Gå til innhold

The Witcher 3: Wild Hunt diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

For å begynne som Lakus: For et spill. For et spill.

 

I går måtte jeg jeg ta farvel med en helt spesiell person:

 

 

Jeg ble stående hjelpeløs og apatisk tilbake på brygga i Novigrad og skue utover havet etter båten som nettopp hadde fraktet med seg 20 - 30 magikere - og Triss. Har fulgt henne gjennom hele serien, og liker henne adskillig bedre enn Yennifer...

 

 

Kan ikke huske å noen gang ha følt en avskjed i et spill påvirke meg så mye. En avskjed med en digital spillkarakter, for svarte! For meg gjør det W3 til et spill, som i tillegg til å være utrolig avhengighetsskapende, også virkelig har fått historiefortelling i rpg opp på et helt nytt nivå.

 

Enig! Tidenes mest forseggjorte spillverden er min egne lille subjektive mening :)

 

Du har mye moro foran deg  :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fargeskiftet pleier vel å være knyttet til en bestemt gjenstand eller beholder.

 

Jepp, men her snakker vi regelrett om "hulestøvsuging" altså, likevel hvitt på kartet :)

Ingen krise, bare litt annåjing, sikkert bugs :wee:

 

--------------

 

Dagens spørsmål nr 2 :rofl: ....har fått mye hjelp av dere nå folkens, takk for tålmodigheten :)

 

Mutagens....jeg har nå 1million "skadedyr-mutagens" og lurer fælt hva på de skal brukes til?

De gir jo bestandig like dårlig stats som f.eks "Lesser xxxx Mutagen" og anses som ubrukelige. Så, er det noen som vet hva de skal brukes til etterhvert? (sett gjerne opp spoiler)

De lar seg jo ikke "bygge" heller, slik som rød/blå/grønn gjør..

 

Skrur på nå, ser frem imot en sen kveld i mørket og alene i huset.. :dremel:...som vanlig..

Lenke til kommentar

baron quest-line

 

 

 

Etter å fått spillet i går, har jeg virkelig kost meg. Dog føler jeg at jeg har fucket opp totalt med baron quest linen. Slapp spiriten fri, anna ble cursed pga ungene ble redet. Hun døde, baron hang seg selv.

 

æsj, lurer på om hvis jeg ikke hadde sluppet fri spirit, så hadde anna overlevd.

 

 

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

baron quest-line

 

 

 

Etter å fått spillet i går, har jeg virkelig kost meg. Dog føler jeg at jeg har fucket opp totalt med baron quest linen. Slapp spiriten fri, anna ble cursed pga ungene ble redet. Hun døde, baron hang seg selv.

 

æsj, lurer på om hvis jeg ikke hadde sluppet fri spirit, så hadde anna overlevd.

 

 

Jeg kan gi deg svaret, les om du ønsker. 

 

 

Ja hun overlever og det gjør baronen også, men de drar til en slags shaman for å helbrede henne

 

Lenke til kommentar

 

baron quest-line

 

 

 

Etter å fått spillet i går, har jeg virkelig kost meg. Dog føler jeg at jeg har fucket opp totalt med baron quest linen. Slapp spiriten fri, anna ble cursed pga ungene ble redet. Hun døde, baron hang seg selv.

 

æsj, lurer på om hvis jeg ikke hadde sluppet fri spirit, så hadde anna overlevd.

 

 

Jeg kan gi deg svaret, les om du ønsker. 

 

 

Ja hun overlever og det gjør baronen også, men de drar til en slags shaman for å helbrede henne

 

 

Takk, likte godt det Geralt sa i den cutscenen.

"Sometimes you have to choose the greater evil to do something good". Var det han sa ut ifra konklusjonen jeg fikk på den quest linen.

 

Dette spillet så langt er det beste jeg har spilt. Har fri denne uken før skolen begynner, og jeg stor koser meg. Eneste problemet jeg har, at jeg må gjøre alt av side quest osv, så tar sikkert lang tid før jeg er ferdig :p Morsomt også fordi har vært så lei spilling i det siste, fordi ingenting har klart å hooke meg, men Witcher 3 har definitivt gjort nettopp det.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

 

 

baron quest-line

 

 

 

Etter å fått spillet i går, har jeg virkelig kost meg. Dog føler jeg at jeg har fucket opp totalt med baron quest linen. Slapp spiriten fri, anna ble cursed pga ungene ble redet. Hun døde, baron hang seg selv.

 

æsj, lurer på om hvis jeg ikke hadde sluppet fri spirit, så hadde anna overlevd.

 

 

Jeg kan gi deg svaret, les om du ønsker. 

 

 

Ja hun overlever og det gjør baronen også, men de drar til en slags shaman for å helbrede henne

 

 

Takk, likte godt det Geralt sa i den cutscenen.

"Sometimes you have to choose the greater evil to do something good". Var det han sa ut ifra konklusjonen jeg fikk på den quest linen.

 

Dette spillet så langt er det beste jeg har spilt. Har fri denne uken før skolen begynner, og jeg stor koser meg. Eneste problemet jeg har, at jeg må gjøre alt av side quest osv, så tar sikkert lang tid før jeg er ferdig :p Morsomt også fordi har vært så lei spilling i det siste, fordi ingenting har klart å hooke meg, men Witcher 3 har definitivt gjort nettopp det.

