Gå til innhold

The Witcher 3: Wild Hunt diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

Er det noen som helst mulighet for å få kjøpt ps4 utgave i butikken før 19. mai?

Om du er heldig, er det en kjøpmann som ikke er så bastant på utgivelsedato. Som da har skjedd flere ganger tidligere. 

 

Det er hva jeg håper på, så det er bare tilfeldig eller kjenner noen til en butikk som gjør dette ofte?

 

Coop Obs! sliter mye med det der. Driter i alt av datoer, smeller det ut i hylla så fort de får det inn i butikken.

 

Sweet, da skal jeg ta turen innom der etterpå/imorgen. Om noen flere har tips så tar jeg de i mot, var 100% innstilt på at spillet kom i dag, uten å se nøye på datoen. Ønsketenking at det hadde kommet på en fredag. 

 

Hvis noen får tak i det i Oslo området er jeg veldig intressert i hvor =)

 

Hvis noen vet et sted i Bergensomårdet, gi meg gjerne beskjed.

Lenke til kommentar

Urettferdig av oss forbrukere som sammenligner trailer vs gameplay, ifølge CDPR.

http://www.dsogaming.com/news/cd-project-reds-visual-effects-artist-on-downgrade-ation-very-unfair-to-compare-trailers-and-gameplay-demos/

Det er vel heller at de lovte vi skulle få det som ble vist frem som gameplay demo i 2013.

Jeg er ingen ekspert på dette, men de har altså gått over til PBR (Physical Based Rendering), betyr ikke det at materialene skal se mer troverdige og realistiske ut? Star Citizen benytter seg av PBR.

CDPR sier også at den nye shaderen ser mye bedre ut enn den vi så i 2013. Really?

http://a.disquscdn.com/uploads/mediaembed/images/2047/8740/original.gif


Gameplay på PC med ultra settings



Så da er det vel bekrefta.... CDPR dro en Ubisoft.
Warez, mesa back. Endret av fluks
Lenke til kommentar

Er bare å takke konsoll gaming, de holder gaming tilbake noe voldsomt.

 

Det der er en ting som har bare halve sannheter i seg. Når det kommer til dette spillet så kunne CD PROJEKT RED fint gjort ting som hadde gjort at PC versjonen hadde sett mye bedre ut. Ikke at det ikke ser bra ut nå. Men det viser bare igjen og igjen at det ofte ikke er konsollene som holder igjen. Men utviklerne. 

Lenke til kommentar

Jeg skjønner bare ikke hvorfor de ikke er ærlige. Er det ikke bedre og bare være ærlig om slik vil produktet bli, vi utvikler likt på alle plattformer og gir ingen av dem spesiell oppmerksomhet. Da er folk forberedt på det. Alt skal hele tiden være så stort og flott og blærgh. Vi vil ha utviklere som ikke lyver til oss, vi vil ha gode spill. 

 

For meg personlig så betyr ikke grafikken så mye, så lenge det ser like bra ut som The Witcher 2 og jeg kan drive det på 60 fps så er jeg fornøyd, men jeg liker ikke når informasjonen man får er feil. Watchdog var siste slik spill jeg var borti og endte opp med å aldri kjøpe det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner bare ikke hvorfor de ikke er ærlige. Er det ikke bedre og bare være ærlig om slik vil produktet bli, vi utvikler likt på alle plattformer og gir ingen av dem spesiell oppmerksomhet. Da er folk forberedt på det. Alt skal hele tiden være så stort og flott og blærgh. Vi vil ha utviklere som ikke lyver til oss, vi vil ha gode spill. 

 

For meg personlig så betyr ikke grafikken så mye, så lenge det ser like bra ut som The Witcher 2 og jeg kan drive det på 60 fps så er jeg fornøyd, men jeg liker ikke når informasjonen man får er feil. Watchdog var siste slik spill jeg var borti og endte opp med å aldri kjøpe det. 

 

Altså, på noen måter er jeg enig, men dette brukes jo der det er salg/markedsføring i bildet. Hvorfor skulle spill være noe annet?

 

Ser burgern ut som på bildet til MC eller BK?

Ser damer like bra ut som på forsiden til magasiner?

 

Markedsføringbransjen er som en fest hvor alle prøver å snakke over hverandre.

Vil dere slutte å tjene så mye penger ved å lure 20-50% flere til å kjøpe produktet deres? 

Neppe. 

Lenke til kommentar

Dem har i det minste innrømmet det før lanseringen. Dette er nok en standard pga tekniske utfordringer som har vært siden tidenes morgen siden vi har hatt multiplattform spill.

 

Makes sense da man ofte ser at settings i spill idag er totalt useless. Endring av texture og model quality utgjør knapt noen forskjell og da gir det mening det utviklerne her sier, at dem bare implementerer post processing teknologi for å forbedre. Det er ufattelig tungdrevet.

