Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Larzen......

Tablets er døden innen gaming, når vil du forstå dette.

Ipad spill er for 4 åringer.

 

Vi trenger tastatur og kontroller for og spille.

Jeg vet ikke hva dere snakket om men Vita og 3ds Slår ipad til de grader når det gjelder spill. som nok engang viser hvor ubrukelig Ipad sin trussel mot spilleverden er.

 

 

Men Ios spill selger som hakket møkk, men hvor mange av disse spillene er faktisk kvalitet?

 

Og jeg vil heller spille på Wii U kontrollen før jeg sløser penger på en ipad. koster like mye uansett.

 

Spille på en på et nettbrett? Det eneste jeg kan tenke meg å spille der er Angry Birds

  • Liker 1
Lenke til kommentar

iOS og Android-spill bør fint kunne gå hånd i hånd med "vanlige" spill.

Good luck with that. Andoid har ivertfall gamle spill.

 

Ios spill har som regel det verste av vanlige spill. The sims free to play. Theme park free to play.

Pay money to play a worthless game that reminds you everytime how you can pay coins for some shit that last 5 minutes.... Ios games. there is some gold in the pile of shit, sier bare jeg XP

 

Jeg har testet mange spill på pc først , som dinner dash, hvor spillet er det samme men de måtte kutte ned vanskelighets graden bare på grunn av at touch screen rett og slett ikke funker på spillet.

Touch screen gjør at vanskelighetsgraden synker lavt.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Larzen......

Tablets er døden innen gaming, når vil du forstå dette.

Ipad spill er for 4 åringer.

 

Vi trenger tastatur og kontroller for og spille.

Jeg vet ikke hva dere snakket om men Vita og 3ds Slår ipad til de grader når det gjelder spill. som nok engang viser hvor ubrukelig Ipad sin trussel mot spilleverden er.

 

 

Men Ios spill selger som hakket møkk, men hvor mange av disse spillene er faktisk kvalitet?

 

Og jeg vil heller spille på Wii U kontrollen før jeg sløser penger på en ipad. koster like mye uansett.

Igjen, de samme utviklerne som lager AAA-titler som du brenner for lager også disse utvidede spillemulighetene på tablets. På samme måte som de ser til at interfacees og slikt fungerer bra på PS4/Xbox One så ser de til at spillbarheten og ytelsen er top notch på tablets. Det er åpenbart at det ikke blir noen COD-kloner som vil fungere bra på touch-skjerm, men det finnes masse annet morsomt man kan gjøre som utvider opplevelsen og fungerer bra med touch.

 

 

Jeg liker hvordan du mener at det er enkelt for Microsoft å legge til remote-play på tablets (på PS4 er det en egen chip som står for akkurat det, faktisk, fordi det ikke er bare bare å få det til å kjøre bra nok), men hva mener du om mulighetene for Sony å lage sitt eget "SmartGlass" til tablets?

Teknologien bak er enkel og har eksistert i årevis. Samsung f.eks har sendt TV-sendinger til tablets over WiFi i masse år. Sony kan nok fint lage sitt eget "SmartGlass", teknologien er ikke noe hokus pokus. Dog har Microsoft mye mer erfaring med det, som nok gir dem en fordel, i hvert fall i starten.

Lenke til kommentar

Spilling på iPad og smartphones er ihvertfall for meg, noe som nesten aldri forekommer. Er så mye piss,jalla og helt enkle spill på både App Store og Play Store. Laster kanskje ned ett spill, og prøver dette. Skjer ikke at jeg blir sittende i timesvis. Det HAR hendt for noen år siden da, det skal jeg inrømme.

 

Men touch kontrollere suger generellt pikk, slitsomt og unøyaktig.

 

BF4 bruker forøvrig iPad`en min greit, og det var faktisk artig å ha hele kartet ved sin side på iPad`en. Samt kjapt kunne innom å sette opp soldaten sin etc. Dette var under betaen, og det var ikke helt i lodd. Men fungerte overaskende bra, og kan faktisk hende jeg blir å bruke det aktivt når den tid kommer.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Klart SmartGlass er en fordel. Det gir kompanion-funksjoner tilgjengelig for så godt som alle, ikke bare de 300 tullingene i Norge som har kjøpt en Vita.

 

Microsoft trenger vel bare å sende bildet fra Xboxen via Wifi til SmartGlass-appen (på samme måte som mange TVer sender TV-bildet til en tablet) så har du samme funksjonalitet. Om det er noe de bryr seg om å støtte er en annen sak.

 

Uansett er tablet-funksjonaliteten som mange snakker om i kommende spill en add-on, noe som utvider spillet. Ikke bare å spille det remote. Se f.eks drone-styringen i The District som eksempel.

 

 

Nope, eller, mulig? Om MS legger til funksjonalitet til Smartglass som nevnt i paragrafene over. Vita har et snevert bruksområde ja, som primært er laget for å spille Vita-spill, kan brukes til å spille remote fra en PS, og andre begrensede funksjoner. Kontra et nettbrett som har store skjermer, gode nettlesere, støtter en enorm mengde apps og kan brukes som nettbank, styring av lys og hjemmekino, lese livedata fra bilen, brukes som laptimer, og masse masse mer. Vita har 100% utvilsomt et snevert bruksområdet sammenlignet med en iPad, Android eller Windows tablet.

