Gå til innhold

The Witcher 3: Wild Hunt diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvd litt combat, og liker det foreløpig godt! :)

 

Ikke bare å buttonmashe, men en del taktikk også, så det er stas!

 

Veldig følsomme kontrollere synes jeg, uvant i starten, men begynner å venne det til meg nå..

 

En klage er at det ofte er vanskelig å starte "dialog" med NPC-ere .. ikke at de fleste innbyggerne sier noe spesielt, men det er ikke hele tiden at jeg føler jeg treffer, selv om jeg trykker riktig knapp og X-en (til PS4) er over hodet deres..

 

Ellers synes jeg landskapet og stemningen er virkelig bra! 

 

 

Jeg har slått av alt av minimaps og hud, og spiller på "hard", hvor man kan velge mellom lett, middels, hard og ekstra vanskelig (de kalles noe annet i spillet, men..)

 

 

 

EDIT:

 

Jeg har spilt veldig lite de forrige spillene, men sliter litt med diverse avgjørelser i dette spillet da jeg ikke føler jeg vet noe særlig..

 

Setter det i spoiler, men jeg tror ikke det er store spoileren, det er snakk om hvilken "side" man skal velge (og etter hva jeg har skjønt, så har disse fraksjonene eksistert i tidligere spill..

 

 

 

Nilfgaarden, eller The North!? .. Hvilke er best? Har på følelsen at jeg har lyst til å velge The North, men jeg vet virkelig ikke.. hørt så lite om noen av dem til nå, men akkurat nå har jeg kommet over om jeg vil hjelpe den ene eller andre parten..

 

 

 

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Hva med potions og meditering? er det fortsatt sånn egen dum modus man må inn i eller kan man fikse litt mer on the fly?

 

No har eg ikkje spelt det, men har forstått det slik at ein ikkje treng å meditere for å lage potions lenger.

Lenke til kommentar

Prøvd litt combat, og liker det foreløpig godt! :)

 

Ikke bare å buttonmashe, men en del taktikk også, så det er stas!

 

Veldig følsomme kontrollere synes jeg, uvant i starten, men begynner å venne det til meg nå..

 

En klage er at det ofte er vanskelig å starte "dialog" med NPC-ere .. ikke at de fleste innbyggerne sier noe spesielt, men det er ikke hele tiden at jeg føler jeg treffer, selv om jeg trykker riktig knapp og X-en (til PS4) er over hodet deres..

 

Ellers synes jeg landskapet og stemningen er virkelig bra! 

 

 

Jeg har slått av alt av minimaps og hud, og spiller på "hard", hvor man kan velge mellom lett, middels, hard og ekstra vanskelig (de kalles noe annet i spillet, men..)

 

 

 

EDIT:

 

Jeg har spilt veldig lite de forrige spillene, men sliter litt med diverse avgjørelser i dette spillet da jeg ikke føler jeg vet noe særlig..

 

Setter det i spoiler, men jeg tror ikke det er store spoileren, det er snakk om hvilken "side" man skal velge (og etter hva jeg har skjønt, så har disse fraksjonene eksistert i tidligere spill..

 

 

 

Nilfgaarden, eller The North!? .. Hvilke er best? Har på følelsen at jeg har lyst til å velge The North, men jeg vet virkelig ikke.. hørt så lite om noen av dem til nå, men akkurat nå har jeg kommet over om jeg vil hjelpe den ene eller andre parten..

 

 

 

 

Uten å spoile noe særlig er vel Nilfgaard et rike eller imperie som de siste årene har drevet med aggressiv ekspansjon på bekostning av naboland. Ellers er det vel laget en historie oppsummering av utviklerne før W3 ble sluppet. Slik at de som ikke har spilt de tidligere spillene kan hoppe inn i historien. Anbefaler deg å søke opp den, eller lese no wikipedia artikler eller no.

Lenke til kommentar

Nilfgaard tar det de vil og skaper kaos der de må. Kongerikene i Nord er også for splittet politisk til å stå imot makten de møter. Se da spesielt The Witcher 2. Du har også The Nilfgaard Wars som foregikk en del tidligere der kongerikene i Nord også måtte stå imot, og snudde kampen ved Battle of Brenna. Litt klassisk fantasy plot egentlig. Du kan lese alt på wikien. http://witcher.wikia.com/wiki/Northern_Wars#2nd_Nilfgaard-Nordling_War

Lenke til kommentar

Vanskelig å lage enn oppfølger der du må forklare hvorfor helten er blitt dårligere i kamp. Spesielt da med Geralt som du bruker hele spill 1 til å få tilbake til sitt Witcher potensiale. Mass Effect serien løste dette veldig bra. Det er en grunn til at Shepard må starte fra nytt og hvis du importerer en save fra 2ern til 3ern så er du faktisk samme level. God løsning. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...