Man ser det i GTA V også, ingen fps forskjell om man endrer på model quality og view distance nesten, men type post processing settings utgjør sinnsykt mye.

Lenke til kommentar

 

Er bare å takke konsoll gaming, de holder gaming tilbake noe voldsomt.

 

Det der er en ting som har bare halve sannheter i seg. Når det kommer til dette spillet så kunne CD PROJEKT RED fint gjort ting som hadde gjort at PC versjonen hadde sett mye bedre ut. Ikke at det ikke ser bra ut nå. Men det viser bare igjen og igjen at det ofte ikke er konsollene som holder igjen. Men utviklerne. 

 

 

La meg si det slik, du så 2013 videon? that's PC, slik hadde de tenkt det, ok? men så kom PS4 og Xbone, forferdelig specs, og alt det der... Helt obvious at de må downscale spillet noe voldsomt hvis konsollene skal klare å kjøre det. 

Jeg skjønner neste spørsmål vil være, hvorfor ikke beholde 2 versjoner av spillet? en utra nice pc versjon og 2 crappy konsoll versjoner, vel, det handler om penger og tid. Derfor satser de mye at alle versjoner ser nokså lik ut.

 

Tenk deg når DLC kommer ut, så måtte de ha brukt langt mere tid på å lage det til PC først så lage konsoll versjon av det. (eller omvendt)

Å lage et spill eller redusere grafikk er ikke som du ser på "under options" i et spill, dra ned sliders så har du litt dårligere grafikk.

 

Om konsoll ikke hadde eksistert, så hadde spillet helt sikkert sett sånn ut som du ser på 2013 versjonen.

 

Så, konsoll gaming må nok ta skylden her, vil eller ikke. Og dette gjelder ikke kun Witcher3, mange andre titler som er blitt ødelagt pga konsoll.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Om dere ikke liker spillet, ikke spill det? Det er vanskelig å lage en gameplay-filmer av uferdige spill. Da må utviklerne hoste opp noe som de potensielt tror at det ferdige produktet vil se ut som. Det er ikke alltid det blir helt likt. Om det er et problem, så finn heller ut hvordan det ferdige produktet blir seende ut før dere kjøper det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så ikke lag gameplay video som skal selge deg ett produkt du ikke får. Se en Bethesda trailer og skjønn hvordan du skal gjøre det. Skyrim reveal traileren er perfekt på alle mulige måter og de viste så lite før spillet kom. Alle idag skal vise spillet 2 år før det kommer ut, ikke rart folk blir skuffet. Syns ikke spill skal bli annonsert før det er ett år igjen til lansering. Industrien har ødelagt mystikken og skapt den unødvendige hypen og grunnen til å lyve. Lyver for hypen, for pre-orders, kan ikke levere hva man lover og du får oppstyr, men i det minste fikk du alle forhåndsbestillingene. Sukk!!!!!

 

Jeg kommer til å kjøpe The Witcher 3, ingenting har endret seg der, men dette er min første negative opplevelse rundt CD Projekt og det er synd. Bethesda skuffet meg forrige måned med betalte mods, og nå det her. Tung måned :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så ikke lag gameplay video som skal selge deg ett produkt du ikke får. Se en Bethesda trailer og skjønn hvordan du skal gjøre det. Skyrim reveal traileren er perfekt på alle mulige måter og de viste så lite før spillet kom. Alle idag skal vise spillet 2 år før det kommer ut, ikke rart folk blir skuffet. Syns ikke spill skal bli annonsert før det er ett år igjen til lansering. Industrien har ødelagt mystikken og skapt den unødvendige hypen og grunnen til å lyve. Lyver for hypen, for pre-orders, kan ikke levere hva man lover og du får oppstyr, men i det minste fikk du alle forhåndsbestillingene. Sukk!!!!!

 

Jeg kommer til å kjøpe The Witcher 3, ingenting har endret seg der, men dette er min første negative opplevelse rundt CD Projekt og det er synd. Bethesda skuffet meg forrige måned med betalte mods, og nå det her. Tung måned :p

 

Nå er det ikke alle som har så mye penger som Bethesda, CD prosjekt uten å forsvare for mye her, trengte sikkert investorer.

Dette høres veldig ut som first world problems :)

Det var jo for det første ikke Bethesda som gikk ut å ville ta betalt for mods i første omgang, men de tok altfor mye av kaka når de fikk muligheten.  

Endret av AleksanderK
Lenke til kommentar

Syntes det ser bra ut men man er jo blind om man ikke ser forskjellen ifra tidligere trailere og videoer. Ser ut som at de har endret fargepaletten så det har blitt mindre mørkt og skarpt, fått sterkere farger og mer eventyr preg på det hele. Forhåpentligvis er mye av det vi har sett blitt lagt ut i det siste ifra konsoll eller evnt PC uten maxa settings og at man kan tyne ut mer enn det noen av disse skrekk sammenlikningene viser om man har kraftig nok PC.

