Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Metacritic? Reviews på spill som ikke er ute enda og fortsatt har sperrefrist? Jaok...

Konklusjon fra et PS4 review: "But the PlayStation 4's focus on gaming — and only gaming — is undermined by a distinct lack of compelling software. That failing is sure to improve — better games and more of them will appear on the PlayStation 4 — but right now, this is a game console without a game to recommend it."

 

Ser man bort fra multiplats som (doh!) er til begge konsollene så har jo PS4 bare Knack og Killzone på plate, og noen downloadables som flower og rezogun. På plate alene har vel Xbox One seks titler, eller 200% fler spill. Ikke verst for konsollen som er for TV og sånn, ikke spilling. ;)

Og der mista jeg all respekt for dine meninger. Først og fremst antar du bare at spillene til XBONE er best, noe som er latterlig i seg selv. For det andre så teller du kun spillene på disc, noe som er direkte latterlig. Ta en reality check.

Se gjerne her, her, her, tja, trenger du mer enn 3 linker for å skjønne det?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ikke launch-window, nei. Mange av spillene på den listen har vi kun sett konseptet av, og de har ingen utgivelsesdato. Kan gå et år eller mer før vi ser dem i butikkene.

 

 

 

Neppe. Dette er vel annonserte titler. Quantum Break er definitivt ikke launch window tittel.

 

Ikke er listen helt oppdatert heller.

beklager, redigert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Nå har jeg allerede valgt PS4, men dette er jo morsomt å diskutere.

 

Jeg vet ikke helt hvorfor noen har et så stort problem med størrelsen på Xbox One, den er jo hakket slankere enn PS3 og den har jeg ingen problemer med. Det mest vesentlige problemet sådan er ekstern strømforsyning, men jeg vil vel våge meg frempå og påstå at for 90% så er dette forholdsvis uvesentlig.

 

Det er ikke mange lanseringstitler som frister når jeg ser på eksklusive titler, jeg går nok for Killzone bare for å gi det enda en sjanse. Ærlig talt, Killzone serien må vel være en av de mest oppskrytte,at dette står igjen som en av de sterkeste eksklusive seriene til Playstation er vel heller et tegn på laber kvalitet over hele fjøla, og ikke vidunderlig kvalitet fra guerilla games og deres Killzone serie.

 

Killzone, AC Black Flag og Driveclub får vel holde meg gående en stund.

 

I det lange løp er jeg skeptisk til at det kommer til å være vesentlig forskjell i ytelsen til de to konsollene, så fort de dvaske utviklerne lærer seg konsollene å kjenne så blir det nok full sprut fra begge to.

 

Den mest interessante forskjellen er jo media mulighetene til Xbox One, men denne biten er jo strengt tatt forbeholdt statene så det er jo ikke som om jeg får noe nytte av det uansett (i tillegg til at jeg ærlig talt gir faen, jeg vil spille)

Lenke til kommentar

Har nå den preorderen på PS4 inne, men er ikke på noen måte bundet av dette.

Skulle reviews av Xbone antyde at den er en langt bedre konsoll er det jo enkelt å foreta et bytte, evt bare ta begge. Liker godt et par av eksklusivene på PS(som kommer senere), driveclub/forza er ikke så spennende bilspill for meg. Likte 'blur' på 360 da :)

 

Noe som jeg finner litt irriterende, er mangelen på å bytte harddisk på Xbone. For meg ble PS3 langt bedre av det, så ser ikke hvorfor det samme ikke skulle gjelde for den nye genrasjonen. Noe det forsåvidt også gjør om du leser testene på ps4.

Lenke til kommentar

Jeg tror mange glemmer at PS3 har hatt et fantastisk utvalg av spill i år. Spill som The Last of Us, Ni No Kuni, God of War Ascension, Sly: Thieves in Time og Beyond Two Souls kom ut i år. Hva har Xbox 360 hatt? Gears of War Judgment? Det er alt annet enn imponerende.

 

Da er det kanskje ikke så rart at den eksklusive launch-lineupen til PS4 ikke er all verden sammenlignet med XOne. Jeg tenker sånn at det bare skulle mangle at Xbox One har flere eksklusive spill på lansering, siden Xbox 360en har hatt tilnærmet null i år.

 

Lever godt med lanseringsspillene til PS4 jeg, når jeg vet at DriveClub og Infamous Second Son sannsynligvis kommer innen april 2014.

Endret av SirKratoS
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er ikke sikker på størrelsen av problemet, men dette ble posta fra 2-3 uker siden rundt forbi så dette er gammelt nytt....

Stemmer det leffi(11 dager siden gaf posten), men ser ut som om det er noe som har begynnt å skyte fart igjen. Men forhåpentligvis er det jo bare en dårlig batch eller noe.

 

Men konsollen ble jo offisielt nettopp sluppet, derfor jeg er spent på om vi vil se en masse nye poster rundt dette fremover. Håper jo selvfølgelig ikke det.

Endret av jihn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...