Gå til innhold

Den overraskende store hybel i Trondheim-tråden


Han Far

Anbefalte innlegg

Hmm, shit. Som en førsteårs 94er student fra Oslo hadde jeg virkelig trua på å få noe med den nye tildelingsordningen, men det ser tydeligvis ikke så lyst ut som jeg trodde. Noen som har erfaring med hvor langt frem mot skolestart SiT deler ut hybler? Får vel uansett bare begynne å lete privat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De deler ut helt frem til skolestart, men det er jo gitt at noen sier opp. Det kan godt være du får noe tre dager før studiestart for eksempel, men du skal være en kald fisk om du venter så lenge.

 

Anbefaler deg å sette en annonse i avisa, med tilhørende finn-annonse (mener adressa hadde et godt tilbud). Jeg gjorde det, og fikk masse tilbud.

Lenke til kommentar

 

 

Hei.

 

Hva gjør jeg hvis søknaden min har blitt annullert fordi jeg glemte å bekrefte den?

 

Er alt håp ute?

Hvilken søknad? I alle tilfeller, spør de søknaden ble sendt til.

 

Søknaden om hybel til SIT. Glemte visst å nevne det :)

 

Aha. Ja, da vil jeg tro at du er i trøbbel. Du står langt, langt bak på ventelisten og burde begynne å se etter privat hybel ASAP.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hei.

 

Hva gjør jeg hvis søknaden min har blitt annullert fordi jeg glemte å bekrefte den?

 

Er alt håp ute?

Hvilken søknad? I alle tilfeller, spør de søknaden ble sendt til.

 

Søknaden om hybel til SIT. Glemte visst å nevne det :)

 

Aha. Ja, da vil jeg tro at du er i trøbbel. Du står langt, langt bak på ventelisten og burde begynne å se etter privat hybel ASAP.

 

Javel, takk.

Lenke til kommentar

Hva synes dere her (gamle som nye studenter) om å bo på Buran? Er det sentralt nok, godt nok for dere? Med gode nok bussforbindelser??

 

Imo ikke noe problem å bo på Buran. Kommer litt an på, men i snitt så er ikke veldig langt å gå til et busstopp der du kan ta en rekke busser inn til byen. Du må riktignok gjennom byen for å komme til Gløs, men dersom du skal til Dragvoll går jo det andre veien. Noen vil sikkert argumentere for at Buran er langt vekk, men personlig ville jeg ikke hatt noe problemer med det mtp beliggenhet. Hvorvidt strøket/bydelen er hyggelig/rolig/etc. kan jeg ikke si så mye om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har noen tips til studenter som ikke bor i Trondheim og leter etter bolig på det private markedet. Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal få til å dra på visning når jeg bor i Oslo. Dessuten har vi ikke fått svar på om vi har fått oss inn på studiene vi har søkt. Skal jeg bare vente til jeg først har fått svar siden det blir dumt å leie en bolig i et helt år.

 

Men jeg tror ikke det vil bli et problem å komme seg inn på informatikk når jeg har omtrent 5,2 i snitt? Siden poengkravet lå på omtrent 4,5 i fjor.

Lenke til kommentar

Sitter å tenker på det samme som personen over her, har søkt Informatikk i Trondheim, Oslo og Halden med NTNU som første valg. Har ikke hatt noen karakterer før iår, så har ikke turt å satse på at jeg kom inn i Trondheim eller begynt søke etter leilighet enda. Har 4,86 i snitt før jeg får svar på de tre siste skriftlige eksamenene. Og tror jeg ender opp rundt 50,5poeng etter svar så tenker på å lete etter et sted å bo.

 

Men har samme takene som personen over, jeg bor i øst, og har ikke muligheten til å dra langt nord for å se på en hybel. Veldig mange av bildene er ufattelig dårlig, og det er vanskelig å få en god oversikt over hvilke muligheter man har.

 

Et annet kanskje dummere spørsmål, men det er jo relativt mange hybler og bofellesskap annonsert på finn.no og hybel.no. Og skulle tro de fjernet annonsene om de fikk en leier. Eller sitter de å samler opp søkere og gir svar senere?

Lenke til kommentar

Sitter å tenker på det samme som personen over her, har søkt Informatikk i Trondheim, Oslo og Halden med NTNU som første valg. Har ikke hatt noen karakterer før iår, så har ikke turt å satse på at jeg kom inn i Trondheim eller begynt søke etter leilighet enda. Har 4,86 i snitt før jeg får svar på de tre siste skriftlige eksamenene. Og tror jeg ender opp rundt 50,5poeng etter svar så tenker på å lete etter et sted å bo.

 

Men har samme takene som personen over, jeg bor i øst, og har ikke muligheten til å dra langt nord for å se på en hybel. Veldig mange av bildene er ufattelig dårlig, og det er vanskelig å få en god oversikt over hvilke muligheter man har.

 

Et annet kanskje dummere spørsmål, men det er jo relativt mange hybler og bofellesskap annonsert på finn.no og hybel.no. Og skulle tro de fjernet annonsene om de fikk en leier. Eller sitter de å samler opp søkere og gir svar senere?

Det er nettopp av den grunn jeg ikke forstår hvordan dette skal funke. Det selvfølgelig flere som er interessert i samme bolig og vil dra på visning. Har allerede begynt å vurdere friår og kanskje søke her i Oslo.

Lenke til kommentar

Nesten alle studentene på Gløshaugen kommer fra utenfor Trøndelag, og klarer likevel fint å finne bolig. Dette ordner seg, folkens.

Sier ikke at det er umulig på noen måte, og ønsker på ingen måte å sove i telt ved skole start.

Men lurer på om hvis jeg venter til jeg er sikkert på at jeg kommer inn ved NTNU at det da vil være for seint.

Det å lete etter bolig ved Halden, Oslo og Trondheim er ikke lett, og det er relativt liten forskjell i karakterene på skolene, så ingen ting er sikkert.

Lenke til kommentar

Det er aldri for sent. Jeg kan aldri tenke meg at noen som kommer inn på NTNU rett og slett ikke klarer å finne et sted å bo. Problemet er at alle studentene vil bo billig og i nærheten av campus, og hvis du begynner sent å se etter et sted å bo må du senke standardene dine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...