Gå til innhold

Den overraskende store hybel i Trondheim-tråden


Han Far

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har to hybelsøknader hos SiT (søkt på både kollektiv og enerom). Fikk tilbud om plass på kollektiv i dag, men hva skjer med den andre søknaden om jeg tar i mot tilbudet? Forsvinner den, eller får jeg tilbud om enerom når det eventuelt blir ledig? Noen som vet?

Endret av nils1337
Lenke til kommentar

Du må skille mellom oppsigelse og utflytting. Du trenger ikke flytte ut før avtalen avsluttes, men den avsluttes først en måned etter at du sier i fra om at du vil flytte (sier opp). Dersom du ønsker å flytte 15 november, bør du altså si i fra om det en måned før.

 

De fleste husleiekontrakter har 1 eller 3 måneder oppsigelsestid fra den første i måneden etter at du sier opp (sier du opp 1. oktober løper oppsigelsen fra 1. november, men det gjør den også om du sier opp 30. oktober), men hos SiT var det i alle fall tidligere fra dag til dag, altså en måned fra den dagen du sier opp. Jeg vet dog ikke om praksisen er endret.

Lenke til kommentar

Forventer å begynne på NTNU til høsten, men dette med hybel har dessverre gått litt i glemmeboken til nå. Ser på SiTs sider at det står ting som "Pr 08.05.2013 står det 289 søkere på venteliste. Vi forventer 41 ledige rom i løpet av sommeren.".. overalt. Er det sannsynlig at jeg får meg hybel hos SiT, eller er det bare å glemme det og heller sjekke ut det private markedet med en gang?

Lenke til kommentar

Ikke vær redd, det er ikke så farlig å bo på gaten i Trondheim. Det er mange hyggelige uteliggere rundt om som kan hjelpe deg å finne et sted å sove under en bro e.l.

 

Edit: Hvis du ikke vil sove ute er det alltid noen troll på Downtown eller Gossip som vil ha deg med hjem

Endret av operg
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Utleiers marked, vet du. En mulighet kan være å finne de hyblene der det er beboerne som står for visning og slikt, kan hende du kan ordne en skypesamtale eller noe slikt. Har du venner der oppe kan du også be dem gå for deg, dersom utleier krever at du har sett rommet først.

Endret av Buddy Dacote
Lenke til kommentar

Har sendt ut titalls e-poster, prøver å skille meg ut på en positiv måte til de jeg kontakter. Av de få som har svart, er det som regel kun jenter de er på utkikk etter, eller så er det allerede utleid.

 

 

Hvorfor skal alle leie ut til jenter og ikke gutter. Og dette med å ikke få leid usett... Skal jeg ta tog/fly ned til Trondheim for hver visning jeg skal på? I don't even know anymore. :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...