Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Blir veldig subjektivt hvem som har best spill, hva hjelper det om ett spill får toppkarakter hvis man ikke liker den type spill. Når jeg kjøper konsoll så ser jeg på spill historien til selskapene, hvem har gitt ut flest spill som jeg likte forrige generasjon, hvilke spill er annonsert framover etc. Utifra det gjør jeg en vurdering/gjetning på hvilken konsoll som vil gagne meg i det lange løp. Skal tross alt ha konsollen de neste 7+ åra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til at PS4 er så fokusert på spill, og Xbox One bare er for TV og sånn sjit, så er det rart at Xboxen kan tilby best og flest spill i launch-vinduet. :hmm:

 

Forrige generasjon kunne med rette kalles NextGen fordi konsollene da endelig tok steget fra ubrukelige PAL/NTSC til HD. Xbox One og PS4 representerer en ny generasjon spillekonsoller og kan med rette kalles Next Gen mener jeg.

 

Ja, og til tross for at jeg liker Sony, så har dette vært avgjørende for min del. Jeg blir å anskaffe meg Xbox One før PS4 på grunn av spillene. Det er ikke verdt å gå over til PS4 for Knack og Killzone ved lansering, spesielt etter å ha lest omtalene av Killer Instinct og Dead Rising 3.

Lenke til kommentar

 

Ja, og til tross for at jeg liker Sony, så har dette vært avgjørende for min del. Jeg blir å anskaffe meg Xbox One før PS4 på grunn av spillene. Det er ikke verdt å gå over til PS4 for Knack og Killzone ved lansering, spesielt etter å ha lest omtalene av Killer Instinct og Dead Rising 3.

Vurderer nesten det samme selv, lanseringen til Ps4 har vært Laber rett og slett, det er jo overhode ingen grunn til å skaffe systemet til launch, om man går i utgangspunkt av spillene.

Lenke til kommentar

Vurderer nesten det samme selv, lanseringen til Ps4 har vært Laber rett og slett, det er jo overhode ingen grunn til å skaffe systemet til launch, om man går i utgangspunkt av spillene.

 

Ved lansering føler jeg at det ikke blir mer enn en ny konsoll, og det stopper der. Killzone har grafikk som ikke PS3 klarer, men det er ikke noe mer revolusjonerende enn det. Knack har ingenting, og det er uansett ikke et spill for meg.

 

Ikke missforstå, for jeg liker fremdeles maskinvaren og designet til PS4 bedre, men det er spillene som teller.

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg iallfall stort til Killzone, Resogun og Contrast på PS4, det er spill jeg vet jeg kommer til å kose meg masse med og da lar jeg ikke anmeldelser ta avgjørelser for meg. Så har vi Rivals og Black Flag som er multiplats uansett :) For ikke å glemme alle de fantastiske eksklusive titlene som kommer til å komme på PS4; Uncharted, kanskje en ny iterasjon av the Last of Us, Driveclub ser utrolig spennende ut, med mer.

 

For meg er det andre veien, XBone har få spill som interesser meg, eneste er Ryse som kanskje er bra, ellers er det svakt. I tillegg er boksen for stor, den er opplagt svakere en PS4, Kinecten er for feit og svær, bryr meg ikke om Skype eller TV-funksjonalitet. Jeg vil ha spill! Synes ikke operativsystemet ser bedre ut på noen måte heller.

 

Smaken er som baken, vi får si det sånn. Heldigvis har vi frihet til å velge, og la oss for all del håpe det fortsetter sånn :)

 

EDIT: For ikke å snakke om War Thunder eksklusivt på PS4, dæven, det gleder jeg meg til! Synes også at DS4 var langt bedre en kontrolleren til One, satt mye bedre i hånda, i tillegg likte jeg godt touchpaden, den kan det komme mye spennende utav. Det et minst en like bra, om ikke bedre nyvinning en triggerne til One.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

 

EDIT: For ikke å snakke om War Thunder eksklusivt på PS4, dæven, det gleder jeg meg til! Synes også at DS4 var langt bedre en kontrolleren til One, satt mye bedre i hånda, i tillegg likte jeg godt touchpaden, den kan det komme mye spennende utav. Det et minst en like bra, om ikke bedre nyvinning en triggerne til One.

 

Finnes også på PC :)

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg iallfall stort til Killzone, Resogun og Contrast på PS4, det er spill jeg vet jeg kommer til å kose meg masse med og da lar jeg ikke anmeldelser ta avgjørelser for meg. Så har vi Rivals og Black Flag som er multiplats uansett :) For ikke å glemme alle de fantastiske eksklusive titlene som kommer til å komme på PS4; Uncharted, kanskje en ny iterasjon av the Last of Us, Driveclub ser utrolig spennende ut, med mer.

 

For meg er det andre veien, XBone har få spill som interesser meg, eneste er Ryse som kanskje er bra, ellers er det svakt. I tillegg er boksen for stor, den er opplagt svakere en PS4, Kinecten er for feit og svær, bryr meg ikke om Skype eller TV-funksjonalitet. Jeg vil ha spill! Synes ikke operativsystemet ser bedre ut på noen måte heller.

