Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er mye jeg kan pirke på i innlegget ditt, men da du forsvinner så fort et skikkelig svar kommer så gidder jeg ikke, men vil påpeke en ting, 10 konsoller av rundt 4000 er ekstremt lite.

Ja med mitt antall poster i denne tråden er det jo tydelig at jeg forsvinner fortfort, jeg skygger også unna navngitte forummedlemmer som deg. :hmm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så det dere ønsker er modererte meninger, men det skal ikke gå andre veien altså? Lurer på hvor mange ganger jeg har lest forkortelsen XBONE på dette forumet, noe som for de fisefine sikkert ville provosert. Eller at man direkte går på person etter at en mening er presentert. Hva synes du om dette? Kanskje ta et oppgjør med de også nå når du er igang?

 

Alle kan ikke være like i skrivemåten. Jeg har heller ikke som mål å trå forsiktig for å skåne noen for "smerte". Da vil det jo bli alt for kjedelig her inne. Noe stikk må man tåle, og tåler man ikke å høre en annens mening uten å svare med personangrep, vel, da er det kanskje best å la være å svare.

 

Hvis man føler noe er usaklig, så er det best å påpeke det med engang, slik at jeg får anledning til å svare på det. Ser ikke på det jeg har skrevet som usaklig i det hele tatt. PS4 står i samme kategori som Wii U ved lansering, ikke noe spennende på spillsiden. Og her kan man være så uenig man vil, og det er greit.

 

Faktum er at lastetidene på PS3 har vært dårlige.

 

At jeg ikke ville kjøpt noen Sony-konsoll bunner ut i oppførselen etter PSN-skandalen. I min bok er det uakseptabelt å holde kundene for narr slik de gjorde, alle skulle blitt informert ASAP etter at de fikk greie på dette.

 

Virker som problemene allerede har startet for Sony med PSN. Ikke uventet. Lurer på om det blir med det eller om hardwaren også takker for seg etter kort tid. Kan jo aldri vite om Sony forhastet seg for å ta innersvingen på MS angående leveringstidspunkt.

Hvem er dere? Jeg kan kun snakke for min egen del, men jeg mener jo selvfølgelig at det skal gå andre veien også. Det er flere andre som også kommer med innlegg som er ment unødvendig provoserende. Jeg har bare fått det inntrykket at 70-80% av dine innlegg er ment for å komme med "stikk" som du kaller det.

 

Meningen med innlegget mitt var uansett kun å vise til ting i innlegget ditt som kunne virke "forsurende" for enkelte, siden du reagerte på at noen syntes det var forsurende. Nå sier du jo selv at du ikke skriver for å "skåne" noen, men heller komme med stikk for å gjøre det mer spennende her inne. Det er greit nok, men da burde det være ganske innlysende at du vil bli betraktet i lys av det også.

 

Synes forresten dette innlegget ditt var mye bedre enn det første, fikk en mye bedre forståelse av hva du mener. Du klargjør ditt synspunkt tydelig uten å virke nedsettende mot de som er uenig.

 

Angående bruken av forkortelsen XbOne, så tror jeg det er fordi det er den forkortelsen som har blitt vanlig å bruke, akkurat som PS4. Det er ingen negativ baktanke bak det, i alle fall ikke fra meg. Synes bare det er tungvint å skrive Xbox One hver gang, skulle man være så korrekt så burde man jo skrive Play Station 4 også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem er dere? Jeg kan kun snakke for min egen del, men jeg mener jo selvfølgelig at det skal gå andre veien også. Det er flere andre som også kommer med innlegg som er ment unødvendig provoserende. Jeg har bare fått det inntrykket at 70-80% av dine innlegg er ment for å komme med "stikk" som du kaller det.

 

Meningen med innlegget mitt var uansett kun å vise til ting i innlegget ditt som kunne virke "forsurende" for enkelte, siden du reagerte på at noen syntes det var forsurende. Nå sier du jo selv at du ikke skriver for å "skåne" noen, men heller komme med stikk for å gjøre det mer spennende her inne. Det er greit nok, men da burde det være ganske innlysende at du vil bli betraktet i lys av det også.

 

Synes forresten dette innlegget ditt var mye bedre enn det første, fikk en mye bedre forståelse av hva du mener. Du klargjør ditt synspunkt tydelig uten å virke nedsettende mot de som er uenig.

 

Angående bruken av forkortelsen XbOne, så tror jeg det er fordi det er den forkortelsen som har blitt vanlig å bruke, akkurat som PS4. Det er ingen negativ baktanke bak det, i alle fall ikke fra meg. Synes bare det er tungvint å skrive Xbox One hver gang, skulle man være så korrekt så burde man jo skrive Play Station 4 også.

 

Det er greit at jeg blir betraktet i det lys, det bryr meg ikke. :) Bedre å si det som det er, gi uttrykk for det man mener, at man har en preferanse, enn å gå rundt å si; "jeg har ingen favoritt /evt PC er favoritten, så jeg er nøytral i konsoll-diskusjonen...". Det er mange som prøver seg på den her, blir gjennomskuet lett. For det er bare BS.

