Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Hvis vi visste hvor mye jobb som ligger i å lage spillene hadde vi nok vært litt mer takknemlige. En ting er at alt det tekniske skal fungere, noe som er vanskelig nok og grunnen til at mange plukker spillmotorer fra hylla, men så skal en lage noe som er givende og engasjerende også, noe som er vanskelig å få til for alle fordi man har forskjellig smak. En skal prøve å treffe rimelig bredt samtidig som det skal behage flest mulig. Dette er alt annet en lett å få til for et studio.

 

Rent teknisk så kan man på PC kan man i alle fall overstyre en hel haug med innstillinger og legge på 3.parts shadere etc så det er som regel lite å klage over i forhold til fleksibilitet om en engasjerer seg litt. Konsoll er laget for å være enkelt å bruke og den sparer deg å måtte forholde deg til masse settings, så du får den opplevelsen som produsenten ønsker og mener er best selv om ting er begynt å løsne litt på konsoll også i forhold til preferanser, så er grunnideen om enkelheten fremdeles gyldig. En skal bare slå konsollen på og starte spillet, og så bare virker det (etter et par tre patcher).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spill til ps4p og xox bør gje valgmulighet for stabil 1080p/60fps. Så kan di som liker glansbilder kose seg med 30fps i så høg oppløsning som di kan få.

Som jeg skrev for noen poster tilbake: det er ikke mulig fordi spillet er designet for den CPU-en som befinner seg i konsollen.

Med mindre utvikleren designer for 60 fps i utgangspunktet, og i de tilfellene er det sjeldent mulig å velge en "graphics" mode. Det er en grunn til at Fortnite ikke lengre lar seg kjøre i 30 fps: utviklerne ser ingen grunn til at det skal være en mulighet.

 

Bruker en Sony A1 55" Oled tv som min spille tv og hdr og bunnløst sortnivå er noe PC brukere skulle ha sett.

Tror endel ville ha angret på PC spillingen sin.

Skulle likt å se deg spille Civilization, HoI, EU, og Total War, på en TV med kontroller.

Bildekvalitet er vesentlig mindre viktig for meg enn underholdende spillmekanikk, og det får man rett og slett ikke lengre fra de store Ubisoft-, EA-, og Activision-titlene.

 

EDIT:

Dessuten er det for meg uforståelig at noen kan oppleve ca 30 fps som akseptabelt i et action-spill.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

 

Igjen, så er de fleste PC-skjermer større i forhold til synsfeltet enn de aller fleste TVer (spesielt hvis man sitter på normal avstand).  Ordentlig sortnivå og HDR er det ingen tvil om at de fleste skulle ønsket seg men som med det meste i livet er det et kompromiss men enn så lenge så har en PC mer å tilby. Dog med (som oftest) høyere pris og mer arbeid enn konsoll (men gir også igjen mer enn bare spilling).

 

Tror ikke noen angrer eller ønsker at de andre skal ha mindre funksjoner. De fleste vil vel at både PC og konsoll skal dra nytte av de samme tingene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Spill til ps4p og xox bør gje valgmulighet for stabil 1080p/60fps. Så kan di som liker glansbilder kose seg med 30fps i så høg oppløsning som di kan få.

Som jeg skrev for noen poster tilbake: det er ikke mulig fordi spillet er designet for den CPU-en som befinner seg i konsollen.

Med mindre utvikleren designer for 60 fps i utgangspunktet, og i de tilfellene er det sjeldent mulig å velge en "graphics" mode. Det er en grunn til at Fortnite ikke lengre lar seg kjøre i 30 fps: utviklerne ser ingen grunn til at det skal være en mulighet.

 

Bruker en Sony A1 55" Oled tv som min spille tv og hdr og bunnløst sortnivå er noe PC brukere skulle ha sett.

Tror endel ville ha angret på PC spillingen sin.

Skulle likt å se deg spille Civilization, HoI, EU, og Total War, på en TV med kontroller.

Bildekvalitet er vesentlig mindre viktig for meg enn underholdende spillmekanikk, og det får man rett og slett ikke lengre fra de store Ubisoft-, EA-, og Activision-titlene.

 

EDIT:

Dessuten er det for meg uforståelig at noen kan oppleve ca 30 fps som akseptabelt i et action-spill.

 

 

Har lurt litt på kvifor spillutviklere kan finne på å være fornøgd med 30fps, ein av grunnane til at eg ikkje støtter opp om FC5. Spillutviklere burde sikte høgare, 60fps er i alle fall ein ganske stor dealbreaker for om eg gidder å støtte opp om eit spill. FC5 blir kanskje prøvd på pc og stove-TV med 1080p/60fps og ein handkontroller når prisen er grisebillig.

