Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg tek for gitt at di fleste skjønner at grafikksminke er effekter og filter utanpå grunngrafikken. Er rimelig sikker på at du skjønner det. Grafikksminke har ein visuell effekt, men mange av effektane og filtera er uforholdsmessige tunge å dra i forhold til kva di gir. TLoU til PS4 gir mulighet til å velge mellom 30fps og 60fps i 1080p. Var ikkje så mange filter di måtte nedjustere for å få det til. På nyutvikla spill burde dette være mykje enklare å få til. Men sjansen for at det skjer nå som spillutviklere må forholde seg til fleire konsoll-specs er ganske liten. Noko er galt når visuelle effekter blir viktigare enn gameplay.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig klarer jeg ikke begripe at folk er så opphengt i grafikk. Man snevrer jo inn opplevelsene veldig hvis grafikk er det viktigste. Hvis man irriterer seg over små grafiske detaljer så har det gått for langt.

 

Gameplay må jo være det viktigste, så betyr grafikk kanskje de siste 5-10%.Et bra spill er bra, uavhengig av grafikken.

 

Er grafikk så sinnsykt viktig, så se på film.

Ja gameplay er det viktigste, ikke grafikken da. satt å spillet Saint Row 2 på ps3, :)  å grafikken var ikke særlig bra men bryde meg ikke om det da.

Lenke til kommentar

De burde gjøre det slik som på PC. At man kan velge mellom flere innstillinger. Omså kan de fordumme språket ned eller legge det under avanserte innstillinger slik at de som ønsker kan endre mens resten får en forhåndsbestemt ytelse/grafikk. Det er absolutt ikke vanskelig og på spill som har PC-versjon må de gjøre det uansett.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vil heller ha lite grafikksminke i 1080p/60fps enn masse oppsminka grafikk i 900p/60fps.

Rent teknisk er det ca 18% mer pixler å tegne når de skal fylle 1080 uten å gå via scaler. Den visuelle degraderingen regner de som ubetydelig i forhold til de "ekstra" ressursene de får til andre ting, sitter man nært skjermen merker man det litt, men det er en rasjonell måte å bruke maskinen på side scaleren er integrert i hardware på konsollen.

Lenke til kommentar

 

De burde gjøre det slik som på PC. At man kan velge mellom flere innstillinger. Omså kan de fordumme språket ned eller legge det under avanserte innstillinger slik at de som ønsker kan endre mens resten får en forhåndsbestemt ytelse/grafikk. Det er absolutt ikke vanskelig og på spill som har PC-versjon må de gjøre det uansett.

 

 

Men hvis du har en svak CPU i PC'en som ikke gir deg mer enn 30FPS i et gitt spill vil det ikke hjelpe å redusere på grafikken. Frameraten ville da forbli den samme mens GPU'en står enda mer på tomgang. Spillene må isåfall bli designet for å kjøre i 60FPS på konsoll i utgangspunktet med hva det kan bety av begrenset spill-logikk/gameplay elementer og la CPU'en gå mye på tomgang i 30FPS med ekstra grafikk og god utnyttet i 60FPS med redusert grafikk. Det hadde vært mulig, selvom konsollene ikke akkurat har en masse CPU kraft, for å si det pent.
 
 
TLoU til PS4 er forøvrig et dårlig eksempel. 30FPS modusen i spillet gir noe bedre skygge kvalitet, men dette er hovedsaklig en FPS lås.
 
"We included it at the request of the purists who wanted the experience as close to the original (PS3) as possible."
- Evan Wells, Naughty Dog
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest member-414199

 

Ps4 er best! :D

 

Spør her også jeg, hvorfor?

Hvor har du spurt tidligere?

 

Fordi ps4 har ratchet and clank. Uncharted og flere eksklusive spill. Hva har xbox one lizzom?

Lenke til kommentar
Gjest member-414199

Har et håp om 21:9 støtte på fremtidige generasjoner konsoller. Etter å ha spilt med 35" 21:9 på pc så er det nesten irriterende å gå tilbake på konsollene og spille i 16:9...

bedre med konsoll og 50 tommer
Lenke til kommentar

 

Har et håp om 21:9 støtte på fremtidige generasjoner konsoller. Etter å ha spilt med 35" 21:9 på pc så er det nesten irriterende å gå tilbake på konsollene og spille i 16:9...

bedre med konsoll og 50 tommer
Nei... Det var akkurat det jeg skrev. Det er irriterende pga. Synsbredden er begredelig. Blir jo mer med i spillet på 21:9.

 

Edit. Men skal ikke gulpe opp en pc vs. Konsoll her. Da det blir som å sammenligne epler og Pærer.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

 

 

Ps4 er best! :D

Spør her også jeg, hvorfor?
Hvor har du spurt tidligere?

 

Fordi ps4 har ratchet and clank. Uncharted og flere eksklusive spill. Hva har xbox one lizzom?

 

 

Sunset Overdrive, Forza, Gears of War, Crackdown, Quantum Break, Dead Rising, State of Decay, Halo og Sea of Thieves.  Det er noen eksempler. I tillegg kommer Scorpio, som visstnok skal være mye kraftigere enn Playstation 4 Neo.

Lenke til kommentar

 

Har et håp om 21:9 støtte på fremtidige generasjoner konsoller. Etter å ha spilt med 35" 21:9 på pc så er det nesten irriterende å gå tilbake på konsollene og spille i 16:9...

bedre med konsoll og 50 tommer

 

Nei er ikke bedre grafikk på ps4, har gått fra console spiller til pc spiller igjen nå, jeg vet ikke oppløsningen er på GTAV på ps4 men jeg har 2000x1080 på pc min. kjøpe deg en spille pc er mye bedre grafikk og er spille er mye biliere der forhold til ps4 å xbox. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...