Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

 

Haha, ja de kan begynne med å bruke denne kraftige skyen sin på å få spill opp i full HD, noe PS4 allerede klarer. Lykke til med lavere oppløsning på Xbox fremover. Ikke at jeg vil ha noe med den å gjøre, uansett om den hadde fungert. Hva er poenget i å kjøpe en konsoll når det må benyttes ekstern maskinkraft for at den skal fungere? De kunne like gjerne lansert Xbox One som et streamingsystem på lik linje med OnLive, om man allikevel MÅ være tilkoblet for å få en solid enspilleropplevelse til å fungere.

Må du slutte å trolle, PS4 kjører slettes ikke alle spill i 1080p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen andre bilspill som bruker denne funksjonen?

 

Selve teknologien er ikke mer avansert enn for eksempel Dark Souls. Når man spiller enspiller, så kan man se hvordan andre spillere har dødd i deres spill. Det er rett og slett et lagret opptak, ala det Forza bruker, bare at det er litt mer dynamisk. AI-en i Forza kan fremdeles suge for alt vi vet. Dessuten er det et bilspill, så det å skulle en drivatar fra tradisjonell AI er nærmest umulig. Kom tilbake når cloud kan simulere en ekte spiller i for eksempel et MMO.

Lenke til kommentar

 

Det er ingenting spesielt med AI i Forza. At man oppretter et kjøremønster lokalt, altså en profil, så brukes nettet til å dele denne profilen.

 

Jeg vil gjerne vite hvilke andre bilspill som lar deg laste opp dine kjøre mønster og hvor andre sine kjøremønster blir lastet ned til din maskin slik at når du spiller singleplayer biten så spiller en ikke mot AI som utviklerne har laget men ifra andre mennesker.

 

Venter i spenning.

Lenke til kommentar

 

Jeg vil gjerne vite hvilke andre bilspill som lar deg laste opp dine kjøre mønster og hvor andre sine kjøremønster blir lastet ned til din maskin slik at når du spiller singleplayer biten så spiller en ikke mot AI som utviklerne har laget men ifra andre mennesker.

 

Venter i spenning.

 

Nå er det vel en grunn til at de benytter et bilspill til å demonstrere dette. Det er som sagt veldig vanskelig å skille en drivatar fra vanlig AI. Det vil være noe helt annet den dagen de klarer å simulere et ekte menneske i et veldig avansert spill.

Lenke til kommentar

 

Nå er det vel en grunn til at de benytter et bilspill til å demonstrere dette. Det er som sagt veldig vanskelig å skille en drivatar fra vanlig AI. Det vil være noe helt annet den dagen de klarer å simulere et ekte menneske i et veldig avansert spill.

 

Det er godt mulig, men om ikke utvikleren lyver til oss så er det AI mønster ifra andre spillere og ikke "kunstig" AI. Og det er noe nytt så langt jeg vet. Og ikke noe jeg har hørt at noen andre bil spill har.

 

Om det er noe merkbar forskjell eller ikke er selvfølgelig opp til diskusjon. Men før noen av oss eller anmeldere har prøvd dette i praksis så er det nå da først å fremst teknologien bak det vi diskuterer.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

 

Nå er det vel en grunn til at de benytter et bilspill til å demonstrere dette. Det er som sagt veldig vanskelig å skille en drivatar fra vanlig AI. Det vil være noe helt annet den dagen de klarer å simulere et ekte menneske i et veldig avansert spill.

Hvis du noensinne har spilt et bilspill så er det en ting som er åpenbart: AI'en SUGER, uten unntak. "Best effort" så langt har vært at de kjører i tog med tilfeldige innslag av galskap som skaper krasjer. At du KUN spiller mot ekte spillere er et kvantesprang når det gjelder den sjangeren. Det er "death of AI" og med god grunn.

Lenke til kommentar

"alle" og hunden deres har smarttelefoner/tablets. Det er åpenbart bedre å bruke noe som alle har liggende, evt kan kjøpes for en liten sum penger og brukes til alt mulig. Kontra Vita som har et veldig snevert bruksområde til sammenligning. Smartglass er åpenbart en bedre løsning.