 

Smaken er som baken, vi får si det sånn. Heldigvis har vi frihet til å velge, og la oss for all del håpe det fortsetter sånn :)

 

EDIT: For ikke å snakke om War Thunder eksklusivt på PS4, dæven, det gleder jeg meg til! Synes også at DS4 var langt bedre en kontrolleren til One, satt mye bedre i hånda, i tillegg likte jeg godt touchpaden, den kan det komme mye spennende utav. Det et minst en like bra, om ikke bedre nyvinning en triggerne til One.

Tenker som deg jeg også.

Har ikke spilt mange av spillene andre kanskje har spilt.

Fks AC4 Black flag, Battlefield 4 etc. I tillegg gleder jeg meg til Need for Speed Rivals, resogun og killzone. Og siden jeg ikke har spilt mange av de multiplatsene føler jeg det er like greit å skaffe seg en ps4, da det virker som multiplat er best på den konsollen foreløpig.

Lenke til kommentar

Til at PS4 er så fokusert på spill, og Xbox One bare er for TV og sånn sjit, så er det rart at Xboxen kan tilby best og flest spill i launch-vinduet. :hmm:

Til å være en som hevder å komme balanserte syn, så var det overraskende bastant sagt av deg. Flest har den jo ikke (mener noen la ut en oversikt tidligere her). Og best er jo helt relativt, både jeg og flere andre vil være uenig i at de spillene er best.

 

Da kan jo jeg like godt si: "Til at Xbox One er så fokusert på media og slikt så er det rart at PS4 dekker media-funksjoner like godt og på en enklere måte." Da jo hvilke medie funksjoner som er nødvendig også er en smakssak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

PS4 tilbyr helt klart flest spill ved launch. Best er jo litt relativt, men hvis du måler på metacritic så vil jeg gjerne se regnestykket ditt.

Metacritic? Reviews på spill som ikke er ute enda og fortsatt har sperrefrist? Jaok...

Konklusjon fra et PS4 review: "But the PlayStation 4's focus on gaming — and only gaming — is undermined by a distinct lack of compelling software. That failing is sure to improve — better games and more of them will appear on the PlayStation 4 — but right now, this is a game console without a game to recommend it."

 

Ser man bort fra multiplats som (doh!) er til begge konsollene så har jo PS4 bare Knack og Killzone på plate, og noen downloadables som flower og rezogun. På plate alene har vel Xbox One seks titler, eller 200% fler spill. Ikke verst for konsollen som er for TV og sånn, ikke spilling. ;)

 

For meg er det andre veien, XBone har få spill som interesser meg, eneste er Ryse som kanskje er bra, ellers er det svakt. I tillegg er boksen for stor, den er opplagt svakere en PS4, Kinecten er for feit og svær, bryr meg ikke om Skype eller TV-funksjonalitet. Jeg vil ha spill! Synes ikke operativsystemet ser bedre ut på noen måte heller.

 

Smaken er som baken, vi får si det sånn. Heldigvis har vi frihet til å velge, og la oss for all del håpe det fortsetter sånn :)

 

EDIT: For ikke å snakke om War Thunder eksklusivt på PS4, dæven, det gleder jeg meg til! Synes også at DS4 var langt bedre en kontrolleren til One, satt mye bedre i hånda, i tillegg likte jeg godt touchpaden, den kan det komme mye spennende utav. Det et minst en like bra, om ikke bedre nyvinning en triggerne til One.

At spill til Xbox One ikke appellerer til akkurat deg er en ærlig sak det. Resten du skriver er svada. Boksen er "for stor"? Med mindre du bor i ei skoeske midt på veien så tror jeg du skal klare å få presset plass til den i nærheten av TVen din et sted... Det er ingenting opplagt med at den er svakere. På papiret har den lavere tall enn PS4, men 360en hadde lavere tall enn PS3 også, og vi vet jo alle åssen det gikk. Kinecten er for stor og.. *sukk*, les over om "for stor". Du bryr deg ikke om Skype (ikke jeg heller) og TV-features, grei skuring det, for du vil ha SPILL! Vel, guess what, på lanseringsdagen så er det flest spill til Xbox One. Se gjerne svaret over ;)

 

Yepp, velg ivei du, og diskuter gjerne konsollene, men av hensyn til alle som tar seg tid til å lese det du skriver, ikke kom med møl som at Kinect er "for stor og feit"...

 

 

Til å være en som hevder å komme balanserte syn, så var det overraskende bastant sagt av deg. Flest har den jo ikke (mener noen la ut en oversikt tidligere her). Og best er jo helt relativt, både jeg og flere andre vil være uenig i at de spillene er best.

 

Da kan jo jeg like godt si: "Til at Xbox One er så fokusert på media og slikt så er det rart at PS4 dekker media-funksjoner like godt og på en enklere måte." Da jo hvilke medie funksjoner som er nødvendig også er en smakssak.

