Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig bra!

Nå er det bare spillpressa som må skjerpe seg.

 

Now that we know that the Ps4 COD Ghosts campaign has been outputting in 720p until it awaits a day one patch to bring it up to 1080p it raises some interesting questions about the way the press handled the whole issue,

http://www.eurogamer.net/articles/2013-11-13-day-one-patch-makes-call-of-duty-ghosts-single-player-1080p-on-ps4

With articles published on multiple sites with many, including IGN and thesixthaxis showing comparison videos for each version of the game and proclaiming to see superior resolution from the Sony console it was only Polygon who stepped up and said they couldn't tell the difference between the two. While us gamers stared at each comparison desperately trying to pick out any preceptable differences it turned out the whole exercise was futile, they were both running at the same resolution with exactly the same assets. This obviously raises not only the issue of how reliable the gaming press is (with the exception of polygon) but also how much difference can be imagined just because someone in supposed authority says it is so.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her jeg kommer fra blir et par brukt fra 2-6 f.eks.

Var derfor jeg skrev: "et par 10 000 konsoller får PSN til å knele", da mente jeg alt mellom 20 000-60 000, hadde jeg ment 20 000 hadde jeg skrevet det, er det virkelig så vanskelig å forstå?

 

Altså, det går ikke ann å krangle på hva "ett par" er. Ett par sokker, da har du 2 sokker altså :) Men så har du den buksa da :huh:

 

Ja men ok, nå er det ihvertfall igang folkens. Var ikke verdt å sitte oppe for dette greiene i dag tidlig, men jeg skulle snu til nattskift uansett så hvorfor ikke. Gleder meg bare enda mer til det er vår tur.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

Altså, det går ikke ann å krangle på hva "ett par" er. Ett par sokker, da har du 2 sokker altså :)

 

Ja men ok, nå er det ihvertfall igang folkens :) Var ikke verdt å sitte oppe for dette greiene i dag tidlig, men jeg skulle snu til nattskift uansett så hvorfor ikke. Gleder meg bare enda mer til det er vår tur :D

  1. noen få, ikke mange, mengden er ikke vesentlig, men heller en beskrivelese på at det ikke er lenge igjen eller at man ikke skal ha så mye Kan jeg få smake et par kjeks? Det er bare et par kilometer igjen til vi er fremme. AdyG8GYl.png 70W i standby kan ikke stemme.

Edit: er oppdatert til 10W i standby nå :)

Er langt over EU kravet på 0.5W i standby modus som ble innført i 2013

Endret av Booz
Lenke til kommentar

Mens fanboysa sier stygge ting om hverandres konsoll gratulerer Sony og MS sjefene hverandre.

 

3faf41b721.png

 

217b21e68c.png

 

 

e17c95aa5a.png

Mange glemmer nok at disse folkene er vanlige mennesker som, til tross for at de er konkurrenter, klarer å holde en høflig tone ovenfor hverandre. Internettet hadde vært et bedre sted om de verste fanboyene hadde klart å besinne seg på den samme måten.

 

Litt urelatert, men her er et bilde av Adam Boyes fra Sony og Chris Charla fra MS:

post-226629-0-00160100-1384530156_thumb.jpg

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=711877

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Korrekt, om å ha best mulig grafikk er mindre viktig, og du er opptatt av TV, så er absolutt Xbox One konsollen for deg.

 

Jeg har allerede et utmerket abonnement fra Canal Digital.

Du vet at det ikke er noen TV-tuner i Xbox One, ja? Du kan aldri bruke den til å se på TV. Det du derimot kan gjøre er å koble annet billedutstyr GJENNOM Xbox One, den har en HDMI-inngang. Les deg mer opp om åssen det funker du, xbox.com er et bra sted å begynne.

 

Jeg vurderer like gjerne å bytte til ren nett-tv. Det dekker stort sett alle mine behov, i tillegg til at jeg slipper avgiftene for NRK.

Du må fortsatt betale lisens for TVen du bruker. Alternativet er å sende TVen til et elektro-rep firma som plomberer (vanligvis lodder ut TV-tuneren). Det koster ca tusen kroner og dokumentasjonen fra selskapet som gjorde plomberingen må sendes til NRKs lisensavdeling.

 

Samme situasjon her når det kommer til mengden tv man ser. Husker jeg stusset og tenkte, "er ikke tv en døende greie" når jeg så e3 greia til ms. Men det får vi se om 5 år hvor vellykket det var.

Spiller ingen rolle om det er TV du kobler gjennom Xboxen, du kan koble PS4en igjennom om du vil. Så kan du spille Last of Us og samtidig få varsler fra Xboxen om nye chats, gameinvites og annet.

 

Tar heller sonys feilmargin på 0.2 en Xbox sin på 30-40 hehe

Sony har vel sagt 0,4 så langt, men vi får se hvor mange fler PS4 som dør framover. IGN sin boks ga ut bilde iblant om de presset chassiset litt ned(!!). Det hørtes litt urovekkende ut, men vi får håpe det er et mindre problem enn MS opplevde med RROD, og ikke minst: At Sony er like flinke som MS til å løse problemene når de oppstår. Xbox One er vel foreløpig på 0% feilmargin, den er jo ikke lansert enda.