 

Arti den lenka om Fortnite, visste ikkje at det går å bli kvalm av 60fps. :)

 

Greier ikkje å skjønne di som forsatt svever i villfarelsen om at hakkete bevegelse med glansbiler er den beste opplevelsen, men eg skjønner heller ikkje di som forfekter flat-jord. Håper neste konsollgenerasjon flesker til, men da kommer vel spillutviklerene med idiot-forklaring om at di trengte prosessor-krafta til hudavfall eller flass for å gje kunstverket den riktige opplevelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bruker en Sony A1 55" Oled tv som min spille tv og hdr og bunnløst sortnivå er noe PC brukere skulle ha sett.

Tror endel ville ha angret på PC spillingen sin.

 

 

Hva forhindrer en PC spiller i å koble PCen sin til en Sony A1 55" Oled TV?

Foreløpig elendig til ingen HDR støtte. Men det begynner sakte men sikkert å bli bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greier ikkje å skjønne di som forsatt svever i villfarelsen om at hakkete bevegelse med glansbiler er den beste opplevelsen, men eg skjønner heller ikkje di som forfekter flat-jord. 

Vel....jeg er en av de som foretrekker glansbilder, og synes ikke 30fps hakker for min opplevelse.

Og da er jeg glad jeg har fått det tilbudet siden det står til mine forventninger.

Så må du gjerne bruke en hersketeknikk som prøver å fortelle at slike som meg er det noe i veien med, og vi ikke vet hva som er rett eller galt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Grunnen til at utgivere satser på konsoll er nok at det er en mer sikker inntektskilde enn PC. Fordelen med konsoll er jo at det gjerne forenkler utvikling også i.o.m at alle får den samme opplevelsen. En slipper å hensynta ørten forskjellige hardwarekonfigurasjoner som spriker i alle retninger (selv om PC-markedet har stabilisert seg en god del over tid) og en kan utnytte all kraften i boksen siden nesten ingenting unødvendig kjører i bakgrunnen slik som på en PC. Microsoft pleier å være litt treg med å lære trender og sitter ofte lenge på gjerdet når det kommer til teknologi de ikke har innovert selv, men de pleier som regel å komme seg etterhvert. Hardware i Xbox One X og oppgiring softwaremessig vil et steg i riktig retning.

Satser på konsoll? Som i at det satses mindre på PC, for det stemmer ikke. Det er heller tvert i mot.

Lenke til kommentar

Greier ikkje å skjønne di som forsatt svever i villfarelsen om at hakkete bevegelse med glansbiler er den beste opplevelsen, men eg skjønner heller ikkje di som forfekter flat-jord. Håper neste konsollgenerasjon flesker til, men da kommer vel spillutviklerene med idiot-forklaring om at di trengte prosessor-krafta til hudavfall eller flass for å gje kunstverket den riktige opplevelsen.

 

 

Fatter ikke de som kjøper TN panel skjermer til PC heller, prøvde en av de og føler heller for å rive ut øynene mine enn spille på noe sånt. Skjønner heller ikke de som tror jorda er flat, men takk for å sammenligne de av oss som ikke bryr oss om framerate på samme måte som deg med idioter og gærninger?

 

Husker Saints Row 3 kom ut og det hadde screen tearing overalt, i hvert fall i følge de som legger merke til det, men jeg la virkelig ikke merke til noe av det når jeg spilte. (På 360) Alt har med preferanser og vane å gjøre, så 30 fps gjør meg absolutt ingen ting. Er omtrent det siste jeg tenker på når jeg spiller med mindre det hopper opp og ned som en strikkball.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bruker en Sony A1 55" Oled tv som min spille tv og hdr og bunnløst sortnivå er noe PC brukere skulle ha sett.

Tror endel ville ha angret på PC spillingen sin.

 

 

Hva forhindrer en PC spiller i å koble PCen sin til en Sony A1 55" Oled TV?

Prinsip at monitorer er the holy grail

Lenke til kommentar

 

 

Bruker en Sony A1 55" Oled tv som min spille tv og hdr og bunnløst sortnivå er noe PC brukere skulle ha sett.

Tror endel ville ha angret på PC spillingen sin.

 

Hva forhindrer en PC spiller i å koble PCen sin til en Sony A1 55" Oled TV?

Prinsip at monitorer er the holy grail
Hvis man skal spille skytespill, strategispill, eller RPG, ja.
Lenke til kommentar

Husker Saints Row 3 kom ut og det hadde screen tearing overalt, i hvert fall i følge de som legger merke til det, men jeg la virkelig ikke merke til noe av det når jeg spilte. (På 360) Alt har med preferanser og vane å gjøre, så 30 fps gjør meg absolutt ingen ting. Er omtrent det siste jeg tenker på når jeg spiller med mindre det hopper opp og ned som en strikkball.

At folk klarer seg med 30 fps skjønner jeg, og at noen er villig til å gå ned på 30 fps for å få penere grafikk og skjønner jeg, det er ikke meg, men folk er forskjellige :)

 

Men når det kommer til screen tearing tror jeg du hadde lagt merke til det om det var der i vesentlig grad. Det er utrolig enkelt å se da det forvrenger hele bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...