Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oj fant du en video av en defekt ps4? Prøv å søk etter en stille en på youtube.

 

Hjalp deg litt.

 

 

Poenget mitt var at man nesten må ta utgangspunkt i en ps4 som virker slik den skal før man skal slutte noen konklusjoner. Jeg har sett flere videoer og artikler om lydnivået, og det er lavt. Det jeg er mest spent på er hvordan det er om ett år. Ps3 ble noe støyende over tid. Og min prat ps3 har jeg demontert en gang allerede. Men misjonen din er jo lett å se med den signaturen din.

Endret av UrgeLoL
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Leste edge når jeg var i england sist helg, der sto det at xbox logget kundene for å tjene penger på reklame. Vet ikke helt hvordan eller om det stemmer, men sto i repotasjonen om PS4 vs Xbox som et minus på xboxen.

På tide og ta på seg tinnfoliehatten og bekymre deg over kamera og mikrofonen som er ved tven samtidig som du ignorereer kamera og mikrofonen du har på mobiltelefonen og laptopen din...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

På tide og ta på seg tinnfoliehatten og bekymre deg over kamera og mikrofonen som er ved tven samtidig som du ignorereer kamera og mikrofonen du har på mobiltelefonen og laptopen din...

Jeg bryr meg ikke , de kan godt få montere kamera selv i huset mitt viss de er interesert i det :) Samme ryktene linker Mala om PS4 også.

 

Jeg bryr meg ikke om jeg blir overvåket, men er ikke interesert i reklame som popper opp mens jeg spiller da :)

Lenke til kommentar

Syns bare det blir helt feil, når Sony legger hele sin maskin i gaming hjerte, mens MS lager en multimedia maskin.

Jeg har ingen problem med å forstå hvorfor du synes det. Som jeg har skrevet endel ganger nå så er det så enkelt som at jeg er ute etter mer fra en konsoll en den beste grafikken eller ytelsen i spill. Om det hadde vært veldig viktig for meg så har jeg en PC som vil overgå begge disse konsollene.
Når det er sagt så skjønner jeg jo at dem som bare spiller på konsoll vil gjerne ha den som leverer best grafikk.
Men slik som det er for meg så er alle disse multimedia funksjonene nesten like viktig og like spennende som det å få bedre grafikk og ytelse i spill. Og helhets inntrykket og hva Microsoft leverer er en mer neste generasjons opplevelse en hva PS4 leverer i mine øyne.
Makes any sense to you?
Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Poster dette her også, passet egentlig best inn her når jeg tenker over det. :p

 

Altså, det er vidt forskjellig hva folk legger i begrepet next-gen, og dermed også ulike krav og forventninger folk har til de nye konsollene. Noen ønsker at den skal bli mer en maskin for all bruk i stua, andre ønsker en maskin som fokuserer og yter best mulig for spill. Begge er gyldige og likeverdige krav.

 

Det ene punktet kan ikke trekkes fram som en mangel i forhold til det andre. Man kan ikke si at å være alt-i-et maskin er bedre enn å være en spillemaskin, eller vice versa. Selvfølglig hvis man ser i forhold til sitt personlige behov, så kan nok det ene eller det andre fokuset passe bedre, men å si "Fordi denne er god på dette, og den der er ikke det, så er den der dritt" blir tullete.

 

Jeg selv ser ingen behov for masse ekstra funksjoner. Har sett klipp av ting som share-button, skype, voice commands, tv, etc, og ser ikke at det er ting jeg kommer til å benytte meg av. Jeg vil helst bare ha en konsoll som kjører spillene jeg liker enda bedre, derfor foretrekker jeg PS4.

 

Andre som LarZen eller thklinge kan sikkert se et bohov de har for slike funksjoner. De har andre krav, og kan dermed komme til å velge annerledes, det betyr ikke på noen måte at de har valgt feil av den grunn. Det som er riktig i forhold til ens eget behov, er ikke nødvendigvis riktig i forhold til en annens. :)

 

En annen ting jeg vil nevne er at jeg egentlig er sterkt mot begrepet next-gen, jeg synes det er et begrep som kun er medie-frieri og pr-jippo. Det er kun til for å skape blest rundt et produkt, og fremstille det som noe skikkelig revolusjonerende noe. For hva er egentlig next-gen, hva skal det bety å være det? Det er det jo ingen som vet, og de fleste er veldig uenig om hva det skal være også. Så alt i alt et skukkelig unyttig begrep.

