piksler i høyden ja, men oppløsningen av detaljer og farger i disse pikslene tilsvarer ikke engang 720p i BluRay format.

 

En 1080p BluRay tar vanligvis 50GB, og det sier seg selv at da ligger det litt vel mye mer informasjon i videocontaineren om detaljer og farge enn om den er en dårlig 8GB rip fra piratebay.

 

Har du prøvd å komprimere selv? Rundt 10 GB 1080p er svært vanskelig å skille fra originalen i de fleste tilfeller. Selve videodelen og hovedlydsporet på bluray tar gjerne rundt 25 Gig.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
– Netflix og HBO har så langt tatt veldig mange kunder. Det er vi ganske sikre på. Bransjen sliter også med det vi kan kalle «omdømmeproblemer». Det har satt seg litt fast i hodet på folk at man ikke trenger å kjøpe en film når man kan få den alle andre steder. Jeg tror det er hovedårsaken, sier videorådgiveren.

Bransjen sliter ikke med et "omdømmeproblem". Den sliter med et "omstillingsproblem", altså en overgang fra disk til streaming á la det Spotify gjorde for musikkbransjen (noe Netflix fremdeles har et godt stykke til å klare).

 

Denne overgangen går altfor, altfor sakte, og mellomtiden, til man får bedre måter å måle på, vil det tilsynelatende se ut som bransjen har en nedgang. Jeg er fornøyd når jeg kan gå inn på Netflix for å finne en serie eller film med samme selvfølgelighet som jeg finner bestemte artister eller album på Spotify.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Og den tar hvor mye plass?Standard 8GB 1080p?For det er nemlig ikke det man ønsker å beskrive som Full HD.Det er 1080 progressive piksler i høyden ja, men oppløsningen av detaljer og farger i disse pikslene tilsvarer ikke engang 720p i BluRay format.En 1080p BluRay tar vanligvis 50GB, og det sier seg selv at da ligger det litt vel mye mer informasjon i videocontaineren om detaljer og farge enn om den er en dårlig 8GB rip fra piratebay.
Har du prøvd å komprimere selv? Rundt 10 GB 1080p er svært vanskelig å skille fra originalen i de fleste tilfeller. Selve videodelen og hovedlydsporet på bluray tar gjerne rundt 25 Gig.AtW

 

Tror kanskje noen må gå inn på en piratside og søke på "remux", ligger rene kopier (uten alt det pisset som blir lagt ved) av filmer på 20GB - 45GB.

 

Lastet faktisk ned Titanic 3D 2-disc som lå på 92GB. Her måtte man byttet plate midt i filmen, men siden jeg hadde 2 ISO filer, lagde jeg 2 mkv filer med MakeMKV, og satte de sammen med MkvToolnix og fikk en fin .mkv fil på 75GB, helt perfekt, spiller av den som den var 1 komplett film.

 

Lovlig alternativ: Bytte en jævla disk midt i filmen

Ulovlig alternativ / Rippe selv og selge: En strøken film

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjøper nesten ikke film lenger selv. Kanskje 5-6 stk. i løpet av ett år, og det er jaggu meg max også. Benytter dog veldig mye filmleie via Apple TV`en, og det kommer jeg nok til å fortsette meg ettersom det funker såpass bra :) Og ikke minst netflix til eldre filmer, her oppdateres det så tregt at det nærmest er flaut når det kommer til nyere titler.

 

Ikke orker jeg å ha spill/filmcover stående i stua heller, her regjerer cd og vinyl :p

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...