Gå til innhold

Microsoft dropper nettkrav og bruktsperre i Xbox One (XOne)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

.. og dermed dropper man de tingene som faktisk kunne ha gjort at Xbox One tok konsollkonseptet et steg videre. Fri deling av spillbiblioteket med venner og det å slippe å ha i plata for å finne fram noe tilfeldig fra spillarkivet.

 

Dersom det heller hadde vært tilgjengelig for oss som faktisk har konsollene koblet til internettet kontinuerlig, men at featurene forsvant dersom jeg ikke hadde hatt kontakt med Live på 24 timer, så hadde det vært vesentlig mer fornuftig.

 

Er ikke en stor del av konseptet "konsoll" at ting skal være enkelt? Det opprinnelige opplegget til X1 var alt annet enn enkelt. Så tungvindt det lå an til å bli,så hadde det vært mye enklere å bestille seg ny PC i deler og bruke den til å spille på.

Overraskende at MS faktisk hadde vett nok til å høre på kundene sine. Men det var vel heller tallene fra retail som gjorde utslaget, tipper jeg. (PS4 har antall preorders opp gjennom taket)

Endret av StorPeder
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal du ha Xbox One nå da?

 

Nei, jeg har allerede lagt inn forhåndsbestilling på PS4, og står med det. Jeg hadde veldig lyst å fortsette med Xbox ettersom jeg har holdt meg til det hele tiden, men det har vært for mye tull. Eneste grunnen til at Microsoft endrer på restriksjonene er fordi de har innsett at ingen blir å kjøpe konsollen, ikke fordi de bryr seg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Spennende å se om endringene likevel har kommet for sent - i etterkant av at Xbox One stort sett har blitt dømt nedenom og hjem igjen. Virker som om de fleste allerede har bestemt seg for hvilken konsoll de kommer til å skaffe seg. Selv "valgte" jeg PS4 før begge ble annonsert, stort sett grunnet Xbox Live-tillegget. 2 år med å betale for Live holdt for meg.

Du må ha PS+ for å spille online på PS4.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er ikke en stor del av konseptet "konsoll" at ting skal være enkelt? Det opprinnelige opplegget til X1 var alt annet enn enkelt. Så tungvindt det lå an til å bli,så hadde det vært mye enklere å bestille seg ny PC i deler og bruke den til å spille på.

 

Det er jeg uenig i: for meg, som verken kjøper eller selger brukte spill, og som har nettilgang døgnet rundt, hadde det vært et steg i retning av enklere spillhverdag med den originale planen, sammenlignet med dette.

 

Mange opplever det som en mer komplisert greie enn tidligere, men jeg synes det var bra at noen iallfall prøvde å gjøre noe nytt i generasjonen som kommer. Nå blir det meste som i forrige generasjon, bare med fetere maskinvare.

 

Jeg tror heller ikke at pre-order-raten fem måneder før salget starter, eller tilfeldige polls på Amazon og tilsvarende sider, har vært det utslagsgivende. Jeg tror det heller er et forsøk på å kontrollere omtalen (blant mediene og blant fansene) i de neste fem månedene, der det ble et veldig raskt hylekor med negativitet overfor Microsoft, og som at Sony hadde funnet opp det beste siden oppskåret brød. Fem måneder med den samme typen oppmerksomhet kunne nok ha skapt problemer for de fleste konsollutgivere. Synd de ikke brukte tiden på å fokusere på det som var nyskapende og mulighetene det skapte i stedet, og heller fant en mer fornuftig løsning for de som ikke har tilgang til nett regelmessig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Spennende å se om endringene likevel har kommet for sent - i etterkant av at Xbox One stort sett har blitt dømt nedenom og hjem igjen. Virker som om de fleste allerede har bestemt seg for hvilken konsoll de kommer til å skaffe seg. Selv "valgte" jeg PS4 før begge ble annonsert, stort sett grunnet Xbox Live-tillegget. 2 år med å betale for Live holdt for meg.

 

Går utifra du har fått med deg at du må fortsette å betale for online på PS4?

Lenke til kommentar

.. og dermed dropper man de tingene som faktisk kunne ha gjort at Xbox One tok konsollkonseptet et steg videre. Fri deling av spillbiblioteket med venner og det å slippe å ha i plata for å finne fram noe tilfeldig fra spillarkivet.Dersom det heller hadde vært tilgjengelig for oss som faktisk har konsollene koblet til internettet kontinuerlig, men at featurene forsvant dersom jeg ikke hadde hatt kontakt med Live på 24 timer, så hadde det vært vesentlig mer fornuftig.

 

Faen jeg må si meg enig! Jeg var nesten villig til å svelge DRM kravene for å kunne dele spillbiblioteket med venner :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veit ikke helt ka eg skal si. Bra at dei har endret på det, men trur mye skade allerede er gjort for MS sin del. Eg syns og at dei i hele tatt prøvde seg på dette, når dei veit kundene avskyr slike krav gir et veldig dårlig bilde om hvordan Microsoft tenker om sine kunder.

 

Sier ikke at Sony er noe bedre, fordi dei og er bere ute etter og tjene penger, men handler om hvordan man viser kundene sine respekt, noe ikke MS gjorde og noe som Sony gjorde under E3.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faen jeg må si meg enig! Jeg var nesten villig til å svelge DRM kravene for å kunne dele spillbiblioteket med venner :(

Jeg å synes dette var en funksjon som virket bra, selv om jeg vet at dem fleste av mine venner hadde begynt å små grine når dem ser at dem må laste ned 30gb++.

 

Da er det fint å bare få venner til å komme hjem til deg å plukke med seg ifra hylla..og vice versa.

Lenke til kommentar

Faen jeg må si meg enig! Jeg var nesten villig til å svelge DRM kravene for å kunne dele spillbiblioteket med venner :(

 

Microsoft kom aldri så langt at de fikk sagt noe om hvordan dette egentlig blir å fungere. Det hadde neppe blitt så bra som det hørtes ut. Å dele ett spill hver til ti forskjellige brukere ville vært veldig ødeleggende for utviklerne. Jeg er ganske sikker på at det ville bli innført sterke restriksjoner her også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faen jeg må si meg enig! Jeg var nesten villig til å svelge DRM kravene for å kunne dele spillbiblioteket med venner :(

 

Ja, det var en veldig fin ting å få med med flere folk på. Jeg har venner som ikke gidder å kjøpe om de ikke vet at det er fett. Spiller de via meg så kunne de lett finni flere kule spill. Litt skuffa på at de går tilbake på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...