Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

For min del har ikke Microsoft rettferdiggjort Kinect 2.0's eksistens ennå, så jeg synes ikke det er rart at folk diskuterer om den burde være med i pakken eller ikke. Kinect Sports Rivals blir kanskje bra, men det er fortsatt ikke nok. Jeg synes det er merkelig at de ikke har prøvd å porte over noen av de beste kinect-spillene slik at folk får noe å bruke dingsen til. Kinect Party hadde f. eks vært et perfekt "pack-in" spill.

Når det gjelder fremtidige SKUS så føler jeg at Microsoft komme ned på PS4's nivå. Mainstream-gamerne er hovedsaklig ute etter en maskin som kan spille Fifa, COD, BF og GTA, og jeg tviler på at de har noe særlig interesse av å bruke kinect.

399$ med kinect vil sannsynligvis koste MS for mye, så de blir nok nødt til å ta kinect ut av pakken dersom de ønsker å matche PS4.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Spillutviklere som satser på å gi ut spillene på så like konsoller som XO og PS4, bør gjøre en innsats for å få versjonene så like som mulig.

 

Noe annet de kan gjøre dog, er å betale utviklerne for å gjøre XO versjonen bedre enn PS4-versjonen. ...,noe må gjøres for at XO skal skinne som den ultimate konsollen.

 

Først argumenterer du for at multiplatform spill bør være så like som mulig, men en halvtime etterpå så foreslår du at MS skal betale utviklerne til å gjøre XO versjonene bedre enn PS4.

 

Så du er sur fordi PS4 har bedre HW og derfor bedre versjoner av multi spill, men hvis situasjonen var snudd på hodet så hadde alt vært bare topp.

 

 

Ja, jeg uttaler meg fra mitt syn. De bør være så like som mulig for at det er akseptabelt, men om det er bedre på XO så er jo ingenting bedre enn det.

 

Riktig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Mitt inntrykk er at Kinect ikke slo an slik MS ønsket det i alle fall. Var utrolig mye snakk om den før lansering, nå i ettertid føler jeg folk ser på det mer som en gimmick enn nødvendighet. Så spent på hva MS velger å gjøre på den fronten.

 

jasså? du har innblikk i alles stuer og hvordan de bruker Kinect?

kinect er mye mer enn til bare spill

Lenke til kommentar

Det er desverre noen som på død og liv skal ha det beste... Er du fornøyd med ditt eget kjøp så skal ikke andre komme å "bestemme" hva som er mest lønnsomt. På denne tråden får man kritikk for å velge Xbox One. Helt greit hvis man kommer med usannheter. ALLE vet at PS4 er bedre enn Xbox One på det visuelle. Det får man linker av her inne daglig.

Kritikk for å velge xbox one? Hvor er denne kritikken? Kan du vise meg noen quotes fra denne tråden? Tviler ikke på at de finnes, men kan ikke huske å ha sett så mye av det.

For min del er det ikke interessant å kritisere andre for deres kjøp, jeg synes heller "krigen" mellom ps4 og xbox one er interessant. Hvordan markedet reagere på det som skjer osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

du kan ikke ha et inntrykk uten fakta og info

 

Er du seriøs?

 

 

er du?

det du driver med er bare å dra ting ut av lufta og tror, et inntrykk er basert på info og fakta.

du kan ikke uten videre ha et inntrykk av at Kinect er en gimmick, så tidlig i en konsoll levetid.

har du xbox one? antar ikke.. kinect er langt i fra en gimmick og jeg kunne ikke tenkt meg en xbox one uten kinect, bruker den daglig

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

 

 

du kan ikke ha et inntrykk uten fakta og info

 

Er du seriøs?

 

 

er du?

det du driver med er bare å dra ting ut av lufta og tror, et inntrykk er basert på info og fakta.

du kan ikke uten videre ha et inntrykk av at Kinect er en gimmick, så tidlig i en konsoll levetid.

har du xbox one? antar ikke.. kinect er langt i fra en gimmick og jeg kunne ikke tenkt meg en xbox one uten kinect, bruker den daglig

 

 

Man ser først i ettertid hva det å hoppe ut av barneskolen koster.