Se over om antall. Både Killzone og Knack har fått ganske lunkne reviews, IGN har gitt høyest karakter til Flower... Skal PS4 ha bedre spill må profilerte AAA-titler som Forza 5, Dead Rising 3 og Killer Instinct være katastrofalt dårlige, og det er vel kanskje ikke så sannsynlig?

 

Men fair is fair, jeg kan trekke tilbake "best", det er subjektivt og hva reviews angår så er det fortsatt sperrefrist på de fleste til Xbox One.

 

 

Edit: Ser ut til at Dead Rising 3 får gode tilbakemeldinger.

Endret av thklinge
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Se over om antall. Både Killzone og Knack har fått ganske lunkne reviews, IGN har gitt høyest karakter til Flower... Skal PS4 ha bedre spill må profilerte AAA-titler som Forza 5, Dead Rising 3 og Killer Instinct være katastrofalt dårlige, og det er vel kanskje ikke så sannsynlig?

 

Men fair is fair, jeg kan trekke tilbake "best", det er subjektivt og hva reviews angår så er det fortsatt sperrefrist på de fleste til Xbox One.

 

 

Edit: Ser ut til at Dead Rising 3 får gode tilbakemeldinger.

Ja ser over antall nå, fant den listen jeg nevnte.

 

Launch-Games-With-Digital.jpg

 

 

Er det fremdeles så soleklart hvem som har flest?

 

Å ikke bruke best så bastant var også det poenget jeg ville frem til. Du trenger ikke å trekke det tilbake, bare få frem at det er best for deg. :)

 

For meg ser det f.eks helt annerledes ut, jeg er interessert i 4 av 4 diskbaserte spill på PS4 og en del digitale spill. På Xbox One er det 1-2 diskbaserte som frister, og 2 digitale. Så med de samme spillene i grunn ville jeg sagt at det motsatte er best.

 

I mine øyne virker det også vanskelig å tro at Dead Rising 3 og Killer Instinct skal få bedre reviews, tror de vil ligge ca i samme sone. Forza 5 derimot kan jeg si meg enig i kan få bedre reviews.

 

Uansett, at det er subjektivt hva som er best var det jeg ville frem til.

 

Edit: Uansett hvilken konsoll man ser på hvilke spill den har så er dette kanskje den beste launch lineupen noen sinne.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

At spill til Xbox One ikke appellerer til akkurat deg er en ærlig sak det. Resten du skriver er svada. Boksen er "for stor"? Med mindre du bor i ei skoeske midt på veien så tror jeg du skal klare å få presset plass til den i nærheten av TVen din et sted... Det er ingenting opplagt med at den er svakere. På papiret har den lavere tall enn PS4, men 360en hadde lavere tall enn PS3 også, og vi vet jo alle åssen det gikk. Kinecten er for stor og.. *sukk*, les over om "for stor". Du bryr deg ikke om Skype (ikke jeg heller) og TV-features, grei skuring det, for du vil ha SPILL! Vel, guess what, på lanseringsdagen så er det flest spill til Xbox One. Se gjerne svaret over ;)

Yepp, velg ivei du, og diskuter gjerne konsollene, men av hensyn til alle som tar seg tid til å lese det du skriver, ikke kom med møl som at Kinect er "for stor og feit"...

 

Svada? Det er velg å ingen måte svada, det er mine meninger om saken, og når man tar en avgjørelse inkluderer man alle variable. PS4 er mindre OG har intern strømforsyning, selvfølgelig vil det slå positivt ut i favør PS4, uten tvil. Det er ikke avgjørende, men det er en faktor. Og at PS4 er kraftigere en Xbox One kan ingen, ikke en gang Microsoft nekte for, det er pur, ren fakta. Kanskje ikke 50%, men den er uten tvil kraftigere. Har du ikke sett det ennå burde du prøve å ta av deg fanboybrillene ;)

 

Ja, Kinecten også er for stor. Jeg vil ikke ha den svarte mursteinene for an TVen, det blir uaktuelt. Og jajajaja, jeg vet at jeg kan legge den bort, mon hvorfor i helsikke skal jeg gidde og betale for den da når jeg kan få PS Eye som gjør det jeg vil og ser mye bedre og mindre ut til samme pris?

 

Flest spill til Xbox One? Det er ikke sant. Dessuten hjelper ikke det uansett hvis få eller ingen av spillene appellerer spesielt til deg! Ryse som jeg sa, evt. Forza men da synes jeg Driveclub ser like bra ut! Har nok spill nå uansett, jeg venter mer en gjerne på et bilspill.

 

Synes det er barnslig og umodent av deg og rakke ned på andres meninger, når meningene jeg la frem bare var basert på fakta og hva jeg tenker om saken. Jo, jeg synes Kinecten er for stor, og jeg synes XBone er alt for stor, den ser også ut som en kjedelig VCR. Lev med det, så respekterer jeg at du mener noe annet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...