 

 

 

Ser ut til at mange utviklere velger å lage unike opplevelser på tableten, istedet for at man skal sitte med tablet og håndkontroll samtidig. Du vet at utviklere prøver spillene de lager, ja? Så om de finner ut at det er litt teit å skulle bruke en tablet og en håndkontroll samtidig så bare.. lar de være? ;)

The District f.eks legger opp til at man kan få en annen spillopplevelse på tableten når man ikke har tid/mulighet til å bruke konsollen, som f.eks styre en drone osv som vi har sett i demoene.

Jeg klarer bare ikke å forstå din tolkning av begrepet fordel når du kan hevde at SmartGlass er en fordel i forhold til remote-play på Vita.

 

Du klager på at Vita har et snevert bruksområde. Det er jo det som er hele poenget, det er det som er bra med den. Den brukes for det meste til å spille spill, og det gjør den veldig bra. Ja, tablets har mange andre funksjoner som du sier, men her snakker vi om spill, da er det meg ganske så irrelevant om du kan bruke tableten til å kru av lyset på kjøkkenet eller mate katta.

 

Du trekker også det frem som positivt at smartglass er en add-on ikke bare remote-play. Jeg vil heller snu det på hodet og si at SmartGlass er kun en add-on, mens remote-play på Vita er en fullverdig spillopplevelse, eneste forskjell fra tv'n er at skjermen blir mindre.

 

Jeg synes faktisk også at nettopp det at SmartGlass er en add-on er negativt. Det er akkurat som med DLC, enda mer av spillopplevelsen som blir fjernet fra selve spillet, og krever ekstrautstyr og/eller ekstra kronasjer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Sjinji Mikami, skaperen av den kjente Resident Evil-serien, nå har sagt at Xbox One og PlayStation 4 i praksis er identiske.

Mikami skal ha sagt i et intervju med spillmagasinet Edge at det er «ingen reell» forskjell mellom de to konsollene."

Siden en japse sier det kan vi vel avslutte denne tråden med konklusjonen: De er identiske :D

 

 

Edit: Slått på målstreken av X672.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

"Sjinji Mikami, skaperen av den kjente Resident Evil-serien, nå har sagt at Xbox One og PlayStation 4 i praksis er identiske.

 

Mikami skal ha sagt i et intervju med spillmagasinet Edge at det er «ingen reell» forskjell mellom de to konsollene."

 

Siden en japse sier det kan vi vel avslutte denne tråden med konklusjonen: De er identiske :D

 

 

Edit: Slått på målstreken av X672.

 

Tror du virkelig att en spill-utgiver som går ut med navn sier noe annet, jeg sier ikke det er noen forskjell på de to konsollene, men viss en spillutvikler går ut å sier den ene er bedre enn den andre kan de risikere søksmål å div andre problemer, så det eneste vi egentlig kan gjøre er å vente til konsollene er ute å høre hva diverse spillsider som tester begge utgavene av multikonsollspilla sier.. Jeg tror selv begge konsollene blir bra på hver sin måte, jeg går for ps4 siden jeg liker bedre de eksklusive spilla til den konsollen enkelt å greit...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Sjinji Mikami, skaperen av den kjente Resident Evil-serien, nå har sagt at Xbox One og PlayStation 4 i praksis er identiske.

 

Mikami skal ha sagt i et intervju med spillmagasinet Edge at det er «ingen reell» forskjell mellom de to konsollene."

 

Siden en japse sier det kan vi vel avslutte denne tråden med konklusjonen: De er identiske :D

 

 

Edit: Slått på målstreken av X672.

Eller fortsette med spekulasjoner, og se når maskinene kommer i stuene til folket :)

 

Trenger ikke å ha så mye å si fra kun en person heller.

Lenke til kommentar

Larzen......

Tablets er døden innen gaming, når vil du forstå dette.

Ipad spill er for 4 åringer.

 

Vi trenger tastatur og kontroller for og spille.

Jeg vet ikke hva dere snakket om men Vita og 3ds Slår ipad til de grader når det gjelder spill. som nok engang viser hvor ubrukelig Ipad sin trussel mot spilleverden er.

 

 

Men Ios spill selger som hakket møkk, men hvor mange av disse spillene er faktisk kvalitet?

 

Og jeg vil heller spille på Wii U kontrollen før jeg sløser penger på en ipad. koster like mye uansett.

 

Realzi.....du må ikke være så post-5372-0-19542800-1382613654_thumb.jpg

 

Tablet og spill til den er på ingen måte noen konkurranse for en konsoll eller PC. Men et alternativ, og alternativ er aldri dumt å ha. At du tror at iPad og spill til den er for 4 åringer viser bare hvor uviten du er om hva som finnes.

 

Diskusjonen handlet forøvrig om companion apps som ser ut til å bli bare mer av fremover. Og at det blir nok at slike tilleggsfunksjoner til spill vil havne på mobiltelefoner/tablets og ikke Playstation Vita.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...