 

Det er et knallspill, muligens det beste hittil i år for meg, men du store min så overveldet en blir av alle aktivitetene og sidehistoriene. Klokket inn 110+ timer, og ble mektig fornøyd med Geralts konklusjon, slutten var rett og slett magisk og traff så inderlig godt. 

 

Er også spent på det litt større nedlastbare innholdet som angivelig skal komme i år, den andre skal vel komme over nyåret eller mot våren 2016. 

 

Klarer de å holde seg på dette kvalitetsnivået kan jeg ikke gjøre annet enn å se frem til Cyberpunk 2077, som også blir hintet om i TW3 fra en av karakterene. 

Lenke til kommentar

Jepp, spillet er gigantisk. Vet at det er irrasjonelt, men jeg synes ærlig talt det er for stort. Selv om man ignorerer alt av treasure hunts, contracts og spørsmålstegn er det helt vanvittig mye å gjøre i spillet, såpass mye at det er et mye større tiltak for meg å sette meg ned med spillet. Føler på en måte jeg ikke får gjort noe særlig.

 

Ja, det er et luksusproblem, og jeg er nok ganske utakknemlig, spillet er jo utvilsomt fantastisk. Tror likevel dette er et spill jeg må ta i kortere sesjoner, bare gjøre et par quester til dagen eller noe sånt, uten å stresse meg gjennom. Tror jeg for en gangs skyld skal ignorere regelen min om å bare spille et spill om gangen. Tror nemlig jeg kommer til å spille dette til i lang tid fremover.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Rawr. Ting som dette gjør at jeg gleder meg til jeg starter New Game+. Mods som øker rendering distance betraktelig og også tar en overhaling av lyset i spillet. Nesten som de gamle trailerne dette jo. Og det beste er, etter hva skaperen av moddene sier, at det gir tilnærmet ingen FPS tap. Han kan ikke bli ferdig med dem fort nok :D

 

witcher3%202015-08-25%2000-11-13-29_zpsj

 

witcher3%202015-08-25%2000-08-14-98_zpsy

 

witcher3%202015-08-24%2022-26-35-43_zpsp

 

witcher3%202015-08-24%2023-09-29-17_zpsa

 

witcher3%202015-08-25%2019-11-42-50_zpsv

 

witcher3%202015-08-25%2015-49-03-61_zpsl

 

witcher3%202015-08-24%2023-15-49-31_zpsv

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Disse to moddene for view-distance og lyset er ikke ute enda, men han planlegger visst å legge dem ut i morgen. Han har allerede en mod som forbedrer sumpen på Nexus, men følg med på Nexus-profilen hans så dukker nok de to nye opp relativt snart. 

 

View-distance test:

 

Lighting test:

 

EDIT: Virker som at begge moddene kjører i begge videoene. 

Endret av Lakus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Disse to moddene for view-distance og lyset er ikke ute enda, men han planlegger visst å legge dem ut i morgen. Han har allerede en mod som forbedrer sumpen på Nexus, men følg med på Nexus-profilen hans så dukker nok de to nye opp relativt snart. 

 

View-distance test:

 

Lighting test:

 

EDIT: Virker som at begge moddene kjører i begge videoene. 

Brutalt pent! Må kanskje vurdere en mod til slutt, selv om jeg vanligvis aldri bruker slikt - løvverk og grass har en tendens til å bli litt "blasst" på mitt gamle 670-kort.

 

Jeg er så totalt hekta på dette spillet at til tross for en digital nedlasting på steam, har jeg i tillegg bestilt premium edition bare for å få tak i all snacksen i boksen... + et par The Witcher bøker til hytta!

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fullført. Siden slutten av mai til nå, har ikke spilt noe annet. 160 timer ble det til slutt. Støvesugde alle side quest og witcher contracts. Men har av en eller annen grunn ikke gjort noen av skattejaktene, så ble lite witcher gear på meg.


Fy flate for ett episk spill. Har ikke brukt så mye tid på ett RPG spill siden.... tja Baldurs gate 2 kanskje. Men tror 160 timer til og med slår den tiden jeg brukte på det.


 


Fikk også hva jeg vil beskrive som den beste slutten, selv om den kanskje på papiret ikke er det. SPOILER**** Den hvor Ciri blir Keiserinne. Elsket Epilogen på den slutten, rett og slett fantastisk.

 


Endret av The Doctor
Spoilers i tags, folkens.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Den hvor Ciri blir Keiserinne. Elsket Epilogen på den slutten, rett og slett fantastisk.

 

 

 

Samme som jeg fikk. Følte også at den slutten var perfekt basert på hvordan jeg hadde spilt og hvordan min Geralt hadde oppført seg osv :D

 

 

Samme her :) . Eneste som gikk litt til H var bloody baron questen, ellers er jeg fornøyd. Da skal jeg bare børste støv av sølv sverdet og jakte litt witcher gear og spørsmåls tegn frem til expansions pakkene kommer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...