Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

 

Det vil nok alltid være slik at en får mest ut av en konsoll om en bor i USA, slik var det med både X360 og PS3 og det vil nok uten tvil være slik denne kommende konsoll generasjonen også. Men en vil få tatt ibruk funksjoner som denne TV biten. Men innhold leverandører av TV må samarbeide med Xbox for å få det 100% integrert. Skal bli spennende å se om dem har fått på plass en slik avtale med noen innen den kommer i salg her i Norge.

 

Men en kan fortsatt koble hvilke somhelst HDMI kilde inn i XBO og se på det, som fks Canal Digital,RiksTV eller Wii U om en måtte ønske.

 

Tror ikke jeg skrev at Skype er integrert i Kinect? Det jeg skrev (eller mente) var at Skype er integrert i operativsystemet til XBO. Skype er oppe å går idet du slår på din XBO, det er ikke en app du må starte og logge deg på.

 

Så Skype ser jeg som en stor fordel slik det er på XBO.

 

Dette med at PS4 er 50% kraftigere eller raskere har forandret budskap så mange ganger nå at det er helt latterlig. Ingen vet lenger hva som er hva, men en ting som er sikkert er at PS4 er ikke 50% raskere/kraftigere en XBO.

 

Men er ekstremt mye feil informasjon ute å går ang PS4, jeg har lest og svart på endel kommentarer rundt på nettet og folk er totalt på jordet. Sier ikke du er det altså, selv om jeg vet du tar feil ang at PS4 er 50% raskere/kraftigere en XBO. Den biten er ikke korrekt :)

Så den store forskjellen er at du ikke trenger å ta av og på Skype? ..

 

PS4 er ganske mye kraftigere enn X1, og det ble sagt den 4 nov, tror jeg det var, fra gaming developers at de mente at den var 50% kraftigere. Må vel kunne stole på gaming developers, ellers så er det ingen å stole på. Siden du er så sikker på at den ikke er så mye kraftigere, hvilke argumenter og kilder kan du legge til for at den ikke er det?

 

Legger til dette enkle google searchet. Sier ikke at alle kildene stemmer, men mange av de har blitt bekreftet av f.eks IGN og Gamestop til å stemme.

https://www.google.no/search?q=ps4+50%25&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&channel=fflb&gws_rd=cr&ei=2xGKUprwFqqt4ATinYDQDA

Endret av ImagineAnarchy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så den store forskjellen er at du ikke trenger å ta av og på Skype? ..

 

PS4 er ganske mye kraftigere enn X1, og det ble sagt den 4 nov, tror jeg det var, fra gaming developers at de mente at den var 50% kraftigere. Må vel kunne stole på gaming developers, ellers så er det ingen å stole på. Siden du er så sikker på at den ikke er så mye kraftigere, hvilke argumenter og kilder kan du legge til for at den ikke er det?

 

Satt på spissen ja, siden det er endel av selve OS'et.

 

Jeg satt å fulgte med å fikk med meg den aller første twitter meldingen når det der blåste opp til uvær. Det var en utvikler som skrev på Twitter at PS4 var 50% raskere. Folk gikk helt bananas og han tok til Neogaf sine forum (eller var det Reddit?) og forklarte at han mente at den var 50% raskere å utvikle til.

 

På papiret så er helt klart PS4 kraftigere med sin GPU og det er om jeg ikke husker feil shaderene på GPU som er opp til 50% kraftigere en hva som er på XBO. Denne tekniske biten er det andre her på forumet som er mye mer oppdatert og kan forklare bedre en meg.

 

På godt Norsk så gidder jeg ikke å sanke inn artikler om dette, du får google litt eller vente å se om noen med mer info evnt tar over for meg på den biten.

 

 

Hva var det på PS3 man fikk i USA som man ikke fikk i Norge?

 

En haug med apper for å se på filmer og serier. Og en har til dags dato ikke fått Sony sin VOD butikk på PS3. Noe jeg virkelig håper dem har på plass ifra dag 1 med PS4.

Lenke til kommentar

Det ville også vært flott med en mening fra deg, Larsen, på hvilke av kontrollene som er nextgen. Jeg har sikkert åpenbart for deg en stor favoritt.