 

 

 

- Vi må få inn kunnskap og fakta inn i innvandringsdebatten. Det dannes et inntrykk av at vi blir oversvømt av muslimer, men fakta er at 60 prosent av alle innvandrere som kommer til Norge har kristen bakgrunn. Vi må også akseptere et mangfold i det perifere, sier Knut Arild Hareide (KrF).

 

http://www.nettavisen.no/3214843.html

 

De fleste søk etter et inntrykk er basert på samme prinsipp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

bare tulla, kinect er en gimmick

uansett kan du ikke ha et inntrykk så tidlig, du må ha info for å basere ett inntrykk..

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Klart han kan. Et inntrykk kan man få nesten momentant. Du har vel hørt ordet førsteinntrykk? Det kommer som regel med en gang du møter noen for første gang, og pleier å være ganske viktig når du skal søke jobb.

 

Så å si at det ikke går an å ha et inntrykk allerede nå blir bare helt feil. Om inntrykket er balansert og basert på en riktig forståelse er en annen sak, det kan godt være at det ikke er mulig ennå, men et inntrykk, det kunne han saktens ha allerede da Xbox One og PS4 ble annonsert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eg har ikke bare Xbox One så ikke eg får slengt i trynet at eg er "fanboy". Liker begge konsollene ganske så godt, men blir vel mye snakk om feilene i Xbox One.

Man er ikke immun selvom man har begge, dette har jeg erfart her inne med trollangrep fra brukere, kaller meg det ene å det andre når jeg har alt.

Som sagt her inne får vi servert det ene og det andre.

Lenke til kommentar

 

Eg har ikke bare Xbox One så ikke eg får slengt i trynet at eg er "fanboy". Liker begge konsollene ganske så godt, men blir vel mye snakk om feilene i Xbox One.

Man er ikke immun selvom man har begge, dette har jeg erfart her inne med trollangrep fra brukere, kaller meg det ene å det andre når jeg har alt.

Som sagt her inne får vi servert det ene og det andre.

 

 

Skjønner absolutt hva du mener, men eg er verken på Sony eller MS sin side... Misunnelse kalles det du har vært utsatt for.

Lenke til kommentar

Nå ryktes det uansett at Kinect blir valgfritt til sommeren, altså, man kan kjøpe konsollen uten Kinect. Rykter enda, men ser ikke på det som veldig usannsynlig.

Jeg ser på det som veldig usannsynlig. Det gir ingen mening. Godt og vel et år med markedsføring i dass. Hele Xbone er jo bygd rundt Kinect og MS har satset veldig hardt på det. Wii ville aldri få en versjon uten den dingsen under TV-en og ei heller vil Xbone få en versjon uten Kinect.

Lenke til kommentar

Nå var jo Wii sensoren en nødvendighet for Wiimoten. Mens Kinect er mer valgfritt til noen spill og tvunget i noen arcade spill om jeg ikke tar feil. Selv mener jeg MS bør få redusert kostnadene for produksjonen av Kinect og gjøre pakken billigere. Det er viktig for MS å differensiere denne konsollgenerasjonen med Kinect da PS4 har bedre HW og rimeligere pris.

Lenke til kommentar

 

Nå ryktes det uansett at Kinect blir valgfritt til sommeren, altså, man kan kjøpe konsollen uten Kinect. Rykter enda, men ser ikke på det som veldig usannsynlig.

Jeg ser på det som veldig usannsynlig. Det gir ingen mening. Godt og vel et år med markedsføring i dass. Hele Xbone er jo bygd rundt Kinect og MS har satset veldig hardt på det. Wii ville aldri få en versjon uten den dingsen under TV-en og ei heller vil Xbone få en versjon uten Kinect.

 

 

Ryktene kommer fra de kildene som har hatt rett i alt annet, så hvem vet? Sammenligningen din er uansett helt på trynet.

Lenke til kommentar

Nå var jo Wii sensoren en nødvendighet for Wiimoten. Mens Kinect er mer valgfritt til noen spill og tvunget i noen arcade spill om jeg ikke tar feil. Selv mener jeg MS bør få redusert kostnadene for produksjonen av Kinect og gjøre pakken billigere. Det er viktig for MS å differensiere denne konsollgenerasjonen med Kinect da PS4 har bedre HW og rimeligere pris.

Kontrollene fungerer helt fint uten sensoren og den hadde absolutt ikke vært 100% nødvendig om Nintendo hadde fått like mye tyn som MS får nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...