Gå til innhold

Den overraskende store hybel i Trondheim-tråden


Han Far

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk endelig en tilbakemelding som var noe annet enn "allerede utleid" eller "Du bor i Oslo og kan ikke stille opp på visning i morgen? Kjipt.". Er en som vil fremleie hybelen sin i Berg Studentby. Er det noe spesielt jeg må være obs på når det gjelder en slik leiemåte? På SiTs sider står det bare "Nytt regelverk for fremleie kommer snart.", så det sa meg ikke noe særlig. Ellers noen erfaringer med Berg Studentby?

Lenke til kommentar

Fikk endelig en tilbakemelding som var noe annet enn "allerede utleid" eller "Du bor i Oslo og kan ikke stille opp på visning i morgen? Kjipt.". Er en som vil fremleie hybelen sin i Berg Studentby. Er det noe spesielt jeg må være obs på når det gjelder en slik leiemåte? På SiTs sider står det bare "Nytt regelverk for fremleie kommer snart.", så det sa meg ikke noe særlig. Ellers noen erfaringer med Berg Studentby?

 

Leieperioden er vel noe å være obs på. Hva vet du om den?

Lenke til kommentar

Etter deres erfaring, hvor mye kan man betale for hybel+strøm og klare seg med bare studielånet?

 

4500 totalt, hvis man ikke har noen andre regninger å betale. Har man høyere totale utgifter enn det kan du egentlig bare glemme sosialt liv og lignende. Er du en av de som klarer å spare storstipendet for å spre det utover semesteret derimot, kan du nok strekke deg litt ekstra..

Endret av Coffee Break
Lenke til kommentar

Ja, og 9 måneders binding er ikke helt uaktuelt, men ikke noe jeg går med på uansett hva, så å skulle binde seg på forhånd, FØR man vet noe som helst er jo helt vanvittig etter min mening.

 

Er dette som fikk meg til å drite i Falkenborg. Er jo lotto dette opplegget de kjører.

 

 

Selv har jeg fått meg boplass på Singsaker rett attmed HiST, veldig fornøyd. Stiv pris i forhold til hva jeg er vant til da, 5500+ strøm. :p

Lenke til kommentar

Spør om dette her og, jeg.

 

Jeg og tre kompiser skal leie en del av en enebolig i Trondheim til høsten. Vi har fått en slik standardlefse fra forbrukerrådet, med en tidsbestemt avtale hvor: "Avtalen kan ikke sies opp av noen av partene i den avtalte leieperioden". Den avtalte leieperioden er fra 01/08/13 til 31/7/14. Det er en som er litt redd for å signere kontrakten, fordi han ikke vet helt enda om han kommer inn. Vet ikke helt hvor glad huseier blir hvis en skal vente med å signere til 19 juli. Spørsmålet er: kan vi si opp kontrakten før leieperioden begynner? Det står jo strengt talt bare "i den avtalte leieperioden". Så hvis han finner ut av at han ikke kom inn den 19 juli, kan han si opp kontrakten da?

Lenke til kommentar

Om dere drøyer og drøyer til 19. juli, og finner ut han ikke kommer inn og ikke skal ha huset, hva gjør dere da? Virker som dere har avtalt at dere skal leie, en muntlig avtale er bindende. Så å plutselig gå fra denne kan ende opp med dere må betale erstatning for huseiers tapte inntekter (han kunne ha funnet andre leiere, men trodde dere skulle ha huset).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...