Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Har ikke noe problem med å tro på at den er mye enklere å utvikle til, bra utviklerverktøy er alpha omega det. Satse på MS får gjort noe med det om det blir et problem fremover...

 

Men dette er et fint eksempel på hvordan informasjon blir helt forvridd. Så jeg skjønner godt MS har måtte gå ut og drive med denne informasjons kampanjen dem holder på med. For det er garantert mange som sitter med helt feil informasjon som dem har lest tidligere eller som dem har hørt ifra noen som har hørt ifra....du skjønner tegninga :)

Helt enig, syns det er synd hvor fort ryktene sprer seg og blir blant mange oppfattet som sannheten selv.

Neogaf er det helt galehus for tiden, der er det all hail PS4, kritiserer du PS4 eller legger ut noen positive nyheter for Xbox One så blir du latterligjort eller bannet.

 

Bare se hva denne brukeren ble bannet for:

84416_original.jpg

84067_original.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Satan nå har utviklerene av COD melket den motoren så sinnsykt at det kan umulig finnes noe lignende i spillhistorien? De har tjent milliarder, er det mulig å sette av litt penger til utvikling av ny grafikkmotor...

 

Helt sykt ja.

 

Lov å håpe at de bygger en next-gen motor fra grunnen av til neste iterasjon? Haha...

Lenke til kommentar

Det er Digital Foundry som har kommet med det at GPUen til PS4 er 50% kraftigere enn på Xbox One, Larzen, ikke en random bruker fra NeoGaf. Til og med Leadbetter, som jeg ikke akkurat er noen stor fan av.

 

 

Nei dette ryktet startet nesten umidelbart etter denne utvikleren skreve dette på Twitter og prøvde å forklare seg på Neogaf sitt forum. Jeg husker det ekstremt godt. Om GPU er 50% kraftigere en hva som sitter i XBO så blir ikke PS4 50% raskere av den grunn. Det er flere faktorer som spiller inn der.

 

Noe vi vil se når Digital Foundry får begge konsoller på test benken. Hvem som ender opp med å være kraftigst det gjenstår å se. Mye spennende arkitektur ute å går her slik.

 

Helt enig, syns det er synd hvor fort ryktene sprer seg og blir blant mange oppfattet som sannheten selv.

Neogaf er det helt galehus for tiden, der er det all hail PS4, kritiserer du PS4 eller legger ut noen positive nyheter for Xbox One så blir du latterligjort eller bannet.

 

Bare se hva denne brukeren ble bannet for:

 

Latterlig....Neogaf har alltid virket som en pubertal samleplass i mine øyne. Litt synd den siden får så mye oppmerksomhet som den gjør egentlig.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-spec-analysis-xbox-one

 

So that's another tick on the Durango leaked spec that has been transposed across to the final Xbox One architecture and the proof we need that PlayStation 4's 18 CU graphics core has 50 per cent more raw power than the GPU in the new Microsoft console.

 

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-can-xbox-one-multi-platform-games-compete-with-ps4

 

The Xbox One vs. PlayStation 4 graphics spec comparison is stark to say the least. Both systems utilise AMD's GCN (Graphics Core Next) architecture, but Sony's rendering tech has 50 per cent more raw computational power than the Xbox One equivalent - and that's factoring out other differences between the systems. The question is, what is the impact in actual gameplay conditions?

 

 

 

Fremdeles nei, Larzen?


Om GPU er 50% kraftigere en hva som sitter i XBO så blir ikke PS4 50% raskere av den grunn. Det er flere faktorer som spiller inn der.

 

 

Ja, det er jo sagt mange ganger, og diskutert til døde på NeoGaf f.eks, så vet man ikke det har man ikke fulgt med eller er en ekstrem Sony-fanboy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Inntil Digital Foundry har begge maskiner på test benken så er det nei på alt du kaster mot meg :)

 

Vi tar opp diskusjonen i løpet av november/desember når Digital Foundry ha lekt med begge maskiner.

 

Det er DU som klager på at det kun kommer fra en Twitter-melding og brukere fra NeoGaf, alt jeg gjør er å bevise at også seriøse sider som Eurogamer (med Digital Foundry) melder det samme ved å sammenligne maskinvaren, og det i _to_ forskjellige artikler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er enig i at det er et overtall av Sony-fans på NeoGAF for tiden, men det er ikke slik at moderatorene aktivt går inn for å fjerne Xbox-fans. Fyren Booz nevner i posten sin har ikke akkurat hatt en perfekt karriere på NeoGAF, og når sant skal sies så hadde han ikke rett i det han skrev om Infamous.

Faktum er at MS fremmedgjorde et stort antall gamere da de annonserte XBO, og det vil ta lang tid før de klarer å reparere skadene. Derfor er det ikke så rart at mange brukere på NeoGAF fortsatt er kritiske til konsollen. Selv prøver jeg å unngå de trådene der diskusjonen sporer av eller ender opp med å bli et samlested for fanboys.

Det finnes for øvrig nok av PS-fans som har blitt bannet for å si tullete ting. Som for eksempel i denne tråden: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=701728&highlight=titanfall+release+date

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er DU som klager på at det kun kommer fra en Twitter-melding og brukere fra NeoGaf, alt jeg gjør er å bevise at også seriøse sider som Eurogamer (med Digital Foundry) melder det samme ved å sammenligne maskinvaren, og det i _to_ forskjellige artikler.

 

Klager å klager fru blom. Jeg bare skriver hva som har skjedd jeg. Eurogamer har vist til at ifra informasjon dem sitter med så virker PS4 som en kraftigere maskin. Og at den på diverse oppgaver vil være utifra informasjonen dem har være 50% raskere på disse oppgavene.

 

Det er en forskjell ifra å gå ifra det til å mene at systemet i sin helhet er 50% kraftigere en XBO.

 

Vi tar å oppsummere nok opp til flere ganger når Digital Foundry har funnet ut alt som er å finne ut om systemene iløpet av november/desember. Inntil da så er diskusjoner rundt dette bortkastet tid?

 

NB: Virker som denne live streamen starter straks ifra Sony...bilde har skiftet og var mye lyd for et par sec siden.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Inntil Digital Foundry har begge maskiner på test benken så er det nei på alt du kaster mot meg :)

 

Vi tar opp diskusjonen i løpet av november/desember når Digital Foundry ha lekt med begge maskiner.

Det er vell du som har blitt dratt opp av den "ballen" du snakker om. De fleste her inne har vell aldri sakt at X eller Y konsoll er 50% krafrigere totalt sett. Det har da alltid handlet om GPU når det tallet - 50% ble tatt opp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...