Gå til innhold

The Witcher 3: Wild Hunt diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Spørsmål til dere som har spilt det. Er det open world eller ikke? Laster man soner via loading screen eller er det helt åpent?. Hørt at storebyer osv skal være åpne, i motsetning til da Skyrim og den type spill.

Man laster inn soner, men di er gigantiske og kan ha flere byer som da er heilt åpne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan man starte spillet og utforske en del før man kommer oppi situasjoner med sex/vold? Dama er nok på jobb, så hvis jeg skal få kikka litt på det før kvelden på tirsdag, blir det på dagtid med barn tilstede, noe som går greit hvis jeg bare går rundt og plukker collectibles og ser på omgivelser, men ikke fullt så greit hvis bld og lemmer flyr veggimellom...

Lenke til kommentar

Med fare for å kaste bensin på bålet (merk at dette ikke kommer fra offisielt hold):

 

http://whatifgaming.com/developer-insider-the-witcher-3-was-downgraded-from-2013-list-of-all-features-taken-out-why

 

Det kan se ut som at konsollene er direkte skyld i at spillet ikke ser så pent ut som det skulle. Nå er ikke jeg så innmari interessert i å diskutere PC vs. konsoll, men synes det var verdt å nevne like vel, da det ikke er så ofte vi hører det så direkte. Og så vet vi ikke om det at spillet faktisk kommer på konsoll gjør at de kan lage mer innhold fordi de kan tjene det inn igjen lettere. Gitt uendelige ressurser så tror jeg vi hadde sett mange spill som hadde vært helt utrolig teknisk, men utviklere er nå engang nødt til å tilpasse seg hva slags plattformer folk er villige til å betale for å ha.

Lenke til kommentar

Tror vi ikke skal legge så mye i noen ting enda jeg. Jeg har oppgradert min PC en gang siden The Witcher 2 kom ut og fortsatt så smelter nesten maskinen om jeg stiller alt på maks i det spillet.

 

TW3 på en high-end PC vil nok bli rimelig heftig. Og en skal ikke se bort ifra at det vil komme en DX12 oppgradering av spillet etterhvert? 

 

EDIT: Og så er det vel på tide at vi lærer en gang for alle at omtrent alt som blir vist på fks E3 er pynta opp og ikke et produkt slik vi vil få det. Jeg vet ihvertfall at alt jeg ser på E3/Gamescom i år kommer jeg til å ta med en stor klype salt. Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me. 

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har vel alle tenkt at det var noe slikt som har foregått, at de har måttet skalere PC versjonen ned pga konsollene. At det ikke er så lett teknisk sett å utviklere multiplattform spill som er så forskjellig. Dette har vel gjeldt samtlige spill siste årene.

Man kan spørre seg hvor rå grafikk PC'er idag "egentlig" kan kjøre på. Sikkert mindblowing men takket være multiplattform spill så finner vi vel det aldri ut. Witcher 3 ser uansett fantastisk ut men hadde vært sykt med de partikkeleffektene dem viste på E3. 

Lenke til kommentar

Bilde nederst ser fruktelig likt som PS4 versjonen eg spiller akkuratt nå. Ser jo PS ikonene og det er vel ingen som friviligt kobler ein PS4 kontroller opp istedet for ein Xbox kontroller.

 

Viss det faktisk er ein PC på fullt, så er det trist.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Tror vi ikke skal legge så mye i noen ting enda jeg. Jeg har oppgradert min PC en gang siden The Witcher 2 kom ut og fortsatt så smelter nesten maskinen om jeg stiller alt på maks i det spillet.

 

TW3 på en high-end PC vil nok bli rimelig heftig. Og en skal ikke se bort ifra at det vil komme en DX12 oppgradering av spillet etterhvert? 

 

EDIT: Og så er det vel på tide at vi lærer en gang for alle at omtrent alt som blir vist på fks E3 er pynta opp og ikke et produkt slik vi vil få det. Jeg vet ihvertfall at alt jeg ser på E3/Gamescom i år kommer jeg til å ta med en stor klype salt. Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me. 

"Alle" vet at TW2 er særdeles dårlig optimalisert på pc, enda nå til dags. CPR har ikke en veldig bra track record på akkurat dette område...

Lenke til kommentar

De har jo ved flere anledninger sagt at spillet er laget "for alle plattformer". Altså at de har laget èn versjon av spillet, på samme måten som GTA5 var "den samme" versjonen som kjørte på flere plattformer. Selvfølgelig er det forskjeller mellom plattformene, men de har sagt det tidligere, uten å legge noe imellom, at det ikke er noen egen "PC-versjon" som er en slags ultrasuperduperversjon og en annen "konsoll-versjon". Det ble tatt en avgjørelse tidlig i prosjektet om at dette ville være den beste måten å gå fremover for dem, og det kan vel ingen egentlig si noe på? 

 

*Det kan hende jeg husker feil, men synes jeg har lest dette ved flere anledninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bilde nederst ser fruktelig likt som PS4 versjonen eg spiller akkuratt nå. Ser jo PS ikonene og det er vel ingen som friviligt kobler ein PS4 kontroller opp istedet for ein Xbox kontroller.

 

Viss det faktisk er ein PC på fullt, så er det trist.

Jo, det er veldig mange som foretrekker PS4 kontrolleren over Xbox sin. Deriblandt meg, kan ikke fordra at de ikke har klart å få stikkene på siden av hverandre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

Bilde nederst ser fruktelig likt som PS4 versjonen eg spiller akkuratt nå. Ser jo PS ikonene og det er vel ingen som friviligt kobler ein PS4 kontroller opp istedet for ein Xbox kontroller.

 

Viss det faktisk er ein PC på fullt, så er det trist.

Jo, det er veldig mange som foretrekker PS4 kontrolleren over Xbox sin. Deriblandt meg, kan ikke fordra at de ikke har klart å få stikkene på siden av hverandre.

 

Også har man de som er som meg og foretrekker xbone over ds4 :) Men Sony skal ha for at de laget en bedre DS4 kontra hva DS3 var, for den var bare grusom å holde i og bruke (for meg riktig nok) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...