Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Konsollene begynner å minne mer og mer om standardiserte PC'er. Spesielt med støtten for tastatur og mus. Greia er vel at det er så kostbart å utvikle spill at man ønsker å lage det en gang og så slippe det på mange ulike plattformer med minimal innsats i porting. Der har jo Microsoft klart fordelen med enkelheten for dette i utviklingsverktøyene.

Lenke til kommentar

Skaffa meg en en rimelig 1TB Xbox One S her om dagen,  sånn halveis mtp.om en god innbytte deal hos Gamestop på One X når den tid kommer. Men igjen, så har MS ikke så mange eksklusive spill enda som drar meg mot å legge ut flere lapper i den retningen...  Så jeg vet det må i tilfelle være en svært god deal fra Gamestop sin side om jeg skal hoppe på det toget der.

 

Men når det er sagt så er One S en jævlig grei konsoll, rett og slett en mye finere boks enn jeg hadde inntrykk av. Stile og rolig og uten den ekle PSU`en fra 1.gen One. Så det er bare helt knall :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Har hatt Xbox One S (500Gb) siden jul, og er veldig fornøyd for det aller meste. Det eneste som irriterer meg er at FIFA17 til tider hakker. Ikke lag, men rett og slett hakking.

 

Har vurdert å bytte den mot en PS4, men jeg vet ikke helt om jeg har lyst til å gå tilbake til Sony med det aller første. Ikke for en så liten bagatell.

Lenke til kommentar

 

Man vet allerede at folk i Norge går etter konsoller på bakgrunn av merke...

Jepp. Det hadde nok ingenting å gjøre med at PS4 var kraftigere, billigere, uten påtvunget Kinect, var foruten PR-katastrofen og har flere eksklusive titler.

 

Nei, det hadde ingenting med det. PS3 til 7000kr solgte som hakka møkk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, for det er jo bare i Norge PS4 salget knuste Xbox One salget, Oh wait. Om en skal dra inn forge gen så er eneste Plassen PS3 solgte dårligere enn Xbox 360 NA (som er naturlig da det er konsollens hjemland), i resten av verden hadde PS3 ett solid overtak. Så dette er nok et isolert tilfelle av merke lojalitet spesielt for norge ja  :closedeyes:

 

Forøvrig var det jo Nintendo Wii som dominerte når det kom til salgstall på verdensbasis i 360/PS3 generasjonen, mens nintendos neste konsoll Wii-U knapt solgte noe i det heletatt da den ikke tilbydde noe folk ville ha. Folk kjøper det som appellerer til dem av mer grunner en bare merkelojalitet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, for det er jo bare i Norge PS4 salget knuste Xbox One salget, Oh wait. Om en skal dra inn forge gen så er eneste Plassen PS3 solgte dårligere enn Xbox 360 NA (som er naturlig da det er konsollens hjemland), i resten av verden hadde PS3 ett solid overtak. Så dette er nok et isolert tilfelle av merke lojalitet spesielt for norge ja  :closedeyes:

 

Forøvrig var det jo Nintendo Wii som dominerte når det kom til salgstall på verdensbasis i 360/PS3 generasjonen, mens nintendos neste konsoll Wii-U knapt solgte noe i det heletatt da den ikke tilbydde noe folk ville ha. Folk kjøper det som appellerer til dem av mer grunner en bare merkelojalitet. 

Hvem har sagt merke lojalitet bare er spesielt for norge? Det er det ikke. Men faktum er at folk kjøpte ps3 til blodpris her til lands, og salget av ps4 led ingenting til tross for sonys fiasko etter skandalen. 

 

Jeg har hatt ps4 i noen måneder, og sammenlignet med xbox one er den mange hakk under. Skjønner ikke hvorfor ps4 skal være så populær iforhold til xbox one. Det MÅ være pga merket. Den har dårligere kontroller, dårligere eksklusiver og dårligere online spilling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...