Gå til innhold

Den overraskende store hybel i Trondheim-tråden


Han Far

Anbefalte innlegg

 

3 mnd er vel standard, du finner kanskje noe lavere, men ville ikke satset på det.

 

3 mnd kan jeg leve med. Jeg er mer bekymret for f.eks. 6 eller 12 mnd. Men det er ikke vanlig altså?

 

 

Du kan tenke selv da, hva ville du gjort?

 

Funnet ny leietaker hver 3. måned, eller 1 gang hver 12. måned?

1år er nok det de fleste privatutleiere vil ha

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@maXini

 

"Skulle du være så uheldig at du ikke kommer inn på skole gjelder følgende retningslinjer:


1. Gi beskjed til administrasjonen på Voll Studentby snaret via e-post [email protected] og legg ved avslag på studieplass
2. Du vil da settes opp på en avviklingsliste hos oss. Når det leies ut en hybel, vil den første på lista avvikles osv.
3. Når din leiekontrakt er avviklet vil du motta beskjed om dette skriftlig fra Voll Studentby
4. Dersom din leiekontrakt avvikles innen 01.08 vil du ikke bli belastet for noen husleie eller gebyrer.
5. Dersom din leiekontrakt blir avviklet etter 01.08 må du dekke husleie frem til den dagen ny leietaker tar over boligen."

og:

"Innflytting for nye beboere er fra og med 6. august 2014.

NB! Når du kommer for å hente ut nøkler må du fremvise opptaksbevis for studie samt kvittering for depositum. Uten dette vil vi ikke tilby noen innflytting."

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

 

 

3 mnd er vel standard, du finner kanskje noe lavere, men ville ikke satset på det.

 

3 mnd kan jeg leve med. Jeg er mer bekymret for f.eks. 6 eller 12 mnd. Men det er ikke vanlig altså?

 

 

Du kan tenke selv da, hva ville du gjort?

 

Funnet ny leietaker hver 3. måned, eller 1 gang hver 12. måned?

1år er nok det de fleste privatutleiere vil ha

 

 

Rettelse, det er det de fleste privatutleiere som driver noe som ikke kan kalles annet enn ren utnyttelse av studenter vil ha. Små bøttekott i overfylte bofelleskap for eksempel. Å ha en normal kontrakt med normal oppsigelsestid er et tegn på at det er skikkelige folk man har med å gjøre, ikke folk som bare er interessert i å flå studenter.

 

Unntaket er kanskje andre studenter som er klin avhengig av å få inn leie hver måned for å betale huslån.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet om det pleier å være lang kø hos voll studentby? Har jeg noen som helst mulighet til å få plass der om jeg sender søknad i dag? Jeg kan tenke meg at de ikke har den samme fristen som hos SiT, der de behandler sene søknader i september.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det pleier å være lang kø hos voll studentby? Har jeg noen som helst mulighet til å få plass der om jeg sender søknad i dag? Jeg kan tenke meg at de ikke har den samme fristen som hos SiT, der de behandler sene søknader i september.

 

Søkte for et par dager siden og fikk tilbud i dag, så prøv der du.

 

Hva er folks erfaring med Voll egentlig? Beliggenheten ser jo relativt dårlig ut for en som studerer på Gløshaugen. I tillegg har jeg egentlig svært lite lyst på en kontrakt på 12 månder. Planen var egentlig å bo privat nå og så prøve å skaffe meg studentbolig hos SiT så fort som mulig. Med en kontrakt som løper til neste sommer vil jeg jo ikke ha mulighet til det, siden førsteårsstudenter er prioritert på den tiden av året. Samtidig begynner det jo å haste med å skaffe seg et sted å bo, så jeg vet ikke om jeg tør å avslå ...

Lenke til kommentar

Det ligger akkurat i grenselandet for gangavstand (spørs litt hvilken side av studentbyen man havner på), men med sykkel går det fint. Eller buss. Har hørt at det er ok der, men man bor jo med ganske mange andre har jeg forstått. Eget bad er det og, så det er vel et pluss.

 

12 måneder er kjipt, men året går nokså fort, så man vil ikke ha ork til å flytte i løpet av det uansett. Dumt man ikke kan søke gjennom SiT med en gang da, man er jo nesten nødt til å flytte til noe privat først med kort oppsigelse, og så søke SiT senere.

 

Jeg tror det går fint om du tar det, men det skal sies at jeg selv sa fra meg et tilbud fra Voll et godt stykke uti juli, for så å finne noe bra (anbefaler å sette annonse i adressa).

Endret av Buddy Dacote
Lenke til kommentar

Også kan du bo på hotell lerkendal for 150x30 i måneden! Billig og bra frokost inntil du finner deg noe/sit.

Hva er prisen per kveld? Hadde blitt noe enklere å dra på visning hvis jeg kunne tilbringe noen dager her, enn å reise helt fra Oslo.

Lenke til kommentar

 

Noen som vet om det pleier å være lang kø hos voll studentby? Har jeg noen som helst mulighet til å få plass der om jeg sender søknad i dag? Jeg kan tenke meg at de ikke har den samme fristen som hos SiT, der de behandler sene søknader i september.

 

Søkte for et par dager siden og fikk tilbud i dag, så prøv der du.

 

Hva er folks erfaring med Voll egentlig? Beliggenheten ser jo relativt dårlig ut for en som studerer på Gløshaugen. I tillegg har jeg egentlig svært lite lyst på en kontrakt på 12 månder. Planen var egentlig å bo privat nå og så prøve å skaffe meg studentbolig hos SiT så fort som mulig. Med en kontrakt som løper til neste sommer vil jeg jo ikke ha mulighet til det, siden førsteårsstudenter er prioritert på den tiden av året. Samtidig begynner det jo å haste med å skaffe seg et sted å bo, så jeg vet ikke om jeg tør å avslå ...

 

Hvilket tilbud fikk du egentlig? søkte på alt unntatt dublett

Lenke til kommentar

Ser at det er mye som leies ut ved Ila, hvordan er det å komme seg til Gløshaugen fra Ila?

 

 

Nå er Ila veldig plaget av private bolighaier, masse elendige utleie leiligheter der, så pass deg litt.

 

Går greit å komme seg fra ila til Gløs, hvis du sykler tar du snarveien over øya.

Lenke til kommentar

 

Ser at det er mye som leies ut ved Ila, hvordan er det å komme seg til Gløshaugen fra Ila?

Man setter seg på 5-bussen og halvsover i 10-15 minutter.

 

Evt kan man sykle over Øya og noen av gangbruene og komme seg innenfor 10 minutter uten å forholde seg til enormt mange mennesker. Eller gå hvis man har litt tid.

 

På vinteren fungerer også å gå eller sykle, siden det typisk sett ikke er mye snø i det området. Hvis det skulle snø horisontalt, som det kan gjøre, da tar du femmeren eller annen buss. Nevner den løypa siden å gå/sykle gjennom over parkene og elva, gjennom Øya og forbi Samfundet er en liten opplevelse i seg selv. ;)

Endret av Calippus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...