Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Tipper dem aller fleste som kjøper en av dem nye konsollene vil ha tilgang til online funksjonalitet i alle sine spill. Hvem er offline i 2013 og fremover liksom......

 

Så jeg ser ikke helt argumentet for at ting er bak en paywall som et viktig punkt. Hvem kjøper en konsoll til 3500-4000kr idag og ikke vil online i spill dem kjøper liksom.

 

Men om noen år når prisen er gått ned og Ole og Kari som nesten aldri spiller vil kjøpe seg en rimelig konsoll å prøve så kan jeg se at det å ha ting bak en paywall kan være en avgjørende faktor for dem. Og samtidig så ser jeg for meg at folk som ikke nødvendigvis er av den harde kjerne spillere vil vurdere en XBO over en PS4 nettopp pga "alt dette tullet".

 

Jeg liker singleplayer-spillene mine, jeg, og har ikke noe behov for å spille online og hvertfall ikke betale ekstra for det. For Xbox-eiere betyr det at alle de som ikke spiller online rett og slett ikke får tilgang til å kunne betale for et Netflix-abonnement.

Endret av afterall
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Larzen, nå må du tenke lengre enn din egen nesetipp. Selv om de fleste nå om dagen har Internett betyr det likevel ikke at Internettet er stabilt nok. Det kan oppstå tekniske problemer en eller annen plass mellom PS4en og ISPen.

 

Det høres ut som at du i all din makt prøver å forsvare Xbonen.

 

grunnen for at Xbone får fremdeles mye hat i sosiale medier er rett og slett pga. den elendige PRen og folk fremdeles HUSKER hva MS prøvde å gjøre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Larzen, nå må du tenke lengre enn din egen nesetipp. Selv om de fleste nå om dagen har Internett betyr det likevel ikke at Internettet er stabilt nok. Det kan oppstå tekniske problemer en eller annen plass mellom PS4en og ISPen.

 

Det høres ut som at du i all din makt prøver å forsvare Xbonen.

 

grunnen for at Xbone får fremdeles mye hat i sosiale medier er rett og slett pga. den elendige PRen og folk fremdeles HUSKER hva MS prøvde å gjøre.

 

Hva de prøvde å gjøre er én ting, men de skjønner det fremdeles ikke. De sier annen hver dag at de fremdeles står for å gjøre dette.

Lenke til kommentar

Larzen, nå må du tenke lengre enn din egen nesetipp. Selv om de fleste nå om dagen har Internett betyr det likevel ikke at Internettet er stabilt nok. Det kan oppstå tekniske problemer en eller annen plass mellom PS4en og ISPen.

 

Hva ligger du i stabilt nok?

 

Eg har ikkje tall eller nokon kilde å vise til men eg trur at for 99.8% av dei som har planer om å kjøpe PS4 eller Xbox One har lika stabilt internett som strømmen dei har.

Lenke til kommentar

 

Hva ligger du i stabilt nok?

 

Eg har ikkje tall eller nokon kilde å vise til men eg trur at for 99.8% av dei som har planer om å kjøpe PS4 eller Xbox One har lika stabilt internett som strømmen dei har.

 

For å si det rett ut, det er bare noe du tror. Verden er svært annerledes andre steder en her i Norge, og det er utrolig mange kunder som skal kjøpe PS4 som garantert har problemer med ustabilt og dårlig internett.

 

Er ekstremt naivt å tro noe annet.

Endret av Selvin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hva ligger du i stabilt nok?

 

Eg har ikkje tall eller nokon kilde å vise til men eg trur at for 99.8% av dei som har planer om å kjøpe PS4 eller Xbox One har lika stabilt internett som strømmen dei har.

Strømmen min har aldri slått seg av på de fem årene jeg har bodd her, sammenlignet med min ADSL som kanskje har vært ute 30-40 ganger på de årene.

Lenke til kommentar

Mange her inne har beskyttet Microsoft og Sony angående HDD. 500GB er og blir for lite for spillere som meg som spiller for mye på kort tid. Kan ha max 7-10 spill samtidig i HDD om spill vil ta 40-50GB pr spill. Konsollene skulle minst hatt 1 TB samt begge skulle hatt mulighet for å oppgradere.

 

Man er ikke garantert å få stabilt nett uansett hvor man bor og hvor mye mbit man har. Jeg har 100mbit og det kan i mange tilfelle virke ustabilt med forbindelseproblemer m.m.

Synes synd på dem som ville ha alt digitalt med dårlig internett, må jo vente dagesvis på 1 spill :)

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Strømmen min har aldri slått seg av på de fem årene jeg har bodd her, sammenlignet med min ADSL som kanskje har vært ute 30-40 ganger på de årene.

