Gå til innhold

Den overraskende store hybel i Trondheim-tråden


Han Far

Anbefalte innlegg

En ting jeg lurer på. Jeg søkte om bolig hos SiT sent i Mars. Den 24. april måtte jeg endre litt på søknaden. Nå står det at godkjent dato er 24. april. Er dette da min nye søknadsdato?

 

Ser også at SiT har skrevet følgende innlegg. noe jeg ikke la merke til før nå.

Søknadsfrist for nye studenter i Trondheim
Er du ny student i Trondheim til høsten er søknadsfristen 15. april. Søker du etter 15. april blir søknaden din behandlet etter 15. september.

 

Vil dette si at søknaden min blir behandlet etter den 15. september? Ganske kjipt isåfall. :p

Endret av Sharizard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fått tilbud om hybel i voll studentby i dag, og for alt jeg ser så virker det som et rimelig godt alterntiv for en førsteårsstudent som ikke fikk noe hos SiT. Skal studere på dragvoll, så beliggenheten er jeg egentlig fornøyd med. Noen som fraråder meg sterkt å flytte til voll? Hvis ikke blir jeg sannsynligvis å signere med dem i kveld :)

 

EDIT: typo

Endret av amouth
Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på. Jeg søkte om bolig hos SiT sent i Mars. Den 24. april måtte jeg endre litt på søknaden. Nå står det at godkjent dato er 24. april. Er dette da min nye søknadsdato?

 

Ser også at SiT har skrevet følgende innlegg. noe jeg ikke la merke til før nå.

Søknadsfrist for nye studenter i Trondheim

Er du ny student i Trondheim til høsten er søknadsfristen 15. april. Søker du etter 15. april blir søknaden din behandlet etter 15. september.

 

Vil dette si at søknaden min blir behandlet etter den 15. september? Ganske kjipt isåfall. :p

 

Det står mange steder at du aldri må endre noe selv, da blir datoen oppdatert. Så nå havner du nok langt bak i køen, ja, dessverre.

Lenke til kommentar

Mail fra SIT: "Vi er nå ferdige med tildelingen av alle rom og leiligheter som blir ledige i sommer/tidlig høst. Det betyr at vi etter all sannsynlighet ikke kan å tilby deg en bolig til semesterstart høsten 2014. Vi anbefaler derfor at du begynner å lete etter bolig på det private markedet."

 

Flere av dere med søknad som har fått denne?

Jeg har leilighet allerede, så det er ikke noe stress for min del.

Lenke til kommentar

Fått tilbud om hybel i voll studentby i dag, og for alt jeg ser så virker det som et rimelig godt alterntiv for en førsteårsstudent som ikke fikk noe hos SiT. Skal studere på dragvoll, så beliggenheten er jeg egentlig fornøyd med. Noen som fraråder meg sterkt å flytte til voll? Hvis ikke blir jeg sannsynligvis å signere med dem i kveld :)

 

EDIT: typo

Voll er greit! Jeg bodde der første året mitt (ikke så bra at jeg ikke flyttet til Berg mao ;)) og bestekompisen min som skal til Trondheim skal også til Voll i år. Vi studerer begge langt borte fra Voll (sentrum), og likevel var det grei plass å bo. Lurt å signere hos dem. :)

Lenke til kommentar

Her kommer gode nyheter for de av dere som ikke har sted å bo til studiestart. StudiebyEN som er kjent for sitt "Tak over hodet"-tilbud har nå en avtale med Scandic Lerkendal hotell.

 

Fra 150 kr per dag kan man sove på hotellet, og man får frokost inkludert.

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article9852199.ece

Plasseringen er ganske god, da det er 2 min gåavstand til campus Gløshaugen og Hestehagen (HHiT), 10 min til campus Øya, og buss til Dragvoll går rett forbi.

 

:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

3 mnd er vel standard, du finner kanskje noe lavere, men ville ikke satset på det.

 

3 mnd kan jeg leve med. Jeg er mer bekymret for f.eks. 6 eller 12 mnd. Men det er ikke vanlig altså?

 

Jeg f.eks har 1 års bindingstid på mitt nye sted. Er i et kollektiv på på ovennevnte plass. Pga at jeg startet å leite helt i midten av juni og jeg trengte desperat noe før 30.juni. Er vel sånn halvfornøyd med valget mitt, beliggenheten og prisen per mnd er grei den, men det er et stort kollektiv og jeg er bekymra for om dette går bra..

 

Utleierne virker derimot ganske seriøse og det virker som om det er regler ift det meste i kollektivet, alle beboere er/blir studenter. Men f*en så streng leieavtale synes jeg!

Til info er jeg ikke en førsteårsstudent, men har erfaring med å bo på ganske usentrale plasser, og med ikke-studenter.

 

Lurer da - er framleie en mulighet for meg, hvis jeg ser noe freshere i f.eks november?

 

 

 

 

Apropos ift ikke-studenter; ( guri malla dét er dritkjipt, ikke bo for guds skyld med random ikke-studenter i et bofellsskap, alle dere nye!! Er masse elendig NAV-klientell rundt om i byen, boende i "student"-hybler og som mange huseiere anser som like(!) pålitelige som studenter ).

Endret av Calippus
Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har fått tilbudt hybel ved Voll Studentby, og har et spm angående det. Må skrive under leiekontrakten innen 5 dager.

 

Leiedato er fra 1. august. Jeg vet ikke om jeg får skoleplass. Hvis jeg ikke tilbys skoleplass, er det mulig å kansellere denne kontrakten uten å betale ekstra avgifter? Har lest noen steder at man må betale 1 mnds leie, eller noe lignende.

 

Når er fristen for å betale depositum? Jeg reiser om et par dager, og vil ikke ha mulighet til å betale denne før 6. august. Jeg ønsker heller ikke å betale denne før jeg får vite om jeg tilbys skoleplass. Vet noen om Voll Studentby tar imot en så sen betaling av depositum?

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har fått tilbudt hybel ved Voll Studentby, og har et spm angående det. Må skrive under leiekontrakten innen 5 dager.

 

Leiedato er fra 1. august. Jeg vet ikke om jeg får skoleplass. Hvis jeg ikke tilbys skoleplass, er det mulig å kansellere denne kontrakten uten å betale ekstra avgifter? Har lest noen steder at man må betale 1 mnds leie, eller noe lignende.

 

Når er fristen for å betale depositum? Jeg reiser om et par dager, og vil ikke ha mulighet til å betale denne før 6. august. Jeg ønsker heller ikke å betale denne før jeg får vite om jeg tilbys skoleplass. Vet noen om Voll Studentby tar imot en så sen betaling av depositum?

 

Kan du ikke kontakte Voll Studentby og spørre dem om hvilke regler som gjelder ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...