Ah, hahahahaha! Beklager altså, men her klarer jeg bare ikke unngå å le. Jeg kan godta at nesten alt annet subjektivt sett kan trekkes frem som en fordel, men at smartglass skal trekkes frem som en fordel, det er bare latterlig. Også sammenligner du det med Vita i tillegg, om noe så må smartglass kunne sammenlignes med PS-apps som Sony pusher på sine Telefoner/Tablets.

 

At du kan sammenligne små ekstrafunksjoner til enkelte spill som kan gjøres med en tablet, med Vita, som i bunn og grunn fungerer som en ekstra kontroller med egen skjerm. Det burde ikke vært lov.

 

Greit nok at flere har tablets og slikt, men kom heller tilbake med den sammenligningen din den dagen de tabletsene kan kjøre hele spillet remotely. Og at Smartglass er bedre kan du få lov til å komme og mene den dagen de fleste vil foretrekke å spille f.eks CoD på en tablet, fremfor en dedikert maskin med ekte kontroller.

 

Haha. Kan du spille alle spillene på en normal måte ned smartglass? Isåfall har jeg ikke fått med meg det.

Exactly!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"alle" og hunden deres har smarttelefoner/tablets. Det er åpenbart bedre å bruke noe som alle har liggende, evt kan kjøpes for en liten sum penger og brukes til alt mulig. Kontra Vita som har et veldig snevert bruksområde til sammenligning. Smartglass er åpenbart en bedre løsning.

 

 

 

 

Så jeg kan spille hele spillet for eks neste Halo på Smart Glass? Hvor er du graver ut faktaene dine hen?

Så Vita har snevert bruksområde? Jaha ja. Den er da vitterlig mye bedre til spilling en rene tablets pga thumbstick og knuser Smart Glass som ikke er til spilling engang

 

Jeg kommer til å bruke mye mer Remote Play PS4-Vita en Xbox One-SmartGlass når jeg sitter med begge konsollene

Lenke til kommentar

Blir vel litt feil å sammenlikne Vita og mobiltelefoner/tablets opp mot hverandre. Disse funksjonene som kommer i fks The Division er funksjoner som er skreddersydd mot dette. Nettopp pga "alle" har enten den ene eller den andre.

 

Vi kommer nok ikke til å se spill som krever en Vita for samme eller bedre formål. Det er en enhet som alt for få Playstation eiere har til at det lønner seg å lage funksjoner til den.

 

Tipper vi vil se stadig flere spill ta ibruk tablets som en second screen addon.

Lenke til kommentar

Tablets er vel noe av det mest geniale som er kommet synes nå jeg. Hvordan funksjonene på diverse neste gen spill blir vet jeg ikke. Men om skal dømme noe utifra klippet som viser companion appen til The Division så ser det veldig kult ut.

 

 

Ligger som et slakt i sofaen å skriver dette med min ubrukelige iPad btw... :p

Lenke til kommentar

Tipper vi vil se stadig flere spill ta ibruk tablets som en second screen addon.

En av de største grunnene til at Sony valgte å ikke gjøre DS4's touchpad til en touchscreen var at de fant ut at spillere ville finne det for tungvindt å måtte holde øye med to forskjellige skjermer. Det er jeg enig med dem i. Så jeg tipper det motsatte av det du tipper. I beste fall vil det bli som med 3D.

 

Kan selvfølgelig kun snakke for meg selv i forhold til dette, men for meg kommer ikke "With Smartglass features" til å være noe som selger spill. Heller motsatt. At jeg skal være avhengig av urelaterte produkter og/eller andre spillere er et minus i forhold til min spillsmak.

Lenke til kommentar

Ah, hahahahaha! Beklager altså, men her klarer jeg bare ikke unngå å le. Jeg kan godta at nesten alt annet subjektivt sett kan trekkes frem som en fordel, men at smartglass skal trekkes frem som en fordel, det er bare latterlig. Også sammenligner du det med Vita i tillegg, om noe så må smartglass kunne sammenlignes med PS-apps som Sony pusher på sine Telefoner/Tablets.

 

At du kan sammenligne små ekstrafunksjoner til enkelte spill som kan gjøres med en tablet, med Vita, som i bunn og grunn fungerer som en ekstra kontroller med egen skjerm. Det burde ikke vært lov.

