Gå til innhold

Den overraskende store hybel i Trondheim-tråden


Han Far

Anbefalte innlegg

Hva mener du med "bråkete" vei? Ser ut som helt normal gate/beliggenhet ut fra google maps. Bråkete stadion er jo i helgen først og fremst, det tåler jeg. Jernbanelinje er en minus, men håper hvertfall at togene går ikke så ofte. Er det noen plusser ved lerkendal da?

 

Som Persn påpekte mener jeg at du bor rett ved siden av hovedveien inn til sentrum. Det største plusset er nok at det er nytt, og dermed antakelig høy standard. Men det får du flere steder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som Persn påpekte mener jeg at du bor rett ved siden av hovedveien inn til sentrum. Det største plusset er nok at det er nytt, og dermed antakelig høy standard. Men det får du flere steder.

 

Går an å håpe på at siden det er nytt og pga beliggenhet så har dem tatt seg bryet og lydisolere noe også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil med en gang advare mot å ha noe som helst med Ila Gårdsdrift å gjøre!

De holder tilbake depositum, leier ut leiligeter som knapt er beboelige og driver generelt på kanten av lovverket!

Og for å støtte opp om dette med litt kilder, så har Under Dusken kjørt mange saker på dette i vår.

1. Advarer mot Ila Gårdsdrift (blant annet mugg)

2. Kaster ut studenter uten lov, stjeler deres eiendeler og nekter å betale erstatning selv om Husleietvistutvalget sier de skal

3. Overfaller leieboere og sender ugyldige inkassokrav

Endret av Matsemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har fått tilbud fra en privat utleier å å få leie andre og tredjeetasjen i et bolighus i Njords Veg. Tenkte å leie det med tre andre. Dere som er kjent i Trondheim, er det grei beliggenhet? Alle fire skal til Gløshaugen, siv.ing.

 

Helt OK avstand, veit ikke om det går buss direkte til gløs derifra men om det hadde gjort det vil jeg anslå at den ville brukt 15 minutter, altså sykkelavstand. I motsatt retning med sikkert 10-15 min å gå får du nardocenteret som har en Ica du kan gjøre mathandel på.

 

Eneste direkte ulempen synes jeg er at du da vil bo omtrent oppå E6.

Lenke til kommentar

Njords veg ligger midt inni et boligområde uten særlig bussforbindelse, med lang avstand til alt som heter sentrum, Samfundet, treningssenter, osv. I tillegg ligger som sagt E6 rett ved siden av, og for studenter som antakelig ikke har bil medfører det ingen fordeler og én stor ulempe (støy). Ikke et ideelt sted å bo for en student, men dersom du ikke klarer å finne noe annet er det nok greit å bo der en liten stund.

Lenke til kommentar

Njords veg ligger midt inni et boligområde uten særlig bussforbindelse, med lang avstand til alt som heter sentrum, Samfundet, treningssenter, osv. I tillegg ligger som sagt E6 rett ved siden av, og for studenter som antakelig ikke har bil medfører det ingen fordeler og én stor ulempe (støy). Ikke et ideelt sted å bo for en student, men dersom du ikke klarer å finne noe annet er det nok greit å bo der en liten stund.

Tja, det ligger ikke ideelt til akkurat. Ikke heeelt borti gokk, men ikke langt i fra. Buss nr. 8 og 22 går forbi og over E6 mot gløs og sentrum. Men, det avhenger av hvor i gata du bor hen da hvor langt det er til bussen og hvor langt borti gokk du faktisk ender opp. Ut i fra kart, så vil jeg si at opp til gate nr. 15 eller noe, er ok. Bare se det an selv: http://kart.finn.no/...ck=links-vector

 

Vil nå si meg enig i hva operg sier, ville nok prøvd å finne bedre, men takket ja om du ikke finner noe annet.

Lenke til kommentar

Bør jeg og min kjærest begynne å se på private steder nå? Liggersom nummer 11 og 16 på parleilighet åp Sverresgate 8 og Lerkendal.

Er det umulig å få privat leilighet om man ikke kan møte på visning? For min del er det ganske langt (75 mil)..

Dere kan prøve å legge ut en annonse selv hvor dere søker etter bolig. Kjenner noen som fikk et par treff på den måten, men det kan hende dere er litt sent ute.

 

De var også på visning.

Lenke til kommentar

Hei igjen :)

Det står at strøm ikke er inkludert i Klostergata 56 ... Hvor mye pleier strømregningen å komme på? Det er bare ett rom, og bad og kjøkken deler man med flere, etter det jeg har forstått.

 

I kontrakten min står det at husleia er 3700 kr + 345 kr i strøm per måned :)

Lenke til kommentar

Ligger nå på 216. plass på Berg, 107. plass på Singsaker og 34. plass på Steinan. Er det noe håp om å få plass på Steinan, eller bør jeg få rævva i gir og søke privat? Er det i det hele tatt fortsatt mulig å få tak i noe bra privat? Har drøyd dette litt for lenge nå, da jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gå frem.

 

Edit: Er for øvrig snakk om hybel gjennom SIT.

Endret av Le Professeur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt er mulig, men er det realistisk? Da jeg ringte SIT fikk jeg inntrykket av at det var lurt å holde hodet kaldt og vente litt til, men jeg vet ikke om jeg tør å vente så mye lenger når det er 33 foran meg i køen.

 

Edit: Ok, da er det kanskje på tide å begynne å lete litt.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Ser det er mange som har fått tilbud om hybel allerede eller fått vite hvor de er på ventelisten Jeg søkte på Moholt og skrev 01.08 som ønsket dato å leie fra. Noen som har en idé om hvorfor jeg ikke har fått høre noe?

Fordi du ikke har spurt? Ikke fått tilbud trolig fordi de var tidligere ut enn deg.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...