Gå til innhold

Den overraskende store hybel i Trondheim-tråden


Han Far

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 5 måneder senere...

Jeg har fått tilbud om hybel fra Einar Fasting, han virket veldig seriøs på telefon, er det noen som har opplevd noe negativt eller er det bare å si dra på visning og si ja takk?

 

Einar Fasting er svartelistet. Svindlende kverulant visstnok. https://snl.no/kverulant

 

https://svartelista.wordpress.com/

 

Leietaker: "Studieåret 2015-2016 leide jeg og tre andre hos Einar Fasting i Sunnlandsvegen 36. Gjennom året hadde vi ingen problemer med utleier, men problemene oppstod når vi skulle avslutte leieforholdet.

Vi hadde flyttet og vasket ut, og spurte om utleier ønsket å se over før vi dro, noe han ikke ønsket.

Noen dager senere fikk vi beskjed om at han hadde hatt behov for å vaske over på nytt, og krevde for dette 13 000 kroner.

Vi skjønte umiddelbart at det var ugler i mosen, og bestemte oss for at vi ønsket å se over fakturaer fra strømselskapet, da vi syntes strømprisene virket noe høye. Etter mye om og men fikk vi se fakturaene, der det viste seg at han hadde krevd totalt nærmere 7200 kroner for mye i strømutgifter.

Saken gikk videre til Husleietvisutvalget (HTU), der han i tillegg til vaske-tillegget krevde 500kr/time for forberedelse av saken, noe han antakelig skulle ha brukt 18 timer på.

Vi flyttet ut innen 04.08.16, og frifinnelsen i HTU fikk vi 06.12.16, og depositumet ble utbetalt etter dette.

Om man ønsker et enkelt leieforhold anbefaler jeg å styre unna Einar Fasting."

 

En annen bruker skriver: "Kverulant" om Einar Fasting.

Endret av pengeflytter
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hvis en har søkt NTNU, burde en søke bolig nå?

Hvis du kommer inn på NTNU er det for sent å lete etter bolig nå, du skulle begynt for 2 år siden. Noe overdrevet, men boligmarkedet i Trondheim er ganske sprengt, så hvis du er sikker på å komme inn på NTNU, bør du begynne å lete asap om du ønsker både billig og bra. Vil også anbefale å tenke over hva forholdet ditt er til kollektivtransport og reisetid - du får ofte mer for mindre hvis du er villig til å bo litt utenfor sentrum. Mulighetene er alt fra hundhammeren/byneset (langt unna, ganske billig) til å bo 2 min gåavstand fra campus hvis du er villig til å betale ekstra.

Lenke til kommentar

Det er ikke så krise å ikke ha funnet bolig, men søk SiT før 15. mai.

 

Hadde inntrykk av at utleiemarkedet i Trondheim har beveget seg betydelig fra utleiers marked til leiers marked de siste 5 årene. Hvor oppdatert er informasjonen din?

 

Det stemmer nok ikke, fortsatt krise hver høst. 

Om man søker studentbolig er det 'jo tidligere jo bedre' - om du skal ha privatbolig anbefaler jeg at du lager en 'ønsker bolig' annonse, og bruker nettverk i tillegg til å sjekke finn.no

Lenke til kommentar

 

 

Hvis du kommer inn på NTNU er det for sent å lete etter bolig nå, du skulle begynt for 2 år siden. Noe overdrevet, men boligmarkedet i Trondheim er ganske sprengt, så hvis du er sikker på å komme inn på NTNU, bør du begynne å lete asap om du ønsker både billig og bra. Vil også anbefale å tenke over hva forholdet ditt er til kollektivtransport og reisetid - du får ofte mer for mindre hvis du er villig til å bo litt utenfor sentrum. Mulighetene er alt fra hundhammeren/byneset (langt unna, ganske billig) til å bo 2 min gåavstand fra campus hvis du er villig til å betale ekstra.

 

 

Vet jeg kommer inn, men litt usikker på om jeg vil gå i Bergen eller Trondheim enda. Noen områder som anbefales?

 

 

Hvis en har søkt NTNU, burde en søke bolig nå?

Søk hos SiT, men titt også på det private. Kjenner du noen i Trondheim? De beste hyblene går sjelden via Finn eller Hybel.no, men heller videre til venner og bekjente av de som bor der allerede.

 

 

Hmm. Kjenner ingen. Men får søke hos SiT i hvert fall og se litt rundt.

Lenke til kommentar

Det er ikke så krise å ikke ha funnet bolig, men søk SiT før 15. mai.

 

Hadde inntrykk av at utleiemarkedet i Trondheim har beveget seg betydelig fra utleiers marked til leiers marked de siste 5 årene. Hvor oppdatert er informasjonen din?

