Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

 

 

 

Ahh PlayStation spiller ikke av UHD 4k formatet.....

Ligger kansje i tittelen spille stasjon ... ikke en multimedia beist!!!!

Har du andre nyheter fra 2016 vi kan ha gått glipp av?
Ja takk for spm .. Sony vr kan vist ikke sende et hdr signal igjennom breakout boksen ....

Hot from 2016....

Dæven, jammen bra at det er ingen felles standard for HDR enda, og at man dermed får en beta-opplevelse av HDR i dag.
Hdr 10 er basis standarden alle disker må ha og Dolby vision får mere å mere fotfeste på Uhd og Vestel har hoppa in med sine tv merker nå på standarden som er Toshiba, Finlux, Polaroid, Hitachi, RCA, Medion, Telefunken og Electra.

 

Ser nå Disk 2 av Westworld i Dolby Vision herlig ...

Endret av samco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Moderatormelding

 

Greit, dere skal få krangle om hva som er best her inne, men innlegget ditt bør bidra til diskusjonen på en eller annen måte. 20 innlegg er fjernet fra tråden.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres i tråden, reaksjoner på moderering kan sendes til meg via Personlig Melding(PM).

 

Lenke til kommentar

 

Jeg har alltid foretrukket konsoll, fordi det virker mer lettvint og rett fram. Men jo mer jeg ser flotte gaming PC setup, for ikke å snakke om den vakre visuelle forskjellen i spill sammenlignet med konsoll, så skjønner jeg jo litt hvorfor noen blir bitt av akkurat den basillen..  :love:

Alt ser bedre ut på små skjermer syndromet....

 

Feil spillene mine ser veldig bra ut på min 27 tomer pc skjerm er Dell UltraSharp U2713HM 27" 16:9 2560 x 1440 AH-IPS 7" Quad-HD Wide med IPS og LED da. :) 

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har alltid foretrukket konsoll, fordi det virker mer lettvint og rett fram. Men jo mer jeg ser flotte gaming PC setup, for ikke å snakke om den vakre visuelle forskjellen i spill sammenlignet med konsoll, så skjønner jeg jo litt hvorfor noen blir bitt av akkurat den basillen..  :love:

 

Alt ser bedre ut på små skjermer syndromet....

Feil spillene mine ser veldig bra ut på min 27 tomer pc skjerm er Dell UltraSharp U2713HM 27" 16:9 2560 x 1440 AH-IPS 7" Quad-HD Wide med IPS og LED da. :)[/size] [/size]

27tommer er en små skjerm ... blås opp samme spillet på en 65tommer så tror jeg de fleste PC eiere ville ha fått en liten aha opplevelse ...alt ser bra ut på en liten skjerm. Selv Switch spill men på en stor tv.... nope

Lenke til kommentar

27tommer er en små skjerm ... blås opp samme spillet på en 65tommer så tror jeg de fleste PC eiere ville ha fått en liten aha opplevelse ...alt ser bra ut på en liten skjerm. Selv Switch spill men på en stor tv.... nope

 

Morsomt at du sier det, for det blir feil. Sitter man 50cm unna en PC-skjerm på 27" så vil den være mye større enn om man sitter 2 meter unna en 65". Og de fleste jeg kjenner sitter enda mer enn to meter unna. Er man litt konservativ og sitter 80cm unna PC-skjermen så er 27" fortsatt akkurat litt større enn 2m unna 65".  Så kan man legge til raskere responstid og nesten tre ganger raskere oppdateringfrekvens på en god PC-monitor. 

 

(Med forbehold om at matten min kan være litt feil nå så sent, men dere står fritt til å regne på det selv)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

27tommer er en små skjerm ... blås opp samme spillet på en 65tommer så tror jeg de fleste PC eiere ville ha fått en liten aha opplevelse ...alt ser bra ut på en liten skjerm. Selv Switch spill men på en stor tv.... nope

 

Morsomt at du sier det, for det blir feil. Sitter man 50cm unna en PC-skjerm på 27" så vil den være mye større enn om man sitter 2 meter unna en 65". Og de fleste jeg kjenner sitter enda mer enn to meter unna. Er man litt konservativ og sitter 80cm unna PC-skjermen så er 27" fortsatt akkurat litt større enn 2m unna 65". Så kan man legge til raskere responstid og nesten tre ganger raskere oppdateringfrekvens på en god PC-monitor.

(Med forbehold om at matten min kan være litt feil nå så sent, men dere står fritt til å regne på det selv)

50 cm fra en skjerm :D datt av helt .... ikke noe for meg ivertfall.

Fortsatt high PPI mot en større skjerm som er poenget her.

Endret av samco
Lenke til kommentar

50 cm fra en skjerm :D datt av helt .... ikke noe for meg ivertfall.

