Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Har også lest dette, men må vel være pga bedre utviklerverktøy på PS4?

Arkitektur er jo nesten lik, eneste er eSRAM som kan lage litt ekstra arbeid.

Xbox 360 har eDRAM som fungerer på samme måte som Xbox One sin eSRAM, og Xbox 360 har jo blitt sagt den er enkel og utvikle spill til.

 

eDRAM'en til Xbox 360 må og kan kun brukes til framebufferet (minus frontbufferet som ligger i UMA minnet). Det eneste utviklerene trenger å tenke på her er å få framebufferet til å passe inn i eDRAM'en. Spill utviklerene har dog mulighet til å bruke tiled based rendering istedet for å krympe framebufferet (f.eks for å få 720p med 4xMSAA) og det gjorde ting mer komplisert, men det er få spill som gjør dette. Xbox One sin ESRAM derimot er en sratchpad der utviklerene kan bruke minnet til hva dem måtte ønske.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Latterlig....Neogaf har alltid virket som en pubertal samleplass i mine øyne. Litt synd den siden får så mye oppmerksomhet som den gjør egentlig.

Jeg tipper NeoGAF alltid får mye spalteplass fordi NeoGAF er forumet som har mest innflytelse på spillindustrien. Industripersoner som Adam Boyes, Shahid, Yoshida, Major Nelson, Albert Penello, David O'Connor, Cliff Blezinski, Phil Spencer, Geoff Keighley, Micael Pachter, Jeff Gerstmann, Jim Sterling og mange andre både utviklere og journalister er brukere der.

 

Fra Wikipedia:

 

The site is well known for its strict moderation. Many developers and publishers have said the site has a substantial impact on the industry, and many use it to get user feedback on their games

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For min del blir det nok PC og PS4 jeg kommer til å spille på. Xbox 360 er solgt, og har PS3 i stua sammen med en gamer laptop som tar 10 sek koble til flatskjermen, koble til en kontroller og nyte skikkelig grafikk.

 

PS4 tror jeg blir et godt alternativ og forventer skikkelig next gen (dagens pc grafikk) på en konsoll.

Virker som Sony satser skikkelig på gaming og ikke alt det tullet Xbox One kommer med.

Lenke til kommentar

 

Kansje du synes det er tull men er nok og veldig mange som synes det er bra :)

 

Enig, jeg er meget interisert i "alt det tullet". Snakkes senest idag med en venn av meg som hadde tenkt litt på å gå for en PS4 men synes "alt det tullet" som vil være på XBO frister såpass at han synes det er veldig vanskelig å velge.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Tipper dem aller fleste som kjøper en av dem nye konsollene vil ha tilgang til online funksjonalitet i alle sine spill. Hvem er offline i 2013 og fremover liksom......

 

Så jeg ser ikke helt argumentet for at ting er bak en paywall som et viktig punkt. Hvem kjøper en konsoll til 3500-4000kr idag og ikke vil online i spill dem kjøper liksom.

 

Men om noen år når prisen er gått ned og Ole og Kari som nesten aldri spiller vil kjøpe seg en rimelig konsoll å prøve så kan jeg se at det å ha ting bak en paywall kan være en avgjørende faktor for dem. Og samtidig så ser jeg for meg at folk som ikke nødvendigvis er av den harde kjerne spillere vil vurdere en XBO over en PS4 nettopp pga "alt dette tullet".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så er vi i gang igjen, denne gangen BF4:

 

http://www.dualshockers.com/2013/10/25/battlefield-4-ps4xbox-one-direct-feed-footage-coming-october-the-29th-one-looks-better-than-the-other/

 

"I can’t talk specifics until the 29th but I can say that one of the next gen console versions definitely looks better than the other."

 

 

 

And finally I think you guys will be very surprised when you see Xbox One vs PS4 footage!

 

Hmm, mange trur PS4 er bedre på grunn av HW specs så kan da overraskelsen vera at Xbox One ser bedre ut?

Lenke til kommentar

En annen ting av interesse;

 

 

 

I’ll be posting Xbox One and PS4 footage – Direct capture 1080p on the 29th October – I’m not allowed to post before then. I have several hours of PS4 multiplayer and the full single player campaign on Xbox One recorded.

 

Her sier han iallefall indirekte at BF4 kjører 1080p på XB1

Lenke til kommentar

 

Det hadde gledet meg veldig...hehe :D

Jeg kan se for meg at de sitter slik mens videoen går

 

KFISWko.gif

 

Men det blir spennende og se om det er den "Ene" som er så sinnssykt overraskende overlegen ovenfor den andre eller om det faktisk er Xbone som utklasserer Ps4 på frostbite motoren.(og at det er en overraskende delen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så er vi i gang igjen, denne gangen BF4:

 

http://www.dualshockers.com/2013/10/25/battlefield-4-ps4xbox-one-direct-feed-footage-coming-october-the-29th-one-looks-better-than-the-other/

 

"I can’t talk specifics until the 29th but I can say that one of the next gen console versions definitely looks better than the other."

 

Men han sammenligner singleplayer på ene konsollen og multiplayer på andre konsollen? Det blir egentlig litt feil da mange spill kjører forskjellig mellom dem to på samme konsoll.

Lenke til kommentar

Så er vi i gang igjen, denne gangen BF4:

 

http://www.dualshockers.com/2013/10/25/battlefield-4-ps4xbox-one-direct-feed-footage-coming-october-the-29th-one-looks-better-than-the-other/

 

"I can’t talk specifics until the 29th but I can say that one of the next gen console versions definitely looks better than the other."

 

Skjønner ikkje poenget med å samanlikne PS4 multiplayer vs XO singelplayer. Syns både MS og EA framstår litt desperate her viss målet er å "overraske" alle med at story-mode har bedre grafikk enn online multiplayer. Fint å sjå at det gleder nokon men elles framstår heile stuntet som hemma.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...