 

Så 30-40 ganger på 1825 dager, nå seier ikkje du noko om lenge på nedetid men er jo ikkje noko som er nede i dagevis per gang vanligvis men vil ikkje akkoratt sei det er så gale sjølv om eg ikkje har hatt i nærheten av 30-40 brudd på min ADSL dei siste 5 årene.

Lenke til kommentar

Mange her inne har beskyttet Microsoft og Sony angående HDD. 500GB er og blir for lite for spillere som meg som spiller for mye på kort tid. Kan ha max 7-10 spill samtidig i HDD om spill vil ta 40-50GB pr spill. Konsollene skulle minst hatt 1 TB samt begge skulle hatt mulighet for å oppgradere.

 

Man er ikke garantert å få stabilt nett uansett hvor man bor og hvor mye mbit man har. Jeg har 100mbit og det kan i mange tilfelle virke ustabilt med forbindelseproblemer m.m.

Synes synd på dem som ville ha alt digitalt med dårlig internett, må jo vente dagesvis på 1 spill :)

 

Synes like synd på lommeboken til de som bare vil kjøpe digitalt. Mens fysiske spill ofte havner på rundt 50-lappen, så ligger de digitale spillene fremdeles ute til 3-400 kr.

Lenke til kommentar

Mange her inne har beskyttet Microsoft og Sony angående HDD. 500GB er og blir for lite for spillere som meg som spiller for mye på kort tid. Kan ha max 7-10 spill samtidig i HDD om spill vil ta 40-50GB pr spill. Konsollene skulle minst hatt 1 TB samt begge skulle hatt mulighet for å oppgradere.

 

Man er ikke garantert å få stabilt nett uansett hvor man bor og hvor mye mbit man har. Jeg har 100mbit og det kan i mange tilfelle virke ustabilt med forbindelseproblemer m.m.

Synes synd på dem som ville ha alt digitalt med dårlig internett, må jo vente dagesvis på 1 spill :)

 

Du er desverre medlem av minoriteten. Men skulle gjerne sett de tilby iallefall 1 alternativ til med 1tb, litt sløvt å ikke gjøre det.

Lenke til kommentar

Digital Foundry går i sømmene på neste generasjon sammen med Cevat Yerli fra Crytek i nytt intervju:

"Digital Foundry: On the face of it the bigger GPU and wider bandwidth of the PlayStation 4 makes it far more powerful than the Xbox One. Yet developers like John Carmack - and even PC benchmarks on equivalent hardware - suggest that the two platforms may be closer than the specs suggest. What's your assessment?"

"Cevat Yerli: Both next-gen platforms have excellent specs and provide wins against each other in a variety of areas. But, in essence, both of them are going to run next-generation games in more or less the same quality due to the diminishing returns of optimising for these little differences. That being said, platform-exclusive titles might be able to take advantage of these slight variations on both Xbox One and PlayStation 4."

Virker som om det er flere som deler oppfattelsen til John Carmack og Sjinji Mikami om at konsollene ikke er så ulike som spesifikasjonene skulle tilsi.

Kilde

Endret av spillerman
Lenke til kommentar

 

 

Man er ikke garantert å få stabilt nett uansett hvor man bor og hvor mye mbit man har. Jeg har 100mbit og det kan i mange tilfelle virke ustabilt med forbindelseproblemer m.m.

Synes synd på dem som ville ha alt digitalt med dårlig internett, må jo vente dagesvis på 1 spill :)

Her hjemme hos meg har vi et 200/200 Internett og det kan fremdeles bli tull i systemet.

 

Angående harddisker har jeg et 2.5 TB harddisk liggende klar når PS4 kommer som jeg kjøpte på billigsalg i utlandet.

 

Jeg vet den kommer til å virke siden jeg kontaktet Adam Boyes på Twitter angående HDDen for en stund siden.

Endret av fantomena
Lenke til kommentar

Prinsipp. Hvorfor skal jeg betale for tillatelse til å bruke gratisapper jeg på nytt må betale for? Dessuten får man opptaksfunksjonen til PS4 gratis, og den er bedre enn Xbox sin.

Siden du har prøvd opptaksfunksjonen på begge konsollene: Hva likte du med PS4s løsning og hva likte du ikke med XBone sin? Ellers tror jeg alle vil vite hvordan konsollene var i bruk!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, men 1080p ryktes, og er bekreftet for PS4.

Hæ? hva som er bekreftet? eller er det et komma der for mye?

 

Og er Jeremy Conrad seriøst dum eller bare et troll.

Dette bilde ligger ute på twitteren hans med teksten: "Battlefield 4 is full HD on PS4", han har da tatt bilde av PSN der det går ann og forhåndsbestille spillet.

BXRTYUjCEAA0IXf.jpg

 

Er sannsynlig BF4 kjører 1080p, men tro det bilde er en bekreftelse er ren idioti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...