Gå til innhold

Den overraskende store hybel i Trondheim-tråden


Han Far

Anbefalte innlegg

 

 

Er det noen som har fått vite hvor dere ligger på venteliste? Eventuelt tilbud fra SiT? Jeg sendte mail og spurte og fikk bare en kjip mail om at de tok kontakt hvis jeg fikk noe.

 

Det er litt tidlig, tror jeg. I fjor søkte jeg før fristen (som i fjor var 12. februar eller noe), og jeg fikk tilbud om hybel i begynnelsen av juni.

 

 

Jeg fikk tilbud om hybel fra sit for to uker siden allerede, og folk jeg kjenner har også begynt å motta tilbud. Vi søkte dog veldig tidlig (oktober/november 2013).

 

Kommer du rett fra vgs, eller er du eldre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

har fått tilslag på leilighet i den nedre delen av nedre singsakerslette 4 som er på 24kvm til 5500 per måned ikke inkl. strøm. Er dette bra/grei pris? ser ut på det ene lille generelle bildet de har at det er eget inngangsparti, men ikke eget soverom, dårlig bruk av plass? Noen som har erfaring, ikke så kult med seng i stua ved vors, fest, nach.

Lenke til kommentar

Jeg sendte også mail til sit for å høre hvordan de lå an i tildelingen. Fikk vite at de hadde startet ja, men får ikke oppgi hvor man ligger i køa. Samtidig får man heller ikke beskjed hvis man ikke får tilbud om bolig. De skulle fortsette å tildele hybler i løpet av sommeren. Dette suger jo, man aner jo ikke om man i det hele tatt har en liten sjanse. Man kan jo risikere å vente til sommeren helt forgjeves, og dermed sitte der med skjegget i postkassa.

 

Jaja, jeg er født i 94 og søkte 18 mars. Tror dere jeg bør begynne å lete privat istedet? Vil jo ikke vente alt for lenge heller - da blir det jo vanskeligere å få privat. Samtidig er jeg ikke 100% sikker på at jeg kommer inn på det studiet jeg har søkt, kunne derfor tenkt meg studentbolig slik at jeg slipper å binde meg til noe. Åh, dilemma. Tips eller tanker om dette?

Endret av Hylster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge du finner noe med kort oppsigelsestid binder du deg vel ikke noe mer privat enn gjennom SiT?

Nei, det er sant. Men jeg ser for meg at det er mye vanskeligere å finne en hybel med kort oppsigelsestid privat. For meg virker det som om de fleste er på minimum et år.

Lenke til kommentar

har fått tilslag på leilighet i den nedre delen av nedre singsakerslette 4 som er på 24kvm til 5500 per måned ikke inkl. strøm. Er dette bra/grei pris? ser ut på det ene lille generelle bildet de har at det er eget inngangsparti, men ikke eget soverom, dårlig bruk av plass? Noen som har erfaring, ikke så kult med seng i stua ved vors, fest, nach.

 

Det er en bra pris, du finner ikke mange ettroms med den standarden og beliggenheten til under 6000 på det private markedet. Ordentlig kjøkken (dvs komfyr med stekeovn, masse skapplass osv) trekker også opp syns jeg. Når det gjelder senga kan du jo vurdere sovesofa i stedet, det er nok litt mer praktisk når du har besøk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hybelhaiene vil som regel at du leier for ett år om gangen. Blant vanlige folk så er det litt både og, men det er ikke vanskelig å slippe. Personlig sa jeg fra meg et par hybler på grunn av det, og enten opp med noe som var både bra og billig, uten depositum og bindingstid.

 

Det er en uting, men når folk er så idiot at de går med på det, så blir det etterhvert normen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har fått tilbud om studentbolig, type hybel, ved Nedre Singsakerslette, i Korsgata. Prisen ligger på 4800/mnd inkludert strøm. Det ser veldig sentralt ut, med kort avstand til Gløshaugen og sentrum. Er det noen som har erfaringer med dette stedet, bør jeg ta det? Frist om 4 dager

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Har fått tilbud om studentbolig, type hybel, ved Nedre Singsakerslette, i Korsgata. Prisen ligger på 4800/mnd inkludert strøm. Det ser veldig sentralt ut, med kort avstand til Gløshaugen og sentrum. Er det noen som har erfaringer med dette stedet, bør jeg ta det? Frist om 4 dager

 

Ta det! Det er vel noe av det bedre du får i byen uten kontakter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...