Gå til innhold

Den overraskende store hybel i Trondheim-tråden


Han Far

Anbefalte innlegg

Det med kjøkken skal jeg ta til etterretning. 

 

Er det stor variasjon i alder selv ved NTNU Gløshaugen eller NTNU Kalvskinnet? 

 

Vet ikke om jeg passer inn dersom alle er toppstudenter som kommer rett fra videregående og kjører utdanning på normert tid (19-23 år).

 

Angående Sit bolig så vil du nok ikke få tilbud før en uke eller to inn i semesteret. Sit prioriterer de to yngste kullene (som i år vil bli 98 og 99), så en 99 som søkte i Mai vil være foran en 97er som søkte i februar.

Dersom du vil bo med Sit (som jeg selv synes er veldig greit) så ville jeg fikset noe midlertidig i en måneds tid, for å så vente på Sit. Vil sikkert ta en del lenger tid om du skal ha eget bad og kjøkken. Scandic Lerkendal har en tak-over-hode-garanti i samarbeid med universitetene i Trondheim, ville tatt en titt på den.

 

Med aldersfordeling så vil det (på grunn av Samordna Opptak) være ca 50% som kommer inn med førstegangsvitnemål og dermed vil være relativt unge. Gjelder de fleste studier med høye poenggrenser. Det vil kanskje litt vanskelig å mingle seg inn i en gjeng som er 8-9 år yngre enn deg, men det vil jo alltids være en del andre folk der og. Mitt tips er ihvertfall å utnytte fadderuken(e) til å bli kjent med folk, ettersom at det vil være litt høyere terskel for å bli kjent med folk midt i semesteret med mindre det er igjennom verv eller lignende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, overraskende mange. Jeg var redd at det samme skulle skje meg, men jeg har funnet flere venner som er rundt min egen alder. :) Som sagt er det ikke for sent å studere når man er 27år, er egentlig flere plussider enn minussider.

 

Edit: Ja fadderuke er en fin ting, der traff jeg mange av mine venner.

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Jeg var et par år eldre enn de som fikk hos SiT da jeg begynte, og fikk tilbud om rom i kollektiv i slutten av september høsten jeg begynte. Fikk tilbud om hybel med eget kjøkken og bad (13kvm, så takket glatt nei) på Berg i november tror jeg. Så du kan få altså, for de går kun etter alder i mai-september. Men vit også at dersom du er villig til å betale for en parleilighet, så er det ganske enkelt å få.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Du får nok ikke noe fra SiT om du søker såpass sent – og det blir også vanskelig å finne noe på det private markedet. Dessverre er det nå så å si lagt opp til at man må begynne å finne studentbolig lenge før man får svar på søknaden, og det er uheldig for de som har søkt mange steder i landet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det sant? Skal ringe dem og høre imorgen. Takk for svarene.

"Får du avslag på studieplass i Gjøvik, Ålesund eller Trondheim og gir beskjed innen 31. juli, slipper du oppsigelsestid og betaler kun husleie for perioden leiekontrakten din har vart til nå. Har du allerede flyttet inn, må du flytte ut innen 10. august. Da betaler du husleie fra kontrakten startet og til den dagen du leverer husnøkkelen tilbake."

 

Merk at dette kun gjelder studentboligene til Sit og ikke privat. Andre studentbyer (som Voll) kan også ha andre ordninger.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ser flere har anbefalt å legge inn annonser som leietaker her. Jeg lurer da på hvor det er best å gjøre dette? Har lagt inn søknad på SiT, men i og med at jeg er 22, søkte etter 15. mai og har behov for bolig fra skolestart tror jeg ikke jeg skal sette alle pengene mine der gitt. Jeg har lagd meg en bruker på hybel.no, og har blitt kontaktet av et par der, men jeg lurte på om det finnes et sted der man kan få kontakt med de litt mer "ordentlige" studentkollektivene? Tenker da på noe som har litt mer sjel enn "sokkelleilighet, nyoppusset i 2015, seks deler stue og kjøkken. Inventar utelukkende av typen IKEA og alle vegger i fargen greige".

Endret av Nokeloker
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...