 

Greit nok at flere har tablets og slikt, men kom heller tilbake med den sammenligningen din den dagen de tabletsene kan kjøre hele spillet remotely. Og at Smartglass er bedre kan du få lov til å komme og mene den dagen de fleste vil foretrekke å spille f.eks CoD på en tablet, fremfor en dedikert maskin med ekte kontroller.

 

Exactly!

Klart SmartGlass er en fordel. Det gir kompanion-funksjoner tilgjengelig for så godt som alle, ikke bare de 300 tullingene i Norge som har kjøpt en Vita.

 

Microsoft trenger vel bare å sende bildet fra Xboxen via Wifi til SmartGlass-appen (på samme måte som mange TVer sender TV-bildet til en tablet) så har du samme funksjonalitet. Om det er noe de bryr seg om å støtte er en annen sak.

 

Uansett er tablet-funksjonaliteten som mange snakker om i kommende spill en add-on, noe som utvider spillet. Ikke bare å spille det remote. Se f.eks drone-styringen i The District som eksempel.

 

 

 

Så jeg kan spille hele spillet for eks neste Halo på Smart Glass? Hvor er du graver ut faktaene dine hen?

Så Vita har snevert bruksområde? Jaha ja. Den er da vitterlig mye bedre til spilling en rene tablets pga thumbstick og knuser Smart Glass som ikke er til spilling engang

 

Jeg kommer til å bruke mye mer Remote Play PS4-Vita en Xbox One-SmartGlass når jeg sitter med begge konsollene

Nope, eller, mulig? Om MS legger til funksjonalitet til Smartglass som nevnt i paragrafene over. Vita har et snevert bruksområde ja, som primært er laget for å spille Vita-spill, kan brukes til å spille remote fra en PS, og andre begrensede funksjoner. Kontra et nettbrett som har store skjermer, gode nettlesere, støtter en enorm mengde apps og kan brukes som nettbank, styring av lys og hjemmekino, lese livedata fra bilen, brukes som laptimer, og masse masse mer. Vita har 100% utvilsomt et snevert bruksområdet sammenlignet med en iPad, Android eller Windows tablet.

 

 

 

En av de største grunnene til at Sony valgte å ikke gjøre DS4's touchpad til en touchscreen var at de fant ut at spillere ville finne det for tungvindt å måtte holde øye med to forskjellige skjermer. Det er jeg enig med dem i. Så jeg tipper det motsatte av det du tipper. I beste fall vil det bli som med 3D.

 

Kan selvfølgelig kun snakke for meg selv i forhold til dette, men for meg kommer ikke "With Smartglass features" til å være noe som selger spill. Heller motsatt. At jeg skal være avhengig av urelaterte produkter og/eller andre spillere er et minus i forhold til min spillsmak.

Ser ut til at mange utviklere velger å lage unike opplevelser på tableten, istedet for at man skal sitte med tablet og håndkontroll samtidig. Du vet at utviklere prøver spillene de lager, ja? Så om de finner ut at det er litt teit å skulle bruke en tablet og en håndkontroll samtidig så bare.. lar de være? ;)

The District f.eks legger opp til at man kan få en annen spillopplevelse på tableten når man ikke har tid/mulighet til å bruke konsollen, som f.eks styre en drone osv som vi har sett i demoene.

Lenke til kommentar

Tablets er vel noe av det mest geniale som er kommet synes nå jeg. Hvordan funksjonene på diverse neste gen spill blir vet jeg ikke. Men om skal dømme noe utifra klippet som viser companion appen til The Division så ser det veldig kult ut.

 

Ligger som et slakt i sofaen å skriver dette med min ubrukelige iPad btw... :p

Larzen......

Tablets er døden innen gaming, når vil du forstå dette.

Ipad spill er for 4 åringer.

 

Vi trenger tastatur og kontroller for og spille.

Jeg vet ikke hva dere snakket om men Vita og 3ds Slår ipad til de grader når det gjelder spill. som nok engang viser hvor ubrukelig Ipad sin trussel mot spilleverden er.

 

 

Men Ios spill selger som hakket møkk, men hvor mange av disse spillene er faktisk kvalitet?

 

Og jeg vil heller spille på Wii U kontrollen før jeg sløser penger på en ipad. koster like mye uansett.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...