Passer vel fint for deg å dette ut slik at du slipper å lese at du tar feil ;) 

Tok med 80cm også, da den er ganske lik relativ størrelse på 50 en 65" to meter unna. Med tanke på hvor langt unna folk realistisk sett sitter (både PC og TV) så vil en 27" være relativt større enn en 65". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg har alltid foretrukket konsoll, fordi det virker mer lettvint og rett fram. Men jo mer jeg ser flotte gaming PC setup, for ikke å snakke om den vakre visuelle forskjellen i spill sammenlignet med konsoll, så skjønner jeg jo litt hvorfor noen blir bitt av akkurat den basillen..  :love:

Alt ser bedre ut på små skjermer syndromet....

Feil spillene mine ser veldig bra ut på min 27 tomer pc skjerm er Dell UltraSharp U2713HM 27" 16:9 2560 x 1440 AH-IPS 7" Quad-HD Wide med IPS og LED da. :)[/size] [/size]

27tommer er en små skjerm ... blås opp samme spillet på en 65tommer så tror jeg de fleste PC eiere ville ha fått en liten aha opplevelse ...alt ser bra ut på en liten skjerm. Selv Switch spill men på en stor tv.... nope

 

For å forklare:

Jeg sitter 70 cm unna min 27" monitor, den er ca 61 cm bred.

Hvis vi ønsker at en 65" TV, ca 145 cm bred, skal dekke samme synsfelt kan vi bruke forholdstall for å komme frem til avstanden du må sitte unna TV-en din.

Forholdet mellom bredde av en 27" skjerm og 70 cm avstand blir 70/61, dette tallet kan så multipliseres med bredden på TV-en for å finne ut at sittavstanden for å få samme størrelsesoppfatning av en 65" blir ca 166 cm.

Dette er ungdomsskolematematikk, og jeg gidder derfor ikke tegne dette opp.

 

Så spørsmålet mitt til deg blir dermed: sitter du 166 cm unna din 65"?

Hvis du sitter lengre unna din TV enn 166cm vil jeg oppleve at min 27" gir et større bilde enn din 65", og jeg vil derfor påstå at det er du som har liten skjerm.

 

EDIT:

Leste feil mål på skjermen min, den er 61cm bred, ikke 45, og dermed blir det enda mer tydelig.

Endret av N o r e n g
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har eid 27tommer monitorer blir ikke den samme opplevelsen.

Blir som å holde en iPad så nærme at den dekker «synsfeltet» mister alt av dybde syn.

Og fokuset på øynene gjør en liten monitor nærme mere uklar.

Et flatt objekt har ingen dybde, og følgelig er det ikke noe tap eller gevinst av dybdesyn av å sitte lengre unna.

Har du normalt fungerende øyne vil du ikke ha noen problemer med å se detaljer på 70 cm, disse problemene pleier i min opplevelse å oppstå om jeg prøver å se på mobilen min fra 15 cm avstand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har eid 27tommer monitorer blir ikke den samme opplevelsen.

Blir som å holde en iPad så nærme at den dekker «synsfeltet» mister alt av dybde syn.

Og fokuset på øynene gjør en liten monitor nærme mere uklar.

 

Et flatt objekt har ingen dybde, og følgelig er det ikke noe tap eller gevinst av dybdesyn av å sitte lengre unna.

Har du normalt fungerende øyne vil du ikke ha noen problemer med å se detaljer på 70 cm, disse problemene pleier i min opplevelse å oppstå om jeg prøver å se på mobilen min fra 15 cm avstand.

Ser 2D netflix nå ser ut som bildet har dybde for meg ingen papir Mario mennesker. ;)

Så om jeg kjører samme netflix på iPaden nose close så ser det likt ut ? Lykke til med den

Endret av samco
Lenke til kommentar

50cm fra en 27» med 1440p hvor nærme må jeg sitte med en 2160p 27» monitor :D 5cm ?

Vel, hvis jeg bruker deg som kilde på dette:

65tommer 4k er 1.8m avstand som er nødvendig for å se 4k fine detaljene.

2.26m 1080p mot 2160p mister effekten.

Ifølge deg må jeg sitte 1.8m unna en 65" for å skille ut detaljer i UHD (personlig tror jeg øynene våre er litt skarpere enn det).

Det gir følgende utregning:

(180/145) * 61 cm = 75cm

Ergo må jeg ifølge dine tall sitte 75 cm unna en 27" skjerm med UHD-oppløsning, ikke 5 cm som du selv påstår.

Endret av N o r e n g
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

50cm fra en 27» med 1440p hvor nærme må jeg sitte med en 2160p 27» monitor :D 5cm ?

 

Vel, hvis jeg bruker deg som kilde på dette:

65tommer 4k er 1.8m avstand som er nødvendig for å se 4k fine detaljene.

2.26m 1080p mot 2160p mister effekten.

 

Ifølge deg må jeg sitte 1.8m unna en 65" for å skille ut detaljer i UHD (personlig tror jeg øynene våre er litt skarpere enn det).

Det gir følgende utregning:

(145/180) * 61 cm = 49cm

Ergo må jeg ifølge dine tall sitte 49 cm unna en 27" skjerm med UHD-oppløsning, ikke 5 cm som du selv påstår.

Er Uhd calculator på flere større tv omtal sider. Thx og isf har litt forskjellige meninger om avstand. Thx litt nærmere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...