Gå til innhold

Den overraskende store hybel i Trondheim-tråden


Han Far

Anbefalte innlegg

Det kan nok slå begge veier. Alle har "nettopp" flyttet inn, så med mindre det er veldig utrivelig der, tviler jeg på at så mange flytter ut. Menn viss utskiftning blir det jo uansett.

 

 

Nei, buss funker bra fra de fleste plassene, ikke noe stress å bo lenger enn sykkel/gangavstand.

 

Det kommer da vitterlig an på øyet som ser. Selv skyr jeg bussen som pesten, og bruker den så sjeldent som overhode mulig. Om det finnes noen universelle sannheter her i verden, så ser det ut til å være nettopp at det er mye styr å ta hensyn til (veiledende) rutetabeller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst, takk for flott tråd!

Er det noen som har erfaringer, eller pros/cons om Berg vs Nedre Singsakerslette? For min del står valget mellom disse to, da med tanke på at jeg skal ha studiet mitt på Gløshaugen.

(Beklager hvis det er besvart tidligere i tråden, men jeg kunne ikke finne det selv)

Lenke til kommentar

Jeg bor i SiT-hybel nå, men tenker på å søke på nytt i tilfelle jeg kan få noe enda billigere. Men jeg mister vel ikke den nåværende hybelen automatisk hvis jeg får nytt tilbud? Denne kontrakten løper vel til jeg sier den opp?

Kontrakten gjelder bare i ett år, men du får tilsendt ny så lenge du produserer minimum 30 studiepoeng i året.

Lenke til kommentar

^Sikker på at det stemmer? Sendte en e-post til de hos SiT, og damen der sa jeg ble plasssert i køen den dagen jeg ga dem bevis på at jeg går på NTNU. Altså, sendte de sånn print-screen fra studentweb.

Det er forskjell på gamle og kommende studenter. Førstnevnte må bevise at de studerer her før de blir satt i køen, og kan for øvrig søke hele året, mens sistnevnte må søke før en viss dato for å bli blant de første i køen (alle som søker før denne datoen får en tilfeldig plass i køen). De nye prioriteres ved Moholt og Steinan, mens de konkurrerer med eksisterende studenter andre steder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Usikker på hva du mener, men om det er ledig på Moholt kan du få plass der, ja.

Tror det er ganske mye ledig på Lerkendal og, som er helt nytt og MYE mer sentralt..

 

Ring SiT også, så kanskje det går enda fortere :)

Beklager, skulle ha formulert meg bedre.

 

Vil flytte til Moholt neste måned. Har sendt inn en søknad nå og skal prøve å ringe dem i løpet av uka.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Virker som jeg har funnet den rette tråden.

 

Skal begynne på NTNU til høsten, og lurte egentlig på hvordan jeg flytter. Hvis noen kunne har vært så snille å forklare prosessen for meg. Jeg regner jo med å søke studentbolig, men hva hvis jeg ikke får napp før skolestart? Privatbolig er jo en ting, men hvordan skal det gå uten å først sette fot i byen?

Lenke til kommentar

Virker som jeg har funnet den rette tråden.

 

Skal begynne på NTNU til høsten, og lurte egentlig på hvordan jeg flytter. Hvis noen kunne har vært så snille å forklare prosessen for meg. Jeg regner jo med å søke studentbolig, men hva hvis jeg ikke får napp før skolestart? Privatbolig er jo en ting, men hvordan skal det gå uten å først sette fot i byen?

studiebyen.no

Lenke til kommentar

Virker som jeg har funnet den rette tråden.

 

Skal begynne på NTNU til høsten, og lurte egentlig på hvordan jeg flytter. Hvis noen kunne har vært så snille å forklare prosessen for meg. Jeg regner jo med å søke studentbolig, men hva hvis jeg ikke får napp før skolestart? Privatbolig er jo en ting, men hvordan skal det gå uten å først sette fot i byen?

 

Søk SiT i hvertfall. Etterhvert anbefaler jeg å sette en annonse i adressa, gjerne med link til en finn-annonse (hvor du har mer plass til å skrive). Da får man som regel mye napp, og som regel langt billigere enn hyblene som ligger ute. Men det er kanskje litt tidlig å gjøre det, men om det skulle bli juni og juli uten at du har fått noe, så er det bare å kjøre på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...