 

Uansett tenker jeg det vil være fult på høyde grafikkmessig som noe annet open world spill gitt ut pr dags dato selv om det muligens skal slite litt med å matche PC versjonen av GTA V som jeg vil si nærmest er i en klasse for seg selv.

 

Er det noen som spiller PC versjonen her allerede som kan si litt om alt dette eller er det kun åpnet for konsoll foreløpig?

Lenke til kommentar

Syntes det ser bra ut men man er jo blind om man ikke ser forskjellen ifra tidligere trailere og videoer. Ser ut som at de har endret fargepaletten så det har blitt mindre mørkt og skarpt, fått sterkere farger og mer eventyr preg på det hele. Forhåpentligvis er mye av det vi har sett blitt lagt ut i det siste ifra konsoll eller evnt PC uten maxa settings og at man kan tyne ut mer enn det noen av disse skrekk sammenlikningene viser om man har kraftig nok PC.

 

Uansett tenker jeg det vil være fult på høyde grafikkmessig som noe annet open world spill gitt ut pr dags dato selv om det muligens skal slite litt med å matche PC versjonen av GTA V som jeg vil si nærmest er i en klasse for seg selv.

 

Er det noen som spiller PC versjonen her allerede som kan si litt om alt dette eller er det kun åpnet for konsoll foreløpig?

 

Det er færre som har PC-versjonen. Konsollutgaven kan man spille rett fra disken, mens den fysisk PC-versjonen krever en fil som CDPR ikke utgir før spillet offisielt er lansert. 

Lenke til kommentar

 

Syntes det ser bra ut men man er jo blind om man ikke ser forskjellen ifra tidligere trailere og videoer. Ser ut som at de har endret fargepaletten så det har blitt mindre mørkt og skarpt, fått sterkere farger og mer eventyr preg på det hele. Forhåpentligvis er mye av det vi har sett blitt lagt ut i det siste ifra konsoll eller evnt PC uten maxa settings og at man kan tyne ut mer enn det noen av disse skrekk sammenlikningene viser om man har kraftig nok PC.

 

Uansett tenker jeg det vil være fult på høyde grafikkmessig som noe annet open world spill gitt ut pr dags dato selv om det muligens skal slite litt med å matche PC versjonen av GTA V som jeg vil si nærmest er i en klasse for seg selv.

 

Er det noen som spiller PC versjonen her allerede som kan si litt om alt dette eller er det kun åpnet for konsoll foreløpig?

 

Det er færre som har PC-versjonen. Konsollutgaven kan man spille rett fra disken, mens den fysisk PC-versjonen krever en fil som CDPR ikke utgir før spillet offisielt er lansert. 

 

 

Riktig, får vel bare vente å se til den 19. Kjenner det er helt usannsynlig at ikke dette blir kjøp uansett men kanskje avvente litt til ting er patchet om slikt kan løse noe. Prinsippet om å ikke forhåndsbestille blir ihvertfall ikke fraveket her nå selv om det har vært nærme flere ganger :)

Lenke til kommentar

 

Så ikke lag gameplay video som skal selge deg ett produkt du ikke får. Se en Bethesda trailer og skjønn hvordan du skal gjøre det. Skyrim reveal traileren er perfekt på alle mulige måter og de viste så lite før spillet kom. Alle idag skal vise spillet 2 år før det kommer ut, ikke rart folk blir skuffet. Syns ikke spill skal bli annonsert før det er ett år igjen til lansering. Industrien har ødelagt mystikken og skapt den unødvendige hypen og grunnen til å lyve. Lyver for hypen, for pre-orders, kan ikke levere hva man lover og du får oppstyr, men i det minste fikk du alle forhåndsbestillingene. Sukk!!!!!

 

Jeg kommer til å kjøpe The Witcher 3, ingenting har endret seg der, men dette er min første negative opplevelse rundt CD Projekt og det er synd. Bethesda skuffet meg forrige måned med betalte mods, og nå det her. Tung måned :p

 

Nå er det ikke alle som har så mye penger som Bethesda, CD prosjekt uten å forsvare for mye her, trengte sikkert investorer.

Dette høres veldig ut som first world problems :)

Det var jo for det første ikke Bethesda som gikk ut å ville ta betalt for mods i første omgang, men de tok altfor mye av kaka når de fikk muligheten.  

 

Hva vil du si er første verdens problemer? At man beundrer de som har lidenskap og deler ting med glede og entusiasme ovenfor ett fokus på kun penger? Er utrolig lei av det uttrykket, for det bærer ikke vekt lenger. Det er jo det samme som at feministene klager over rettigheter her, mens kvinner blir holdt som sex slaver i Nigeria. Den ene trenger ikke relatere til den andre. Begge saker kan fremmes og løses. Uansett er jo ikke mer og si om det her, jeg er skuffet, andre er ikke og det er helt greit. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...