Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okey, slik det er i dag så må man sitte å vente på at ps3 laster ned patchrn oh innstallerer den. På ps4 kan man velge å spille spillet uten patch mens patchrn laster ned. At man så må ut av spillet for å innstallere pqtchen er naturlig da det sikkert er vanskelig å innstallere en patch på et spill som kjører.

Om man velger å ikke fortsette så blir vel patchen lastet ned og innstallert? Synes det høres fornuftig ut.

Forsto jeg det rett?

Nå blir det vel sjelden at man trenger å tenke på dette siden alt lastes ned på natta og automatisk og blir innstallert.

Poenget mitt (igjen):

Hvis du skal spille spillet uten patchen - Så fungerer det helt fint

 

Men

 

Hva hvis jeg setter inn et spill for å spille MP. Hvorfor kan jeg ikke få en dialog som man får xbox 360 eller Wiiu for eksempel. Der det bare står

 

"Det finnes en patch, får å spille multiplayer, må du installere den, vil du gjøre det nå, eller så kan du installere den senere mens vi laster den nå"

 

Jeg forstår hva du sier, men det fungerer bare hvis du vil spille uten å installere patchen. Skjønner? Du spør om hvis du ikke velger å fortsette så installerer den patchen. NEI. den starter spillet og bare gir deg beskjed at du ikke kan spille multiplayer UTEN å gi deg en prompt, bare en beskjed. Det er ikke noe du kan svare nei/ja på.

 

Dette er flisespikkeri, men blir irritert når folk ikke forstår :p GRRR, men nok om dette

 

http://www.twitch.tv/giantbomb/b/479994010

Se fra 3t 38min til 3t 39min

 

Pain in the butt

 

 

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, men er det ikke da man ikke trykker fortsett og lar spillet laste ned patchen? Uansett så er det jo flott man f.eks. Kan droppe 2GB patchen og heller spille singelplayern om det var det man ønsket.

Nei, du må faktisk ikke bare gå inn i menyen, men du må klikke på spillet og avslutte spillet manuelt. Se på linken som er lagt ut før meg.

Lenke til kommentar

Du kan vell velge at den skrur seg på og patcher av seg selv når det kommer oppgraderinger?

 

Har man ps+ så kan man stille inn konsollen sånn att den slår seg på en gang pr dag ett bestemt klokkeslett for å se etter oppdateringer til konsoll/spill, oppdatere trophy lista og laste opp savegames til nettskya...

 

Men man må som henrikrox nevnte starte spillet en gang manuelt sånn att konsollen starter å lete etter oppdateringer, men derimot dette er bare første gang man starter ett spill så vil resten av oppdateringene gå automatisk viss man stiller inn konsollen til å se etter oppdateringer hver dag...

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

 

Har man ps+ så kan man stille inn konsollen sånn att den slår seg på en gang pr dag ett bestemt klokkeslett for å se etter oppdateringer til konsoll/spill, oppdatere trophy lista og laste opp savegames til nettskya...

 

Men man må som henrikrox nevnte starte spillet en gang manuelt sånn att konsollen starter å lete etter oppdateringer, men derimot dette er bare første gang man starter ett spill så vil resten av oppdateringene gå automatisk viss man stiller inn konsollen til å se etter oppdateringer hver dag...

 

Denne funksjonen krever ps+?

 

Det kan vel ikke være riktig?

Lenke til kommentar

Auch! http://www.ign.com/wikis/playstation-4/PS4_Problems

På avstemmingen har bare 50% svart "works great!", resten har problemer av noe slag. 15% har fått Blue Dickpunch. 1500 kommentarer og de jeg skumma igjennom forteler om forskjellige problemer som overheating, ikke leser plater, osv.

 

Kotaku reparerte sin PS4 ved å bruke ei penn til å dytte bort no metall-greier i HDMI-porten.. :o

Feilraten er neppe 50% heldigvis, men ser ut til å være langt mer enn 0,4%.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Shit, men som oftest så hører man mer om de som sliter enn de som ikke gjør det også. Som gjør at det blir store avvik i slike spørreundersøkelser. De som har problemer oppsøker ofte svar og kommer da over slike undersøkelser oftere enn de som alt fungerer hos og egentlig ikke er ute etter å lese om PS4 problemene.

 

Men skal man ta utgangspunkt i den undersøkelsen så virker det som om feilration er på mer enn 0.4% også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

er ikke sikkert alle som stemmer/skriver kommentarer rundt forbi i det hele tatt eier en ps4, er mange xbox fanboys som lager kvalm, så heller vent på ofisiell uttalese fra sony før dere tar for mye seriøst, sikkert bare ett fåtall konsoller som ikke virker, å det er sikkert ikke mange % av de som allerede har en konsoll som virker som i det hele tatt gidder å stemme :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Med over 1 million solgte enheter iløpet av de 24 første timene i Nord Amerika, så vil det selvsagt være en del defekte enheter uten at nødvendigvis betyr at det er en stor prosentandel.

 

Det er i hovedsak dem som har en defekt enhet som har et behov for å skrive om det.

 

Uansett så får vi sikkert et klarere bilde de neste ukene om det er et stort problem eller ikke.

Lenke til kommentar

Sony kommer aldri til å oppgi korrekt feilrate, de er ikke stein dumme, og har nok en markedsavdeling som vil fortelle dem at det er totalt uaktuelt. Det samme vil ikke noen andre selskaper gjøre, uansett bransje.

 

Såvidt jeg så på 10 minutter med surfing er at minst tre konsoller har vært døde ved ankomst til spillmedia. Det samme har PS4en til Ctrl+Alt+Del-fyren. De er garantert ikke "xbox troll". Kan naturligvis være tilfeldigheter at konsollene havner hos medlemmer av spillpressen, men har mer tro på at det kan være symptomatisk på en noe høyere feilrate enn antatt. Ventetiden på supporttelefonen har også blitt rapportert å være timesvis, som også tyder på at de har kunder med problemer der ute.

Videre tror jeg ikke 1300 kommentarer er resultatet av en Xbot-army, dessuten, finnes de enda? Trodde alle gutter på 13 med internettaccess var PS4 fanboys nå. Det har i hvert fall virket sånn på nett. ;)

 

 

For Sonys og EU-kundene får vi håpe det bare var første batch med konsoller som hadde problemer og at launchen "over here" går smoothere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spørs åssen de håndterer returer i Norge. I USA må den sendes til Sony, tar ca 6 dager visstnok. De har tydelig merket den med at man må kontakte Sony og ikke butikken ved problemer. I Norge har vel butikken et større ansvar for å hjelpe, men det kan også være at butikken er tom og ikke kan hjelpe uansett.

Lenke til kommentar

Kult at PS4 har solgt 1 million (ja solgt, ikke sendt til butikkene) de 24 første timene i USA. Er den største PS-lanseringen der borte.

 

Håper også på at Xbone selger sterkt og at Wii U starter å gjøre det bra snart. Selv om man kun velger en av disse eller er litt fanboyish, så trenger vi at både SOny, MS og Nintendo gjør det bra med konsollene slik at ikke smarttelefoner og tableter overtar. Vi trenger en sunn spillindustri.

 

Personlig har jeg WIi U, forhåndsbestilt PS4 og skal ha Xbone på lanseringen i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...