Gå til innhold

Den overraskende store hybel i Trondheim-tråden


Han Far

Anbefalte innlegg

Dere bor under samme tak. Ta dere sammen og la én være ansvarlig for strømmen. "Randoms" er koselige folk som du skal bli kjent med. Det er snakk om fire regninger i året. Du skjønner vel at det ikke er så lurt å hisse opp huseier enda mer for en slik fillesak? Spesielt ikke når det er snakk om regninger mellom 1000 og 4000 kr.

 

Edit: Eller skal dere ha hver deres dassrull på dass også?

Endret av endrebjo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk mail i dag om at SiT er ferdig med å dele ut de hyblene de vet blir ledige til semesterstart. Hyggelig beskjed å få nå ... Må ha vært uheldig med "lotteriet", for søkte før 17. februar. Hvordan er utsiktene for å skaffe seg hybel privat nå? Vanskelig å finne noe for under 4K som man ikke må begynne å leie umiddelbart?

Lenke til kommentar

Sorry men, du skulle ha sendt mail og spurt hvor du var på ventelista og om det var sannsynlig at du fikk hybel før studiestart -- evt. spurt dem på telefon, lenge før dette. Og nei, du finner sannsynligvis ikke noe til under 4k.

Du kan klare å få noe til 4,5k (som tillater deg å overleve uten å skaffe jobb), eller så må du skaffe jobb i tillegg.

 

Det ordner seg alltid, ikke bekymre deg. Men dediker masse tid og krefter framover for å få noe du vil trives med. Lykke til!

Lenke til kommentar

Kontaktet dem for å finne ut hvor jeg stod på ventelisten for 2 uker siden (fant ikke ut at dette var informasjon jeg måtte forespørre dem om før det, siden dette så vidt jeg kan se ikke er oppgitt hos SiT) Fikk da vite at jeg stod som nr. 10 på Frode Rinnansvei, og siden de oppga betydelig flere ventede ledige hybler der enn dette regnet jeg med at jeg kom til å få tilbud. Spurte dem til og med om det var sannsynlig at jeg ville få tilbud og fikk svaret ja. Men jeg var kanskje nr. 10 på listen etter at de ledige hyblene var fordelt? Elendig av SiT å ikke oppgi det i så fall.

 

Edit: Sorry hvis jeg virker sur og utakknemlig, posten din er bra og det er ikke ille ment mot deg. Er bare litt irritert på SiT.

Endret av Henrik B
Lenke til kommentar

Dere bor under samme tak. Ta dere sammen og la én være ansvarlig for strømmen. "Randoms" er koselige folk som du skal bli kjent med. Det er snakk om fire regninger i året. Du skjønner vel at det ikke er så lurt å hisse opp huseier enda mer for en slik fillesak? Spesielt ikke når det er snakk om regninger mellom 1000 og 4000 kr.

 

Edit: Eller skal dere ha hver deres dassrull på dass også?

Selvfølgelig er de mest sannsynelig hyggelige og ordentlige folk, men det vet jeg jo ikke før det har gått et par uker. Men, joda, med på tanken. Har ikke leid noe før, så jeg spør bare etter hva som er normen og hva som fungerer. Ikke nødvendig å hisse seg opp. Har nå allerede brent meg en gang ved å stole på folk, vil helst ikke det igjen : p

Lenke til kommentar

Jeg har fått leilighet gjennom SiT. Er det sånn at man må hente nøkkelen innen en viss tid etter leieperioden starter eller så blir hybelen gitt til noen andre? Har hørt at det er sånn på SiO. Leieperioden min starter 12. juli, men jeg har ikke tenkt til å dra oppover til Trondheim før 8-9. august eller noe.

Lenke til kommentar

Jeg har fått leilighet gjennom SiT. Er det sånn at man må hente nøkkelen innen en viss tid etter leieperioden starter eller så blir hybelen gitt til noen andre? Har hørt at det er sånn på SiO. Leieperioden min starter 12. juli, men jeg har ikke tenkt til å dra oppover til Trondheim før 8-9. august eller noe.

 

Så lenge du betaler er det så klart ingen problem.

Lenke til kommentar

Jeg skulle til å si det samme, men det er langt ifra sikkert at det fungerer sånn hos studentsamskipnaden. Der er de ikke avhengige av inntekten, men de jobber for at de som trenger det skal ha et sted å bo. Når de er i Trondheim. Jeg ville ringt de imorgen, og i værstefall flydd opp om det viste seg strengt nødvendig!

Lenke til kommentar

Jeg skulle til å si det samme, men det er langt ifra sikkert at det fungerer sånn hos studentsamskipnaden. Der er de ikke avhengige av inntekten, men de jobber for at de som trenger det skal ha et sted å bo. Når de er i Trondheim. Jeg ville ringt de imorgen, og i værstefall flydd opp om det viste seg strengt nødvendig!

 

Har man en kontrakt så har man vel en kontrakt... kan vel ikke tvinges til å møte opp før man trenger det med hensyn til studiene.

Lenke til kommentar

Fikk en kontrakt fra utleier tilsendt i dag, som jeg stusser litt over. For det første står det veldig lite spesifikt om hva jeg faktisk skriver under på, og det ser i det hele tatt ut som at kontrakten er copy-paste fra et generelt lovverk. Også står det blant annet "Leier forstår det sedvanemessig indre vedlikeholdet. Til dette hører vedlikehold og fornying av gulvbelegg, maling og tapet på og innenfor de vegger som omgir boligen. Det samme gjelder dør til og den innvendige del av balkong, terasse og veranda." Uthevelsen er min. Er dette vanlig å skrive under på? Kan jeg her bli lurt til å faktisk måtte fornye gulvbelegg, maling, tapet, dører og alt mulig rart? Jeg har virkelig ikke lyst til å skrive under på noe annet enn at jeg må dekke selvforskylde skader.

Lenke til kommentar

Noen som står på venteliste hos SiT som kunne tenke å slå seg sammen med meg og leie en hybel i Moholt som leier ut til to? Det er korttidsleie til midten av desember, så passer bra for oss som sitter litt bak i køen men har lyst på hybel hos SiT.

 

Edit: Fant noen.

Endret av Epsy
Lenke til kommentar
Fikk en kontrakt fra utleier tilsendt i dag, som jeg stusser litt over. For det første står det veldig lite spesifikt om hva jeg faktisk skriver under på, og det ser i det hele tatt ut som at kontrakten er copy-paste fra et generelt lovverk. Også står det blant annet "Leier forstår det sedvanemessig indre vedlikeholdet. Til dette hører vedlikehold og fornying av gulvbelegg, maling og tapet på og innenfor de vegger som omgir boligen. Det samme gjelder dør til og den innvendige del av balkong, terasse og veranda." Uthevelsen er min. Er dette vanlig å skrive under på? Kan jeg her bli lurt til å faktisk måtte fornye gulvbelegg, maling, tapet, dører og alt mulig rart? Jeg har virkelig ikke lyst til å skrive under på noe annet enn at jeg må dekke selvforskylde skader.
Hvis det er linoleum/plastgulv i leiligheten går vedlikehold/fornying sannsynligvis ut på boning av dette.

 

OK leiekontrakter finner du på internett (Google):

http://www.dinside.no/filer_for_nedlasting/dokumenter/Boligleie.doc‎

http://www.forbruker...53/binary/16288

http://www.lbf.no/pu...JULI%202012.pdf

http://static.vg.no/..._dinepenger.pdf

Endret av endrebjo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...