 

Der synes jeg helt klart XBO sin kontroller tar det lengste strået. Og det er utelukkende pga immpuls triggerne i kontrolleren. Jeg anser det som en funksjon som legger til noe til en håndkontroller som øker spill opplevelsen.

 

Trykk platen på DS4 vil nok finne sin plass etterhvert, men jeg synes den ikke gjør noe jeg ikke kan gjøre med resten av kontrolleren ifra før. Synes også det er distraherende og ikke ergonomisk korrekt å løfte finger eller tommel over stikka for å interaktere med den.

 

Men når det kommer til komfort så er det 2stk deilige kontrollere vi får med konsollene. Xbox kontrolleren er finjustert til det bedre mens DS4 har fått en makeover som har resultert i en ekstremt behagelig kontroller.

Lenke til kommentar

 

Satt på spissen ja, siden det er endel av selve OS'et.

 

Jeg satt å fulgte med å fikk med meg den aller første twitter meldingen når det der blåste opp til uvær. Det var en utvikler som skrev på Twitter at PS4 var 50% raskere. Folk gikk helt bananas og han tok til Neogaf sine forum (eller var det Reddit?) og forklarte at han mente at den var 50% raskere å utvikle til.

Utviklere har gått anonymt til ulike aviser og sagt det samme, som den det sitate jeg linkte til i den andre tråden.

Lenke til kommentar

Tror ordet nextgen bør dø egentlig. Det som folk må spørre seg om er hva De er begeistret for. For om man ser på konsollen i seg selv så er ps4 kraftigst og billigst. Kameraet på Xbox One har flere muligheter og er inkludert. Kontrollerene er begge gode men forskjellige. Begge har forskjellige typer ekslusive spill og 2 forskjellige os'er med forskjellige muligheter. Mye er likt, samtidig som en del er forskjellig. Velg det som passer deg og ditt, og drit i hva andre mener! Sony og Microsoft fortjener ikke en slags uforbeholden kjærlighet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror ordet nextgen bør dø egentlig. Det som folk må spørre seg om er hva De er begeistret for. For om man ser på konsollen i seg selv så er ps4 kraftigst og billigst. Kameraet på Xbox One har flere muligheter og er inkludert. Kontrollerene er begge gode men forskjellige. Begge har forskjellige typer ekslusive spill og 2 forskjellige os'er med forskjellige muligheter. Mye er likt, samtidig som en del er forskjellig. Velg det som passer deg og ditt, og drit i hva andre mener! Sony og Microsoft fortjener ikke en slags uforbeholden kjærlighet.

Helt enig!

Lenke til kommentar

Tror ordet nextgen bør dø egentlig.

 

Det er ikke ordet det er noe feil med da. Det er hva man legger i det. Next gen betyr jo, enkelt og greit, neste generasjon. Som igjen enkelt betyr neste generasjon av Playstation eller Xbox. Det er vel at enkelte mener at for at en konsoll skal klassifiseres som "neste generasjon" så må ditt og datt være med. Noe som blir helt latterlig, da man snakker om noe annet her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utviklere har gått anonymt til ulike aviser og sagt det samme, som den det sitate jeg linkte til i den andre tråden.

 

En annonym utvikler kan være like mye ute etter å lage kvalm som en fanboy...

Vi får mest sannsynlig ikke svar på hverken det ene eller andre når det kommer til hvilken konsoll som har mer power enn den andre med det første, kanskje om 3-4 ars tid når utviklerne finner ut hvordan de kan utnytte konsollene`s hardware bedre....

 

Men inntil den dag kommer så annbefaler jeg å sette seg godt tilbake i sofaen, slappe av å nyte konsollen/konsollene man velger :w00t:

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Til at PS4 er så fokusert på spill, og Xbox One bare er for TV og sånn sjit, så er det rart at Xboxen kan tilby best og flest spill i launch-vinduet. :hmm:

 

Forrige generasjon kunne med rette kalles NextGen fordi konsollene da endelig tok steget fra ubrukelige PAL/NTSC til HD. Xbox One og PS4 representerer en ny generasjon spillekonsoller og kan med rette kalles Next Gen mener jeg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...