Gå til innhold

Den overraskende store hybel i Trondheim-tråden


Han Far

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Toppleilighetene på Nedre Berg er fine. Skråtak, men du har hele etasjen. Leilighetene i etasjene under er ok, men litt trange. Men det kommer jo an på hva det står mellom. Parleilighetene på Lerkendal er et kott sammenlignet med parleilighetene i første etasje på Nedre Berg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Billig, men et stykke til sentrum vs nær sentrum men dyrere?

Ikke fått svar på sit enda, så ser på det private markedet. Hørt tilbake fra en del stykker. Et av de var jentekollektiv til 4500, kun 5min unna gløs, mens en annen hybel var 3500 (vann og sentralvarme inkludert), men ca 2.5-3km unna. Og noen andre til 4200 i Havsteinlia og st hagerups gt.

 

Er det vanlig å få flytte inn uten å dra på visning? Kommer rett opp fra Østlandet før skolestart, og greit å ha et sted å bo når jeg kommer dit..

Lenke til kommentar

2,5 km til sentrum er nok greit, hvis Gløs ligger i mellom (gitt at du skal på Gløs da). Selv har jeg bodd på Moholt og Nardo, da har jeg hatt et kvarter-tjue til skolen til fots, og en halvtime-førti minutter til sentrum. Med sykkel går det fort. Jeg har vært veldig fornøyd med det, men jeg har ikke hatt behov eller ønske om å dra inn til sentrum flere ganger i uken.

 

Dersom du har borti 3 km til skolen og (husk at det er denne strekningen du kommer til å reise mest) så begynner det å bli et stykke. Det går helt greit, med sykkel tar det ikke så lang tid. Men du vil nok føle at du bor et stykke unna alt.

 

Jeg tenker at å ha 1,5-2 km til skolen er greit hvis du får noe fint til en god pris. Selvfølgelig gøy å bo rett ved sentrum også, men det blir fort dyrt eller dårlig da. Et tips kan jo være å finne noe greit og rimelig nå, og så finne noe bedre når du er mer kjent, og kanskje finner noen du kjenner du kan flytte sammen med.

 

4500,- 5 min unna Gløs er rimelig forøvrig.

 

EDIT: Sjekket nå for der jeg bodde på Nardo i tre år: 1.6 km til Realfagbygget og 3.5 km til sentrum. Dette var jeg helt fornøyd med, har også gått til fots til å fra sentrum ved flere anledninger. Husk at Gløs er stort, det er nesten 1 km fra nord til sør.

Endret av Buddy Dakota
Lenke til kommentar

Ah, skrev sentrum, men mente Gløs (eller, NTNU på Google maps, da gløshaugen ikke kom opp). Egentlig mest gira på noe nære skolen, sentrumsnært bryr jeg meg ikke om. Prioriteringene er trygg sykkelparkering (tviler på at det er vanlig å få ha den med inn på rommet), nærhet til Gløs, lav pris og helst seng+pult.

 

Hmm, får kanskje først og fremst finne ut hvor jeg faktisk får noen tilbud om å få flytte inn så jeg har et husrom til skolestart, så eventuelt finne noe bedre til jul.

 

(Edit: synes feks dette virka ganske bra pga. hybelkjøkken og beliggenhet https://www.finn.no/realestate/lettings/ad.html?finnkode=55555945 , men kan jo ikke akkurat vente til 1. september..)

Endret av Kovalevskaja
Lenke til kommentar

Kan også anbefale å legge inn en annonse selv på Finn. Koster deg 500, men da får du en del tilbud. Har selv gjort det hver gang, det gjør det mye enklere enn å måtte styre med visninger og konkurrere med andre interesserte.

 

Tempe er ganske sentralt.

 

This. Svært mange utleiere henter kun leietakere fra slike annonser + nettverk. De er ikke interessert i å holde visninger og vil heller plukke fra øverste hylle.

 

Er spent på om det blir det normale kaoset i år også med flere hundre på midlertidig innkvartering i Scandic Lerkendal ^^

Lenke til kommentar

Sweet! Har litt kontakt med noen utleiere (bare sendte melding til alle som så Ok ut på Finn). Blir det ikke noe av så får jeg legge ut en egen annonse da jeg kommer hjem fra ferie. Uansett greit tips å ha med videre!

 

Er visning for utleier eller leietakers skyld egentlig? Bare skrev i meldingene at jeg eventuelt kunne komme på visning etter x. dato, mest fordi jeg ikke visste helt hva jeg skulle skrive i meldingen og visning var nevnt i teksten.. men vil helst flytte inn den datoen,

Lenke til kommentar

Sweet! Har litt kontakt med noen utleiere (bare sendte melding til alle som så Ok ut på Finn). Blir det ikke noe av så får jeg legge ut en egen annonse da jeg kommer hjem fra ferie. Uansett greit tips å ha med videre!

 

Er visning for utleier eller leietakers skyld egentlig? Bare skrev i meldingene at jeg eventuelt kunne komme på visning etter x. dato, mest fordi jeg ikke visste helt hva jeg skulle skrive i meldingen og visning var nevnt i teksten.. men vil helst flytte inn den datoen,

 

Det er jo for at 1. utleier skal få møte kandidatene og gjøre en oppfatning av de og velge en de vil ha, og 2. så leietaker får se hvordan det ser ut, da slipper man overraskelser og at leietaker angrer seg eller vil ut av kontrakten fordi annonsen ikke viste helt hvordan det egentlig ser ut osv.

Lenke til kommentar

Synes det var litt merkelig at det stod "gangavstand til Gløshaugen" i annonsen når det var et såpass stykke haha. Men tar det 30 minutter med buss går det vel nesten like fort å gå.

 

Ser at det iflg google tar 30 minutter med kollektivt ja.. Men får vel gå dette første året.

Endret av Kovalevskaja
Lenke til kommentar

Synes det var litt merkelig at det stod "gangavstand til Gløshaugen" i annonsen når det var et såpass stykke haha. Men tar det 30 minutter med buss går det vel nesten like fort å gå.

 

Ser at det iflg google tar 30 minutter med kollektivt ja.. Men får vel gå dette første året.

Ja, er jo fysisk mulig å gå ja, men vet ikke om det er fortere enn og ta buss. Hvor mange deler du kollektiv med? 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, jeg skal studere på NTNU, men starter ikke før neste år. Kunne jeg søkt SIT nå for å være "først i køen"? Hvis ikke, når åpner søknader for neste år? Er 99, så sjansen burde vel være ganske god for å få bolig hvis jeg søker tidlig?

Endret av Matias Sunde
Lenke til kommentar

Hei, jeg skal studere på NTNU, men starter ikke før neste år. Kunne jeg søkt SIT nå for å være "først i køen"? Hvis ikke, når åpner søknader for neste år? Er 99, så sjansen burde vel være ganske god for å få bolig hvis jeg søker tidlig?

Fristen for å søke bilog har vært 15. april de siste årene. Køen blir sortert på alder, hvor de yngste kommer først. Altså vil eventuelle 2001-ere komme først, så desemeberbarna fra 2000, november osv. Så kommer du etter alle født det året. Du burde ikke belage deg på å få bolig gjennom SiT, men du stiller selvsagt bedre enn de som er født i 1996. Jeg fikk tilbud om studentbolig i slutten av september (innflytt slutten av oktober) mitt første år, da var jeg tre år eldre enn de som kom direkte fra vgs. 

 

De har forøvrig ikke aldersprioritet resten av året, da går det på dato for søknad. Enklest er det å få på våren før alle de nye studentene får tilbud. Har flere venner som fikk tilbud nesten dagen etter de søkte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...