 

Har tenkt med meg selv mange ganger når jeg har hørt eller lest "next-gen". Jeg vil egentlig ikke ha noe next-gen, jeg vil ha en maskin som viderefører det jeg liker og gjør det enda bedre. Det er nok "next-gen" for meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg har ingen problem med å forstå hvorfor du synes det. Som jeg har skrevet endel ganger nå så er det så enkelt som at jeg er ute etter mer fra en konsoll en den beste grafikken eller ytelsen i spill. Om det hadde vært veldig viktig for meg så har jeg en PC som vil overgå begge disse konsollene.
Når det er sagt så skjønner jeg jo at dem som bare spiller på konsoll vil gjerne ha den som leverer best grafikk.
Men slik som det er for meg så er alle disse multimedia funksjonene nesten like viktig og like spennende som det å få bedre grafikk og ytelse i spill. Og helhets inntrykket og hva Microsoft leverer er en mer neste generasjons opplevelse en hva PS4 leverer i mine øyne.
Makes any sense to you?

 

Hei.

 

Jeg har faktisk en 4k dollar PC og konsoller. Nå wasted jeg faktisk mye penger på pc'en, bare for å waste.. enkelt å greit fordi jeg aldri bruker den. Spilte litt BF3 og BF4 beta på den, siden jeg ville teste ut ultra grafikk, men ble fort kjedelig. Enkelt å greit fordi jeg syns pc spillere spiller veldig overmodig med mouse og kb, og dermed veldig forutsigbare matcher (dette gjelder ikke 5v5 competitive).

 

Når det kommer til Gaming Konsoller, som de er i utgangspunktet, begge to, så ville jeg valgt PS4. Maskinene er i utganspunktet veldig like, men ifølge ulike kilder så er ikke bare PS4 billigere, men også kraftigere/raskere og dermed en lenger levetid. En kan jo stille seg spørsmål med X1 hvordan den vil klare seg om noen år, hvor harddisken har startet å fylle seg.

 

Når det kommer til TV, så har vel de fleste som har en leilighet TV her i landet. På betatesten til X1 så ble det vel også sagt at amerikanere er de som får utnyttet X1 100%, så du som nordmann vil ikke kunne få den samme gleden. Hvis vi tar bort Sony og X1 sine kameraer, hvordan ser det ut da? PS4 har apper som Netflix allerede, og andre populære apper 'is in the making' akkurat nå. De vil ligge ganske likt om 6 mnd på multimedia område. Du nevnte jo i den andre tråden at det at Skype var integrert i Kinect var veldig stor forskjell for deg, og da er spørsmålet mitt: Hva er egentlig den STORE forskjellen? Den eneste forskjellen som kommer til å være veldig synlig, er vel at Kinect kan følge personen side til side i en Skype-samtale? Voice commands og andre ting vil jo være akkurat det samme.

 

Og hvis jeg går litt tilbake til det at PS4 sannsynligvis er 50% raskere, så vil vel app-creators kunne lage mye sterkere apper til PS4 i 2016 enn til X1?.. En X1 vil vel nesten begynne å lagge hvis det er for mange ting oppe samtidig, mens et spill pågår, så svak som enkelte utviklere sier den er (som sitatet mitt i den andre tråden).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poster dette her også, passet egentlig best inn her når jeg tenker over det. :p

 

Altså, det er vidt forskjellig hva folk legger i begrepet next-gen, og dermed også ulike krav og forventninger folk har til de nye konsollene. Noen ønsker at den skal bli mer en maskin for all bruk i stua, andre ønsker en maskin som fokuserer og yter best mulig for spill. Begge er gyldige og likeverdige krav.

 

Det ene punktet kan ikke trekkes fram som en mangel i forhold til det andre. Man kan ikke si at å være alt-i-et maskin er bedre enn å være en spillemaskin, eller vice versa. Selvfølglig hvis man ser i forhold til sitt personlige behov, så kan nok det ene eller det andre fokuset passe bedre, men å si "Fordi denne er god på dette, og den der er ikke det, så er den der dritt" blir tullete.

 

Jeg selv ser ingen behov for masse ekstra funksjoner. Har sett klipp av ting som share-button, skype, voice commands, tv, etc, og ser ikke at det er ting jeg kommer til å benytte meg av. Jeg vil helst bare ha en konsoll som kjører spillene jeg liker enda bedre, derfor foretrekker jeg PS4.

