Gå til innhold

Den overraskende store hybel i Trondheim-tråden


Han Far

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk svar der de sa det kunne bli vanskelig å finne noe nå. De anbefalte meg derfor å godta kontrakten og heller legge inn ny søknad på Berg etterpå. Dersom noen hadde hybel i Nedre Singsakerslette på førstevalg og fikk tildelt hybel på Berg, så er jeg interessert i å bytte dersom det er mulig. 

Lenke til kommentar

Tror ikke du kan bytte kontrakter, SiT pleier å være ganske firkantet på sånt. La du fram legeerklæring?

Ahh, kjipt. Da jeg sendte inn søknaden forklarte jeg situasjonen og spurte om de trengte legeerklæring. Dette svarte de nei på, og av det jeg spesifiserte av ønsker var ikke oppvaskmaskin en del av det... Det tenkte jeg ikke på, noe som var dumt. Burde jo sjekket inventarlister o.l. nærmere før jeg søkte. Hvis det blir for ille kan jeg jo bare kjøpe meg en mini-oppvaskmaskin, har sett noe sånt på Finn:-) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjipt! Heldigvis er det relativt lett å flytte innenfor SiT (veldig kort oppsigelsestid). Det vil garantert bli ledig noe på berg eller andre steder ila. september eller senere, om det plager deg veldig. Vet om noen ved nedre singsakerslette som fikk installert oppvaskmaskin etter å ha spurt SiT, men det er avhengig av det faktisk er plass under kjøkkenbenken. Ellers funker det jo med sånn mini-oppvaskmaskin også :)

Endret av Sandraker
Lenke til kommentar

Hmm ja! Fant en hybel privat der leien var 4000 inkl. strøm på Berg. Snakket med huseier og han virket positiv så nå er jeg veldig usikker... Kan som sagt ikke jobbe ved siden av, så 1100 kr forskjell med strøm er ganske mye. Er jo alltid tryggere å leie gjennom SiT men har sjekket diverse svartelister og ikke funnet noe smuss. Litt dårligere beliggenhet ift. sentrum men også litt nærmere Dragvoll der jeg har campus. Dette var veeldig vanskelig :dontgetit: Må gi svar innen 2. juni på studentboligen også. 

Lenke til kommentar

Hvis det blir for ille kan jeg jo bare kjøpe meg en mini-oppvaskmaskin, har sett noe sånt på Finn:-) 

 

 

No kjenner eg ikkje til slike, og kor mykje inngrep det er å kopla dei til, men på generell basis er det ikkje lov å installera oppvaskmaskin på eige hand hos SiT så vidt eg huskar.

Lenke til kommentar

Hmm ja! Fant en hybel privat der leien var 4000 inkl. strøm på Berg. Snakket med huseier og han virket positiv så nå er jeg veldig usikker... Kan som sagt ikke jobbe ved siden av, så 1100 kr forskjell med strøm er ganske mye. Er jo alltid tryggere å leie gjennom SiT men har sjekket diverse svartelister og ikke funnet noe smuss. Litt dårligere beliggenhet ift. sentrum men også litt nærmere Dragvoll der jeg har campus. Dette var veeldig vanskelig :dontgetit: Må gi svar innen 2. juni på studentboligen også. 

Berg er ikke langt fra Midtbyen, tar bare 20 min å gå. Får du deg sykkel så kan du kutte ned mye av tiden. Men å gå til Dragvoll er litt mer slit da du har en veldig lang og bratt bakke til Østre Berg. Hvis jeg var deg ville jeg bodd på Moholt eller Voll. 

Lenke til kommentar

 

Tror ikke du kan bytte kontrakter, SiT pleier å være ganske firkantet på sånt. La du fram legeerklæring?

Ahh, kjipt. Da jeg sendte inn søknaden forklarte jeg situasjonen og spurte om de trengte legeerklæring. Dette svarte de nei på, og av det jeg spesifiserte av ønsker var ikke oppvaskmaskin en del av det... Det tenkte jeg ikke på, noe som var dumt. Burde jo sjekket inventarlister o.l. nærmere før jeg søkte. Hvis det blir for ille kan jeg jo bare kjøpe meg en mini-oppvaskmaskin, har sett noe sånt på Finn:-) 

 

Kan opplyse om at det er oppvaskmaskin i alle kollektivene (som jeg har vært i, og det er ganske mange) i Klostergata og Korsgata (både nye og gamle kollektiv) på Nedre Singsakerslette. 

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor stor sjansen er for å få hybel fra SiT nå til studiestart i august 2017? Har søkt Lerkendal som førstevalg, og Berg som andrevalg, Moholt (ny) og teknobyen. Er er 96'er. Noen som har erfaring? Må jeg risikere å få tilbud etter studiestart siden jeg ikke er rett fra vgs? 

Lenke til kommentar

Lurer også på om noen bor eller kjenner noen som bor på den nye studentbyen på Moholt (har søkt hybel m eget bad) og kan fortelle meg hva de synes? Er det bedre enn den gamle Moholt? 

De jeg kjenner som bor der synes det er greit. Er jo mange i kollektivet, så erfaringen har vært at du låse rommet ditt når noen andre har fest. Ellers forsvinner ting, eller låner folk badet ditt. Ut over det har jeg ikke hørt noe negativt. Ville lett valgt nye Moholt over Steinan og de andre gamle, også kan du heller flytte internt senere. (Bor du i kollektiv bør du uansett alltid låse rommet ditt for at innboforsikringen skal gjelde)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen her (som er 96'er) som har fått hybel i studentby i Trondheim nå til høsten? Har søkt de store som Berg, Lerkendal, Moholt og teknobyen, men ingen tilbud enda. Er det lite eller stor sannsynnlighet for å få hybel hvis jeg er 96?

Endret av trakten
Lenke til kommentar

Har fått hybel på Moholt og var i utgangspunktet fornøyd, så fant jeg ut at det er intet mindre enn 26min til campus... Håper jeg får hybel på Lerkendal eller teknobyen som er en god del nærmere til våren. Kanskje jeg bare må la være å gå på på forelesningen første året  :confused:  Noen som vet hvordan mulighetene er for å få bytta område?

Endret av Pame
Lenke til kommentar

Det blir fort ledige hybler etter september, så å bytte går relativt greit. Ellers er ikke moholt særlig langt unna om du sykler eller busser, da er du der på 10 min.

Vet du om noe rask bussrute til Gløs? Fra det jeg fant tok det på det korteste 17min med buss (5 bussen til Berg også gå derfra).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...