Gå til innhold

Den overraskende store hybel i Trondheim-tråden


Han Far

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liten advarsel, unngå Hans Osnes vei 4 som pesten. det er brun muggsopp i taket på badet i kjellerhyblene. Huseier (Birger Buvik) nekter for at det er mugg, samt nekter å hente inn noen fagpersoner til å se på det selv om jeg og en annen beboer har fått flere symptomer på langtidseksponering av mugg. Skal flytte ut så fort som mulig nå i sommer.... <.<

 

Kan også nevnes at han eier en del i byen, og når han kjøpte opp bygården der jeg bodde før, ble alle kastet ut for at han skulle "pusse opp." det eneste som ble gjort var et tynt lag maling på veggene, alt som burde blitt skiftet ut eller utbedret ble beholdt, og leieprisene ble nesten doblet :p

Endret av Simen_86
Lenke til kommentar

Hva synes dere om tidsbestemte kontrakter på ett år uten mulighet til oppsigelse? Er det veldig vanlig? Fikk tilbud om en hybel med en sånn kontrakt, men satte hardt mot hardt til vi fikk oppsigelsestid. Burde jo ikke vært lov.

 

det er spesielle regler på det, utleier har bare lovmessig rett til 1 år uten oppsigelse (der kontrakten utgår og må fornyes for å bo videre etter et år) hvis huseier selv bor i huset du leier i

Lenke til kommentar

Ser det er mange som har fått tilbud om hybel allerede eller fått vite hvor de er på ventelisten Jeg søkte på Moholt og skrev 01.08 som ønsket dato å leie fra. Noen som har en idé om hvorfor jeg ikke har fått høre noe?

 

Sendte dem en mail og fikk svar må. Er satt på venteliste på alle hyblene jeg søkte.

10 i Frode Rinnansvei

29 på Karinelund

110 på Moholt

Er det vanlig å måtte spørre om denne informasjonen? Synes godt de kunne sendt en mail. Jaja, nå vet jeg det i alle fall. Overrasket over at jeg er så langt nede på listen for Moholt egentlig. Er det kanskje pga. utvekslingsstudenter prioriteres?

 

Ser på sidene til SIT at det ser ut som om det blir langt flere ledige enn 10 i Frode Rinnansvei, så regner meg at jeg vil få tilbud der. Men hva tror dere om sjansen for å få tilbud på Karinelund? Står at det forventes 29 ledige hybler, så ligger jo akkurat på grensen. Synes Karinelund virker litt mer attraktivt enn Frode Rinnansvei. Noen som har en formening om det?

Lenke til kommentar

Ser på sidene til SIT at det ser ut som om det blir langt flere ledige enn 10 i Frode Rinnansvei, så regner meg at jeg vil få tilbud der. Men hva tror dere om sjansen for å få tilbud på Karinelund? Står at det forventes 29 ledige hybler, så ligger jo akkurat på grensen. Synes Karinelund virker litt mer attraktivt enn Frode Rinnansvei. Noen som har en formening om det?

Hvor fant du denne informasjonen?

 

Edit: Fant ut av det, men det står tydeligvis ingenting om forventet ledige hybler på Steinan.

 

Edit 2: Karinelund har 112 hybler, og forventer 29 ledige rom til sommeren. Steinan har 139 hybler i blokk. Kan jeg da anta at de sannsynligvis vil få flere enn 29 ledige rom, siden de har flere hybler totalt? For en uke siden var jeg på 34. plass på ventelisten her. Er det håp for meg?

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Jeg stod på plass nummer 29 for tre uker siden, og fikk ganske klart svar om at de ikke kom til å rekke å gi meg noe tilbud om hybel på Steinan før immatrikuleringen, fordi de prioriterte utvekslingsstudenter. Hvis jeg derimot hadde is i magen, og hadde et sted å sove den første måneden ville jeg nok få et tilbud i september en gang. Derfor har jeg funnet meg noe privat...

Lenke til kommentar

Iom usikker studiesituasjon så fornyet jeg ikke kontrakten hos SiT, så er jeg hybelsøkende nå. Det jeg har gjort for en liten uke siden er å legge inn en annonse som boligsøker, til nå har jeg bare lagt én stykk annonse.

 

Har et tre kjappe spørsmål til dere som jeg håper kan litt rundt dette

 

1# Er det noen andre med erfaring fra annonser? Hvor lang tid tar sånn typisk det før du får en oppringing/kontakt fra noen...?

 

2# Hvilke steder/websider har best eksponering, altså der flest utleiere er innom? -iom at du nok sikkert får kjappere svar da..

 

3# Jeg må flytte ut ifra SiT i midten av juli, og har ikke funnet noe ennå - hva kan jeg gjøre for å finne meg noe midlertidig kjapt inntil markedet roer seg, tips der??

 

Takknemmelig for svar!! :thumbup:

 

 

 

(Har søkt litt rundt og vært på visninger under eksamensperioden i mai, men jeg måtte dessverre drøye hele hybeljakten til eksamenene var over, for dere som lurer hvorfor i all verden jeg ikke var tidligere ute..)

Endret av Callipus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...