 

Andre som LarZen eller thklinge kan sikkert se et bohov de har for slike funksjoner. De har andre krav, og kan dermed komme til å velge annerledes, det betyr ikke på noen måte at de har valgt feil av den grunn. Det som er riktig i forhold til ens eget behov, er ikke nødvendigvis riktig i forhold til en annens. :)

 

En annen ting jeg vil nevne er at jeg egentlig er sterkt mot begrepet next-gen, jeg synes det er et begrep som kun er medie-frieri og pr-jippo. Det er kun til for å skape blest rundt et produkt, og fremstille det som noe skikkelig revolusjonerende noe. For hva er egentlig next-gen, hva skal det bety å være det? Det er det jo ingen som vet, og de fleste er veldig uenig om hva det skal være også. Så alt i alt et skukkelig unyttig begrep.

 

Har tenkt med meg selv mange ganger når jeg har hørt eller lest "next-gen". Jeg vil egentlig ikke ha noe next-gen, jeg vil ha en maskin som viderefører det jeg liker og gjør det enda bedre. Det er nok "next-gen" for meg.

X1 hadde blitt en supersuksess om den hadde blitt lansert da X360 ble lansert. Da hadde de nok solgt som bare det. Nå føler jeg de har prøvd å gå tilbake i tid å skape noe som allerede er på markedet.

Lenke til kommentar

Når det kommer til TV, så har vel de fleste som har en leilighet TV her i landet. På betatesten til X1 så ble det vel også sagt at amerikanere er de som får utnyttet X1 100%, så du som nordmann vil ikke kunne få den samme gleden. Hvis vi tar bort Sony og X1 sine kameraer, hvordan ser det ut da? PS4 har apper som Netflix allerede, og andre populære apper 'is in the making' akkurat nå. De vil ligge ganske likt om 6 mnd på multimedia område. Du nevnte jo i den andre tråden at det at Skype var integrert i Kinect var veldig stor forskjell for deg, og da er spørsmålet mitt: Hva er egentlig den STORE forskjellen? Den eneste forskjellen som kommer til å være veldig synlig, er vel at Kinect kan følge personen side til side i en Skype-samtale? Voice commands og andre ting vil jo være akkurat det samme.

 

Og hvis jeg går litt tilbake til det at PS4 sannsynligvis er 50% raskere, så vil vel app-creators kunne lage mye sterkere apper til PS4 i 2016 enn til X1?.. En X1 vil vel nesten begynne å lagge hvis det er for mange ting oppe samtidig, mens et spill pågår, så svak som enkelte utviklere sier den er (som sitatet mitt i den andre tråden).

 

Det vil nok alltid være slik at en får mest ut av en konsoll om en bor i USA, slik var det med både X360 og PS3 og det vil nok uten tvil være slik denne kommende konsoll generasjonen også. Men en vil få tatt ibruk funksjoner som denne TV biten. Men innhold leverandører av TV må samarbeide med Xbox for å få det 100% integrert. Skal bli spennende å se om dem har fått på plass en slik avtale med noen innen den kommer i salg her i Norge.

 

Men en kan fortsatt koble hvilke somhelst HDMI kilde inn i XBO og se på det, som fks Canal Digital,RiksTV eller Wii U om en måtte ønske.

 

Tror ikke jeg skrev at Skype er integrert i Kinect? Det jeg skrev (eller mente) var at Skype er integrert i operativsystemet til XBO. Skype er oppe å går idet du slår på din XBO, det er ikke en app du må starte og logge deg på.

 

Så Skype ser jeg som en stor fordel slik det er på XBO.

 

Dette med at PS4 er 50% kraftigere eller raskere har forandret budskap så mange ganger nå at det er helt latterlig. Ingen vet lenger hva som er hva, men en ting som er sikkert er at PS4 er ikke 50% raskere/kraftigere en XBO.

 

Men er ekstremt mye feil informasjon ute å går ang PS4, jeg har lest og svart på endel kommentarer rundt på nettet og folk er totalt på jordet. Sier ikke du er det altså, selv om jeg vet du tar feil ang at PS4 er 50% raskere/kraftigere en XBO. Den biten er ikke korrekt :)

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...