 

Men tilbake til posten min, så synes jeg det blir litt tafatt når den første som kommenterer går på person istedenfor innhold. Får aldri i gang en god diskusjon på den måten.

 

Bare ta å søk på google på Xbone, så ser du hva som står. Kanskje du revurderer å bruke den forkortelsen da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Det eneste som begrenser disse konsollene er vist grafikken og litt oppløsning og det er ikke mye. Dette er bra for PC spillene.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

 

Det er greit at jeg blir betraktet i det lys, det bryr meg ikke. :) Bedre å si det som det er, gi uttrykk for det man mener, at man har en preferanse, enn å gå rundt å si; "jeg har ingen favoritt /evt PC er favoritten, så jeg er nøytral i konsoll-diskusjonen...". Det er mange som prøver seg på den her, blir gjennomskuet lett. For det er bare BS.

 

Men tilbake til posten min, så synes jeg det blir litt tafatt når den første som kommenterer går på person istedenfor innhold. Får aldri i gang en god diskusjon på den måten.

 

Bare ta å søk på google på Xbone, så ser du hva som står. Kanskje du revurderer å bruke den forkortelsen da?

Det første der er jeg helt enig i. Ser ingen grunn til å hevde at jeg er nøytral i saken, jeg har faktisk en sterk tro på at alle meninger i bunn og grunn er subjektive, og objektivitet er uoppnåelig. Det er derimot lurt å diskutere på en måte som prøver å se saken fra to sider.

 

Som sagt, jeg forsvarer ikke at det svares på den måten, men du må da se at måten du la frem den posten fremprovoserer slike svar? Du sa jo selv i forige innlegg at å komme med slike stikk er det du ønsker. Kanskje du ser hvordan det kan provosere frem usaklige svar hvis jeg snur utsagnet? (Kun for å illustrere, gjenspeiler ikke min mening)

 

 

Skal ha PS4, men kommer ikke til å kjøpe XO. Hva er det egentlig som er så nytt med XO? TV-funksjoner? Haha. Får en Gamecube-følelse over XO, men Gamecube fokuserte tross alt på spill, ikke en slik TV-gimmick som XO har.

 

PS4 har har den totale pakka. PS Eye, Remote-play, faktisk en spillkonsoll, bedre onlinetjeneste, bedre eksklusive spill, bedre UI og deilige håndkontrollere.

 

Lurer på om MSboisa må lide like mye denne generasjonen mtp RROD osv.

 

For min del får Wii U og PS4 + PC holde. Ikke at jeg hadde kjøpt XO-en fra MS uansett om jeg ikke hadde hatt noe...

 

Skal bli morsomt når folk endelig får de i hus, og se hvor probleme oppstår. Jeg har en anelse om at alt ikke er så rosenrødt som enkelte maler det på forums angående XO. Time will tell.

 

 

Kan ikke forvente at folk søker på forkortelsen for å se om de kan bruke den, det er den forkortelsen som blir brukt de fleste steder, dermed er det også den de fleste blir vant til å bruke. Kan selvfølgelig forkorte det XO også, men det føles uvant, og jeg er usikker på om andre da vet hva jeg sikter til.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Har ikke vært noen endring i pris i det hele tatt. Tror du blander prisen som butikkene setter og prisen som sony selger den for til butikkene.

Alle nettbutikker økte vel prisen, så er nok distributør som er drittsekk i dette tilfellet. Uansett hjelper det oss forbrukere lite, de har tilnærmet samme pris i Norge for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Etter å ha fulgt med på giantbomb sin stream i dag, så er det mye som må gjøres med uiet/OSet før det er ok i mine øyne. Dette gjelder PS4.

 

Negative ting
* Killzone crashet flere ganger

* Battlefield 4 crashet i multiplayer mistet save (corrupt)
* Det er ikke mulig å sortere spill i library etter noe som helst

* Det er ikke mulig å sortere vennelista etter "real" navn eller PSN id. Heller ikke etter bokstav
* Det finnes ikke noe mulighet å gjøre startsida mer personlig, bytte farger, osv som man kunne på PS3.
* Kan heller ikke flytte rundt på ting

* Det å lage party og joine hverandre sine games, virker å fungere bare halvparten av tida

 

Skikkelig dritt

* Spill gir deg bare beskjed når du starter opp at det har kommet en oppdatering til spillet. Den installerer den ikke. Du må installere updates for å spille MP. Du må da gå ut av spillet igjen, finne oppdateringen, installere den manuelt og så starte spillet igjen. Jævlig tungvint.

Isteden for bare å ha "Hei det er en oppdatering, skal vi laste ned og installere den nå, eller vil du fortsette uten mulitplayer funksjon". Sånn som ps3, xbox, wiiu etc gjør det i dag. Tullete

 

Positivt
Remote Play virker kjempe godt og har god rekkevidde.
Så slitsomt å bruke på noen spill der du må bruke touchpaden bak osv.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...