Gå til innhold

The Witcher 3: Wild Hunt diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper bare de har fått god kontroll til oss som spiller på pc med tastatur og muse.. men ja tiden går fryktelig sent nå frem til 19 mai :p

 

Har trua på det, av det jeg har lest er kontrollene bedre enn hva var i Witcher 2 og som igjen var langt bedre enn i Witcher 1. Men blir jo som i alle RPG`er mye knapper å holde styr på om man ikke bruker håndkontroll da. Bruken av mus er vel kanskje enda viktigere i skytespill enn i Witcher som først og fremst handler om melee, men jeg bruker sideknappene (M4/M5) for alt det er verdt og syntes personlig det da blir bedre/lettere uansett enn med noen kontroller.

Lenke til kommentar

 

Så da er det vel bekrefta.... CDPR dro en Ubisoft.

Warez, mesa back.

Kvifor ikkje berre la vere å spele spelet?

 

 

Fordi jeg har lyst til å prøve det? Kan hende det er årets spill for min del, men jeg kommer aldri til å støtte utviklere som holder på sånn som dette. Samme med forhåndsbestilling, og Ubisoft. Prinsippsak.

 

AleksanderK: Skal vi dra sammenligninger til burgere og damer, så kan vi like gjerne si, "Tesla viser frem prototype av sin nye bilmodell. Kommer i 2017. Forhåndsbestill nå".. *spoler frem i tid* Vi er nå i 2017 og dette er hva vi får:

 

037_corbin_sparrow.jpg

 

Blir for teit å komme med sånne eksempler, imo.

 

^Thomas^: Aliens: Colonial Marines var noe av det samme, og det ble ansett som tidenes spill-scam. Så fort CDPR gjør noe lignende, så er det "greit"?

Selv om et spill er uferdig, betyr ikke at utviklere ikke har det mest grunnleggende på plass med tanke på grafikkmotor og alt det der. Når man viser frem en tidlig gameplay demo, så har man allerede bestemt seg for spillets grafiske stil.

Om noe så skal det se bedre ut, ikke dårligere.

 

Igjen vil jeg nevne Star Citizen. Det første bildet er fra 2012.

roberts.jpg

vs

AnvilhornetF7C.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alien: Colonial marines var jo ikke det samme i det hele tatt.  Det prosjektet ble sendt rundt mellom gearbox og et jalla firma å nedprioritert til de grader av begge to. Så etter mange forsinkelser ble det rush laga på 8 måneder. Spillet var uferdig og bugga. Langt mer enn en grafikk downgrade som var problemet der. 

 

 

Witcher 3 høster til nå inn konge reviews og virker på alle måter være et bunnsolid spill. CDPR er ikke Activision, EA eller UBI. De har ikke penger og folk i hue og ræva. De har hele tiden sagt at de har kun 1 build og at det vil bli samme spillet på alle platformer.

 

Ja det er kjipt at vi ikke får en egen pc utgave med über grafix, men sånn som markedet er i dag og andelen salg på konsoll vs pc så skal vi se lenge etter at noen har råd til å legge masse ekstra tid og penger i en OP PC utgave.

Endret av barezell
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

La meg si det slik, du så 2013 videon? that's PC, slik hadde de tenkt det, ok? men så kom PS4 og Xbone, forferdelig specs, og alt det der... Helt obvious at de må downscale spillet noe voldsomt hvis konsollene skal klare å kjøre det. 

 

Så, konsoll gaming må nok ta skylden her, vil eller ikke. Og dette gjelder ikke kun Witcher3, mange andre titler som er blitt ødelagt pga konsoll.

 

 

Ja jeg har sett den. Men greia er at du vinkler det litt feil. Om CD PROJEKT RED ville lage spillet med slik grafikk til PC. Så kunne dem det. Men dem anser vel det så lite lønnsomt å legge den ekstra tiden på å lage en så vesentlig penere PC versjon.

 

Så kan en skylde på konsoller? Njaaa... Både og. Om utviklere vil lage pene PC spill så er det ikke konsollene som holder dem tilbake. Men dem selv...eller mer på spissen. Det finansielle bak det hele. 

