Gå til innhold

Den store Youtube-tråden! Diskuter dine og andres videoer. *Oversikt over kanaler* (Les førstepost|Oppdatert 12.10.2013


KatrinaS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke er det like enkelt som 1-2 dollar per 1000 views heller. De fleste går under noe som heter CPM, eller Click per mile, jada høres merkelig ut men sannheten er at mile betyr 1000 i dette tilfellet og det er nå engang slik at det er ikke bare at 1000 stk skal se annonsen/reklamen på videoen din, men mange er slik at det må trykkes på reklamen, eller at reklamen må sees fullt ut og det er det få som gjør, vertfall mtp at mange har adblocker.

 

og hvor en har fått 1-2 dollar pr mile vet eg ikke, men husk nå på at de du har inngått partnership med skal ha sin del også. Somregel 60-40 i din favør.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Bruker-292501

Dæven det nye kommentar systemet suger, jeg skjønner meg ikke på det, hver oppdatering er værre enn den forrige trass i at du tror det ikke kan bli værre og jeg vet ikke hvordan jeg skal svare på kommentarer en gang nå, hva har skjedd med youtube!!!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

 

Har skjønt hvordan jeg skal svare men nye systemet er fortsatt forferdelig, hver gang youtube kommer med en oppdatering så tenker jeg at det kan ikke bli noe værre nå men jeg tok grundig feil. Forhåpetligvis så ser google og youtube hvordan dette påvirker oss andre og de gir oss tilbake det gamle systemet, det er det smarteste trekke så lege de ikke vil ødelegge youtube og få alle brukere til å boykote hele greia...

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Hvordan svarer man? Får ikke markert kommentarer lenger heller.

Slik jeg har forstått det kan man bare svare på den nyeste kommentaren, jeg kan ikke engang svare på kommentarer på mine egne videoer, jeg håper google blir lagt ned og for som fortjent etter alt de har gjort med youtube

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det kan man bare svare på den nyeste kommentaren, jeg kan ikke engang svare på kommentarer på mine egne videoer, jeg håper google blir lagt ned og for som fortjent etter alt de har gjort med youtube

Merkelige greier. Nei, jeg får ikke svart på noe. Får håpe de fikser det snart.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Merkelige greier. Nei, jeg får ikke svart på noe. Får håpe de fikser det snart.

Så lege google vet at noe kan fikses og brukerne vil bli fornøyd med det vil det tragisk nok ikke skje): google er tydeligvis fast bestemt på å gjøre det motsatte av hva youtuberne vil og gradvis ødelegge, youtube har blitt om til en sosial chatte side når det egentlig skal være en video side hvor vi kan se videoer og kommentere. Jeg joiner mange i å boykote dette jekelskapet til de får det fikset og gir oss det gamle kommentar systemet!

Lenke til kommentar

Heisann!

Har da startet å legge ut videoer på youtube! På kanalen min kommer jeg til å ha mye forskjellig! Men nå istarten vil jeg fokusere mest på call of duty ghosts og minecraft!

Jeg har allerede lagt ut 4-5 filmer, prøver å få til slik jeg legger ut en film hver dag :)

 

Jeg har også en "konkurranse" på kanalen min, der jeg gir bort call of duty ghosts til pc!

 

http://www.youtube.com/watch?v=ObYBCe3vCSE

 

Mvh:

Ullsokken

Lenke til kommentar

Noen andre enn meg som har problemer med reklamene på youtube nå? Dere vet de små popups reklamene som dukker opp midt i en youtube video. Der har man vanligvis et kryss man kan trykke på for å fjerne popupen, men når jeg trykker på den så blir jeg bare sendt rett til produktet/siden reklamen reklamerer for. Som at det er et "falskt" kryss, og bare lurer meg til å trykke på den. Ikke nok med det, men jeg pleier å pause videoer ved å trykke midt på videoen, men da kommer jeg av og til også inn på en annen side. Selv om det ikke var noe reklame der.

 

Må tydeligvis ty til addblocker etterhvert.

Lenke til kommentar

Det er 1-2 dollar ekstra som du ikke hadde fra før av:)

Ja, det er jo sant! :)

Det kommer vel helt an på hvor mye du legger i videoene..

For noen kan dette regnes som "gratis penger".

Man får jo penger for og gjøre noe man liker å gjøre... Noe man ville gjort uansett om man fikk penger eller ikke :)

Joa, men jeg mente at det ikke var nok til å leve av med mindre du virkelig er populær! ;) Det er kanskje noen som greier å leve av det, men det skal i så fall mye til, og man må da ha riktig gode filmer :) Dessuten vil jo da inntekten heller ikke være sikker, i den form av at man aldri vet når YT legger om reklamesystemet eller for den slags skyld, at hele siden detter ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...