 

 

Great news: Access to free games each month is coming for Xbox Live Gold members on #XboxOne – Details coming later in 2014

 

Som jeg forutsa, Games for Gold fortsetter. :)

 

 

 

Det værste er at du må vel ha Xbox live Gold for shiten, og da må jeg betale xx i måneden i tillegg til mnd prisen fra altibox, og for hva? Så jeg kan skifte kanal ved å snakke med TVen, noe jeg forøvrig kan allerede med 8 serien i år fra samsung.

 

Men en helt sak, live TV saken, kommer den i det hele tatt når xbox one blir lansert i Norge? Trodde bare USA hadde det foreløpig.

 

Jeg kommer aldri til å forstå poenget med å skifte over til live tv når jeg sitter å spiller. Når jeg sitter å spiller er det jo det jeg vil. Hva faen liksom. Jaja, skal ikke klage. Så er det med snapping osv når vi har smarttelefoner og nettbrett.

 

Nå skal ikke jeg hørtes ut som den værste sony fanboyen. Har faktisk hatt mest xbox 360 denne generasjonen, men jeg fatter ikke valgene MS har tatt.

Du trenger ikke XBL Gold for å bruke HDMI-inn. Det er ikke noe Live-TV-tjeneste i Xbox One, det er en HDMI-inngang hvor du kan koble til hva som helst, TV-tuner er det MS først og fremst har tenkt på, men funker fint med annet utstyr også, en PS4 omså. Det er ikke meningen at du skal "skifte over til Live TV" når du sitter å spiller, med mindre du vil det da. Du kan kjapt pause spillet og gå til å vise signalet fra HDMI inn, og det er jo praktisk.

 

MS tenker at du skal sitte å spille, men kanskje det er en fotballkamp du følger med på, men kun vil vite når det scores mål. Da kan Xboxen poppe opp med en melding om: Hey, lag blahblah, har scora, trykk guide-knappen for å gå til live TV. Så kan du se reprisen.

 

Men hovedtanken er at du skal se på TV som vanlig, også kan Xboxen legge grafikk over TV-bildet, som f.eks en notis om nye game-invites, chatmeldinger eller annet.

 

Har hatt Picture in Picture-funksjon i TV-en min siden 2007. Har aldri brukt det siden den gangen jeg testa det for 6 år siden.

Okei, du vet at det er frivillig på Xbox One også? ;)

 

Da er PS4 lansert i USA og ikke uventet er det problem med PSN.

Problem med boksene også, flere har opplevd PS4-konsoller som er stein døde.

 

Og? Tror du Xbone vil ha det smertefritt med sin lansering? Er ikke akkurat få som kjøper PS4 :) Er ganske så trøkk på PSN vil jeg tro.

Xbox Live funka fint ved 360 launchen såvidt jeg husker. Det var noen hardwareproblemer, som vi også ser på PS4 nå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Okei, du vet at det er frivillig på Xbox One også? ;)

Nei, jeg trodde man måtte se på TV samtidig som man spilte. Nå fikk pipa en annen lyd ;)

 

Er mye jeg kan pirke på i innlegget ditt, men da du forsvinner så fort et skikkelig svar kommer så gidder jeg ikke, men vil påpeke en ting, 10 konsoller av rundt 4000 er ekstremt lite.

Er 10 av 4000 konsoller første dagen ekstremt lite?

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Er 10 av 4000 konsoller første dagen ekstremt lite?

 

Ja. Elektronikk vil alltid ha en viss andel enheter med feil, slik har det alltid vært, og slik vil det alltid være. Nå ligger den på 0,4%, et _ekstremt_ lavt nummer, og jeg regner med at det vil bli mye høyere.

 

Just for the fun of it tok jeg et søk på PS3, og Xbox 360 hadde en failure rate på 23,7%, PS3 en på 10% og Wii kun 2,7% i en test utført av SquareTrade.

 

Kilde

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ja. Elektronikk vil alltid ha en viss andel enheter med feil, slik har det alltid vært, og slik vil det alltid være. Nå ligger den på 0,4%, et _ekstremt_ lavt nummer, og jeg regner med at det vil bli mye høyere.

 

Just for the fun of it tok jeg et søk på PS3, og Xbox 360 hadde en failure rate på 23,7%, PS3 en på 10% og Wii kun 2,7% i en test utført av SquareTrade.

 

Kilde

Men kan du finne ut hva slags feilrate de hadde første dagen ved lansering? Hvis jeg ikke har misforstått er det statistikk fram til nå. Det vil vel mao. si produkter som er "dead on arrival".

Kan være jeg misforstår noe her, men f.eks. RROD på Xbox 360 viste seg jo sjeldent den aller første dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...