Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda det er helt klart en forskjell. PC versjonen ser bedre ut på mange punkter. Men synes likevel det er imponerende hvor lite forskjell det egentlig er om vi har fokus på dette spillet og krone pr forbedring på X og PC versjonen. Det er ganske heftig pris forskjell på maskinene som måles opp mot hverandre.

Som nevnt. Slik er det med ultra. Har ikke så mye med pc å gjøre. Enig i at ultra gir "lite for pengene" men det er jo bare å sette ned grafikken og ha et mye billigere skjermkort. AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

 

Som nevnt. Slik er det med ultra. Har ikke så mye med pc å gjøre. Enig i at ultra gir "lite for pengene" men det er jo bare å sette ned grafikken og ha et mye billigere skjermkort. AtW

 

 

 

Poenget med disse sammenligningene er jo ikke å matche hverandre i grafikk og pris. Men å vise hva dem forskjellige plattformene klarer å levere i dem aktuelle spillene. Derfor synes jeg det er feil når endel reagerer på at PC blir dratt inn i sammenligninger. Hele tråden burde egentlig forandres til PS4Pro vs XboxOneX vs PC. 

 

Ikke pga at endel PC brukere med topp hardware skal vifte med e-penis i forumet men nå som konsollene er så nær PC på det visuelle. Merk det visuelle. Ikke ytelse. Så mener jeg det burde i grafikk sammenligninger så absolutt være dem 3 største plattformene som måles opp mot hverandre. 

 

Vi vet jo at PC er kongen. Men det er interessant å se hvor nærme konsollene idag er altså. Jeg sitter med en ok PC med et GTX1080 og jeg er mega imponert over hva jeg har spilt og sett av både PS4Pro og XboxOneX. 

Lenke til kommentar

 

 

Som nevnt. Slik er det med ultra. Har ikke så mye med pc å gjøre. Enig i at ultra gir "lite for pengene" men det er jo bare å sette ned grafikken og ha et mye billigere skjermkort. AtW

 

 

 

Poenget med disse sammenligningene er jo ikke å matche hverandre i grafikk og pris. Men å vise hva dem forskjellige plattformene klarer å levere i dem aktuelle spillene. Derfor synes jeg det er feil når endel reagerer på at PC blir dratt inn i sammenligninger. Hele tråden burde egentlig forandres til PS4Pro vs XboxOneX vs PC. 

 

Ikke pga at endel PC brukere med topp hardware skal vifte med e-penis i forumet men nå som konsollene er så nær PC på det visuelle. Merk det visuelle. Ikke ytelse. Så mener jeg det burde i grafikk sammenligninger så absolutt være dem 3 største plattformene som måles opp mot hverandre. 

 

Vi vet jo at PC er kongen. Men det er interessant å se hvor nærme konsollene idag er altså. Jeg sitter med en ok PC med et GTX1080 og jeg er mega imponert over hva jeg har spilt og sett av både PS4Pro og XboxOneX. 

 

 

Det er ikke noe galt å dra inn PC, men poenget mitt er at du presenterer dette som en PC vs konsoll-sak, mens det egentlig handler om hvor lite man får per ytelseskost med å dra på ultra-settings. Det er to ganske forskjellige ting. Ps4pro og XboneX ser ut til å yte omtrent som forventet, som en PC med et middels godt grafikkort.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøvde akkurat Wolfenstein 2 demoen på Pro og X. Og det er virkelig to forskjellige konsoller det her altså... Pro sine vifter blåser og bråker mens X er stille som natta. Oppløsningen er jo også høyere og X ser skarpere og bedre ut på alle fronter.

 

Og lyden...Dolby Atmos på X via hodeklokker løfter virkelig endel spill opp altså. Jeg vet ikke om W2 er laget med Atmos lyd eller om det er bare softwaren som gjør susen. Men det funger...som ei kule. 

Lenke til kommentar

Flott at MS har tatt tak i støyproblematikken, dette er spesielt bra om det gjelder Xbox One X siden ytelsen er så høy. Tenker de fikk pepper så det holdt med de første modellene av Xbox 360 da maskinene allerede var så strupet på kjøling for å gjøre dem mer stille så de ble for varm, samtidig som DVD var valgt fordi den var så rask, med aberet at den hadde under 10 GB optisk rådata på disc.

 

Dolby Atmos er vel en av de bedre teknologiene, da mange slike løsninger er å unøyaktige at mange produsenter ender opp med å bruke fmod selv om denne teknologien nok har sett sin storhetstid når man begynner å konkurrere på lyd også, selv om grafikk og konsept nok fremdeles kommer til å henge høyest er musikk og lyd viktig for å skape stemninger og å få god immersion.

 

Tradisjonelt har Xbox hatt hardware-mixing i konsollen med eget komprimert lydformat, noe som nok hadde litt begrensninger slik at utviklere velger mest mulig ytelse til resten og sånn sett velger tilrettelagt low latency lyd som er ok heller enn stellar. Tipper API for lyd har blir noe mer sofistikert over tid og at MS har lisensiert noe av dette slik at utviklere kommer til i alle fall delvis plød mark og slipper å implementere dette fra scratch selv.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg merket i dag at min PS4 Pro støyer med på "idle/tomgang" i hjemmemenyen, enn Xbox One X gjør når den kjører Forza 7 i 4k HDR.

 

Pro støyer jo nesten mer i idle på menyen enn når du spiller. Men det virker å være basert på hva du spilte før du gikk ut i menyen. Når jeg spiller fortnite og så går til hjemmmenyen så kan det iblant høres verre ut enn støvsugeren.

Lenke til kommentar

 

Jeg merket i dag at min PS4 Pro støyer med på "idle/tomgang" i hjemmemenyen, enn Xbox One X gjør når den kjører Forza 7 i 4k HDR.

Pro støyer jo nesten mer i idle på menyen enn når du spiller. Men det virker å være basert på hva du spilte før du gikk ut i menyen. Når jeg spiller fortnite og så går til hjemmmenyen så kan det iblant høres verre ut enn støvsugeren.

 

 

Har spilt Mass Effect Andromeda i 2 timer i strekk og enda har ikke Xbox One X laget en desibel mer lyd. Ja, jeg vet Andromeda ikke er noe Xbox One X Enhanced game, men det sier litt om hvor lite "ordinære" xbox one spill stresser maskina. Imponert!

Lenke til kommentar

Nå er det heldigvis i spesielle områder og stress situasjoner et det er fps fall i F4 på både Pro og X. Ikke igjennom hele spillet. Men ja det er synd at det engang er fps fall som dette.

 

Det skal bli veldig spennende å se om neste generasjon konsoller vil ha mer fokus på CPU. Nå har det jo være GPU og RAM som har fått mye fokus for å nå 4K eller så nærme som mulig. En kan jo håpe at neste gen vil få en liten GPU boost på 3-4 TF og at hoved fokuset vil være CPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...