 

For å kjøre The Witcher 3 på Ultra i stabil 60fps så kreves følgende:

 

Intel i7-4790K

Geforce GTX 980

DDR3 16GB

 

Maskinvare som folk flest ikke har. Og en kan jo da bare begynne å spekulere hva for syk maskinvare en måtte trengt om spillet kunne se ut som på dem første klippene. CD PROJEKT RED og mange andre viser slike heftige klipp som kalles for vertical slice. En slags benchmark og demonstrasjon og noe som ikke representerer et endelig produkt overhode. Problemet er jo at folk flest ikke tenker over dette og det er jo ikke så rart. Dette er noe som burde bli forklart mye klarere på fks messer som E3. 

 

Det er garantert at vi vil se flere slike presentasjoner under årets E3. Men vi kan jo håpe at dem er flinkere til å merke såkalte vertical slice presentasjoner. Ubisoft fks som viste det nye Assasin's Creed hadde melding på en sekvens som for mange kunne bli oppfattet som gameplay og hvordan spillet ville være om at dette ikke er tilfellet. 

 

Så det er mer til det hele en at konsoller har skylden. Det er det enkle svaret som er i dem fleste tilfeller feil. 

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde ikke blitt forundret om de kjørte på med en Enhanced Edition lengre frem i tid til PC, hvor de optimaliserer og bytter ut alle teksturer. 

Jeg er bombesikker på at det kommer. Antageligvis likt som den siste av de store exp packene.  En Complete edition med bedre grafikk og alt av DLC/exp packs included.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alien: Colonial marines var jo ikke det samme i det hele tatt.  Det prosjektet ble sendt rundt mellom gearbox og et jalla firma å nedprioritert til de grader av begge to. Så etter mange forsinkelser ble det rush laga på 8 måneder. Spillet var uferdig og bugga. Langt mer enn en grafikk downgrade som var problemet der. 

 

 

Witcher 3 høster til nå inn konge reviews og virker på alle måter være et bunnsolid spill. CDPR er ikke Activision, EA eller UBI. De har ikke penger og folk i hue og ræva. De har hele tiden sagt at de har kun 1 build og at det vil bli samme spillet på alle platformer.

 

Ja det er kjipt at vi ikke får en egen pc utgave med über grafix, men sånn som markedet er i dag og andelen salg på konsoll vs pc så skal vi se lenge etter at noen har råd til å legge masse ekstra tid og penger i en OP PC utgave.

 

Mangel på økonomiske muskler forsvarer ikke en downgrade.

Alle som så demoen fra 2013 visste at det ikke kom til å se sånn ut på konsoll. Svært mange, inkludert meg selv, ble ekstremt hyped over hva de viste frem. "WOW! Endelig noe som virkelig pusher PC tech!"

PC-spillere har oppgradert maskinvare for dette spillet, og så får vi dette?

 

At det er 1 build på tvers av alle plattformer er en løgn.

http://www.dsogaming.com/news/the-witcher-3-xml-will-let-you-enable-sharpening-uber-terrain-textures-lod-options-found/

 

Om jeg ikke tar helt feil, så har Steam flere brukere enn hva Xbone og PS4 har til sammen.

Endret av fluks
  • Liker 1
Lenke til kommentar

DA:I er party based, i The Witcher 3 styrer du kun én person. Kamp er nok enda et hakk mer i retning action-spill i The Witcher, men med mindre det er noe du absolutt ikke liker så tror jeg du fint kan kjøre på her. DA:I var veldig action-fokusert (sammenlignet med f.eks. Baldur's Gate eller Pillars of Eternity), uansett. 

 

Selv om de ikke akkurat er helt like spill, så spiller de på mange av de samme strengene, og ingen av de er spesielt tekniske med tanke på rollespillsystem. Jeg ville sjekket det ut om jeg var deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da var eg ferdig med Main Questet :)

 

Legger playtime i spoiler for dei som vil. 