Er ca 3 år gammel info, men på det tidspunktet var det kjipt å være leietaker som er vant med gode tilbud på hybler - har hatt sykt flaks + har ingenting i mot å bo 15 min med buss fra sentrum:) Vi vurderte å flytte, men over ca 6 mnd fant vi ingen tilbud som ikke var mye dyrere eller mindre enn det vi foretrekker.

 

 

 

Hvis du kommer inn på NTNU er det for sent å lete etter bolig nå, du skulle begynt for 2 år siden. Noe overdrevet, men boligmarkedet i Trondheim er ganske sprengt, så hvis du er sikker på å komme inn på NTNU, bør du begynne å lete asap om du ønsker både billig og bra. Vil også anbefale å tenke over hva forholdet ditt er til kollektivtransport og reisetid - du får ofte mer for mindre hvis du er villig til å bo litt utenfor sentrum. Mulighetene er alt fra hundhammeren/byneset (langt unna, ganske billig) til å bo 2 min gåavstand fra campus hvis du er villig til å betale ekstra.

 

 

Vet jeg kommer inn, men litt usikker på om jeg vil gå i Bergen eller Trondheim enda. Noen områder som anbefales?

 

 

Hvis en har søkt NTNU, burde en søke bolig nå?

Søk hos SiT, men titt også på det private. Kjenner du noen i Trondheim? De beste hyblene går sjelden via Finn eller Hybel.no, men heller videre til venner og bekjente av de som bor der allerede.

 

 

Hmm. Kjenner ingen. Men får søke hos SiT i hvert fall og se litt rundt.

 

Hvis du vil ha hakket billigere er byåsen og heimdal perfekt. Det er der jeg har bodd, og jeg ser ikke noe problem med det. Mange av medstudentene mine bruker å klage på at det er så fryktelig upraktisk og langt unna, men det er bare 10-15 min med buss fra gløs (kunne ta 0750 bussen og være godt forberedt når jeg hadde studass jobb som startet 0815), og du blir fort vant med AtB (busselskapet) og det å våkne på bussen. Vet at det er mulig å finne enda billigere på Klæbu, som er ca 20 min lengre unna enn Heimdal igjen. Jeg betaler ca 1-2k mindre enn tilsvarende leiligheter i sentrum (men ikke den vakreste leiligheten, rett nok).

Lenke til kommentar

Bor selv på Byåsen-siden av byen, riktignok ikke veldig langt oppe fra Ila/Marienborg. Mye hybel for pengene og er ellers veldig fornøyd egentlig. Som det blir sagt over her er det ikke veldig problematisk så lenge man er åpen for kollektivtransport et lite stykke (eller er veldig glad i å sykle, som jeg er).

Lenke til kommentar

 

 

Takk for tips! Skal sjekke ut stedene. Litt reisetid er ikke noe problem (uansett vant med å bruke 1t til skolen nå) + liker å sykle/gå, så grei trim også. Er det noen steder som er mer nærmere 'marka' (eller hva enn man har i Trondheim, typ greie løpesteder og slik) enn andre, eller er det like lett å komme seg dit uansett hvor man bor?

Endret av Kovalevskaja
Lenke til kommentar

Bor du i Byåsen-området er det kort vei til Bymarka, hvor jeg selv legger mange løpeturer (sommer) og skiturer (vinter). Perfekte forhold! Ellers har jeg hørt mye positivt om Estenstadmarka, for de som bor i områdene rundt Dragvoll/Moholt.

 

Ellers er det ingen problem å ta seg til begge stedene med buss.

Lenke til kommentar

Har nå nesten bodd to år i Trondheim og jeg kan si at det er ikke problemer å få seg bolig i Trondheim. Bor 3 min gange fra campus og betaler 4000 kr for et rom i et privathus jeg deler med 5 andre. 

 

Jeg kommer nok aldri til å få meg bolig gjennom SiT. Jeg er veldig fornøyd med privatmarkedet :)

 

Til han over meg: Jeg er også 91-er og jeg tror ikke det blir noe problem, men ja du er nok bakerst i køen, men det er mange studentboliger og jeg har ikke møtt en person i Trondheim som har sagt at de sliter med å få bolig. 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Vurderer litt NTNU, "Informatikk, drift av datasystemer" ved NTNU Kalvskinnet eller "Informatikk" ved NTNU Gløshaugen). Tenker at jeg er litt for gammel og er redd for å ta vann over hodet.

 

Hvis jeg skal opp til Trondheim, da må jeg nesten ha en hybelleilighet med eget bad og kjøkken.

Lenke til kommentar

Det med kjøkken skal jeg ta til etterretning. 

 

Er det stor variasjon i alder selv ved NTNU Gløshaugen eller NTNU Kalvskinnet? 

 

Vet ikke om jeg passer inn dersom alle er toppstudenter som kommer rett fra videregående og kjører utdanning på normert tid (19-23 år).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...