 

 

44 timer, har holdt på med litt av kvart, men har styrt mest med Main queste.

 

 

Det er ikke dårlig da, når du i hovedsak har fokusert på main quest :) . Så hva er din dom/ terningkast eller hva du vil bruke? :)

Lenke til kommentar

Hvordan får du spilt det så tidlig? Kommer det ikke ut den 19 mai?

Er en del som forhåndsbestilte til PS4 som allerede har fått sine kopier, til og med hatt dem i noen dager. Siden du også kan spille uten aktivering på konsoll så har det ikke vært noe problem. 

Lenke til kommentar

Nei, det er ikkje dårligt, det er veldi mye annet å gjer endo :) sjøl om eg kjenner det blir ein liten pause. 

Eg digga det, eg tør ikkje si noe meir enn det egentligt :) 

PS: Er kanskje et par timere på pause og, for eg ser den registrerer det, men sjukt stort main quest.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Ny PC vs PS4 graphics comparison.

https://www.youtube.com/watch?v=9Cn-ekHLqEY

 

Jeg sliter veldig med å se forskjellene, PC er bittelitt skarpere men enkelte plasser særlig med blomster og sånt ser PS4 versjonen bedre ut igjen. Ekstremt likt, så da er det som utviklerne sier at PC versjonen er hakket skarpere med bonusen av høyere fps selvsagt.

Kanskje fordi det er en komprimert youtube video, men hva vet vel jeg.

Lenke til kommentar

 

Alien: Colonial marines var jo ikke det samme i det hele tatt.  Det prosjektet ble sendt rundt mellom gearbox og et jalla firma å nedprioritert til de grader av begge to. Så etter mange forsinkelser ble det rush laga på 8 måneder. Spillet var uferdig og bugga. Langt mer enn en grafikk downgrade som var problemet der. 

 

 

Witcher 3 høster til nå inn konge reviews og virker på alle måter være et bunnsolid spill. CDPR er ikke Activision, EA eller UBI. De har ikke penger og folk i hue og ræva. De har hele tiden sagt at de har kun 1 build og at det vil bli samme spillet på alle platformer.

 

Ja det er kjipt at vi ikke får en egen pc utgave med über grafix, men sånn som markedet er i dag og andelen salg på konsoll vs pc så skal vi se lenge etter at noen har råd til å legge masse ekstra tid og penger i en OP PC utgave.

 

Mangel på økonomiske muskler forsvarer ikke en downgrade.

Alle som så demoen fra 2013 visste at det ikke kom til å se sånn ut på konsoll. Svært mange, inkludert meg selv, ble ekstremt hyped over hva de viste frem. "WOW! Endelig noe som virkelig pusher PC tech!"

PC-spillere har oppgradert maskinvare for dette spillet, og så får vi dette?

 

At det er 1 build på tvers av alle plattformer er en løgn.

http://www.dsogaming.com/news/the-witcher-3-xml-will-let-you-enable-sharpening-uber-terrain-textures-lod-options-found/

 

Om jeg ikke tar helt feil, så har Steam flere brukere enn hva Xbone og PS4 har til sammen.

 

 

 "så får vi dette?" Noe som ligger an godt an til å bli GOTY? Noe av det bedre som er laget på flere år?  Ja huff så uheldige vi er :p

At folk er dumme og kjøper masse hardware uten at noe som helst er bekreftet om spillet må de nesten ta på egen kappe..

 

En build og at spillet blir likt på alle platformer mener jeg de har sagt i flere intervjuer. Godt mulig jeg tar feil eller at det er feil selvsagt.

 

Og det kan godt være rett at steam har flere brukere, men når var sist et PC spill solgte enn konsoll utgavene?

 

 

På vgchartz har PC 5 titler gjennom tidene som har registrert solgt over 5mill. Konsoll derimot 194 titler over 5m. Det er ikke vits å diskutere hva som er mest lønnsomt å utvikle til av pc og konsoll.

http://www.vgchartz.com/gamedb/?name=&publisher=&platform=&genre=&minSales=0&results=200

Endret av barezell
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...