Gå til innhold

Den overraskende store hybel i Trondheim-tråden


Han Far

Anbefalte innlegg

Noen her som bor i parleilighet hos SiT og opplever elendig ventilasjon? Har nettopp flyttet til en på Berg (i de rehabiliterte husene) etter å ha bodd på hybel på Lerkendal, og forskjellen er kolossal. Det blir så dårlig luft at det ikke funker, og med et lite soverom på 10 kvadrat blir det heller ikke mye plass til gulvvifte eller liknende...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De er ikke på svartelista som det er linket til i første post, så det ser ikke ut til at folk har hatt nevneverdige problemer. Bare sjekk at de ikke har helt sinnssyke betingelser (altså 6 mnd depositum, bindingstid, oppsigelsestid osv).

 

Man burde også unngå den utleiegarantien som de tilbyr. Det er bedre å betale vanlig depositum.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med Tryggbo AS? Fått tilbud på hybel til en rimelig pris (usikker på størrelse), følger med minikjøkken og må dele bad. Fikk tilbud etter å ha lagt ut en annonse på hybel.no, ikke sett bilder eller noe (skal spørre om det). Batr lurer på forhånd om noen har erfaring med disse, Tryggbo AS

 

Fant den ikke på svartelista. Skal spørre om mer detaljer.

 

Takk til Knewt for svar, men velger ikke Hybelutleie.

Endret av Aatrox
Lenke til kommentar

Noen her som bor i parleilighet hos SiT og opplever elendig ventilasjon? Har nettopp flyttet til en på Berg (i de rehabiliterte husene) etter å ha bodd på hybel på Lerkendal, og forskjellen er kolossal. Det blir så dårlig luft at det ikke funker, og med et lite soverom på 10 kvadrat blir det heller ikke mye plass til gulvvifte eller liknende...

Oi. Er Berg dårligere enn Lerkendal? Lufta på Lerkendal var jo elendig.

Lenke til kommentar

 

Noen her som bor i parleilighet hos SiT og opplever elendig ventilasjon? Har nettopp flyttet til en på Berg (i de rehabiliterte husene) etter å ha bodd på hybel på Lerkendal, og forskjellen er kolossal. Det blir så dårlig luft at det ikke funker, og med et lite soverom på 10 kvadrat blir det heller ikke mye plass til gulvvifte eller liknende...

Oi. Er Berg dårligere enn Lerkendal? Lufta på Lerkendal var jo elendig.

 

Hæ? Jeg bodde i første etasje på Lerkendal og har aldri vært noe sted med så god ventilasjon. På rommet mitt var det nesten alltid kaldt, og det hadde jo både ut- og innventilasjon, noe det ikke er på Berg hvor det liksom skal sove to stykker!

Lenke til kommentar

Lufta var ok, men det var VARMT(!!). Ventilasjonen virket ikke som den kjølte ned noe. Med alle vinduene åpne klarte vi kanskje å komme ned i 24-25 grader når det var på det varmeste ute. Virker som den var stilt inn på 25-26 grader i stua og 19-20 på soverommet (parleilighet). Dette var temperaturen det ble inne hvis vi lukket vinduene på vinteren. I tillegg ble det veldig fort varmt dersom stekeovnen stod på en times tid.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Noen generelle spørsmål ang leie av hybel.

 

Har fått studieplass ved NTNU til høst, og søker da etter et sted å bo. Har fått et par tilbud etter å ha lagt ut en annonse på hybel.no, blant annet en hybel (4k i mnd, eget kjøkken og felles bad) og bofelleskap med 4 andre (også 4k her, 6-7kvn rom). Synes det er ganske billig, og vil gjerne takke ja.

 

Problemet er at jeg ikke får gått på visning da jeg per dags dato er i utlandet frem til 6 august. Tør ikke å takke ja til hybelen, og er usikker på bofelleskap.

 

Tips til hva jeg bør gjøre? Bør jeg gå på visning, eller Takke nei og lete da jeg kommer til Norge?får tilsebdt bilder til helgen, men de vil nok evt ikke vise skader f.eks.

Kjenner en i Trondheim, men kunne ikke før neste uke pga ferie imorgen.

 

Jeg er ute etter noe billig til jeg klarer å skaffe meg en deltidsjobb. Derfor frister de to.

Lenke til kommentar

Etter flere måneder med leilighetsjakt med 2 andre kompiser uten hell, ender jeg opp med enda et år på Steinan Studentby. Selve hybelen i småhuset er jo strålende, men jeg begynner å bli litt smålei kollektivet og avstander.

 

 

 

Noen generelle spørsmål ang leie av hybel.

Har fått studieplass ved NTNU til høst, og søker da etter et sted å bo. Har fått et par tilbud etter å ha lagt ut en annonse på hybel.no, blant annet en hybel (4k i mnd, eget kjøkken og felles bad) og bofelleskap med 4 andre (også 4k her, 6-7kvn rom). Synes det er ganske billig, og vil gjerne takke ja.

Problemet er at jeg ikke får gått på visning da jeg per dags dato er i utlandet frem til 6 august. Tør ikke å takke ja til hybelen, og er usikker på bofelleskap.

Tips til hva jeg bør gjøre? Bør jeg gå på visning, eller Takke nei og lete da jeg kommer til Norge?får tilsebdt bilder til helgen, men de vil nok evt ikke vise skader f.eks.
Kjenner en i Trondheim, men kunne ikke før neste uke pga ferie imorgen.

Jeg er ute etter noe billig til jeg klarer å skaffe meg en deltidsjobb. Derfor frister de to.

Markedet i Trondheim er såpass stramt at flere skriver kontrakt uten å se hybelen/leiligheten først. Det er ikke uvanlig å gjøre det, men det kan jo være litt skummelt, og jeg har ikke vurdert det uten god kontakt med utleier og flere bilder. Det er derimot ikke sikkert at du finner noe du liker så sent som i august heller. Vanskelig situasjon og jeg har ikke noen spesielt gode råd :p

Lenke til kommentar

Siden det nå er nye regler og retningslinjer innenfor boligsøking hos SiT, vil det da si at jeg som 26 åring og ikke førstegangsstudent ligger bakerst i prioritetslisten? Så uansett hvor tidlig jeg søker (skal ta 2-årig siviling. master på NTNU fra høst 2015) så har jeg veldig liten sjanse for å få hybel med grei avstand fra skole og sentrum?

Hvilke hybler hos SiT burde jeg ha som 1,2 og 3 valg? Velger jeg de mest populære sitter jeg vel igjen med ingen? Siden det nå har seg at lav alder og førstegangsstudenter er prioritert.

Noen tips?? Taes imot med takk! :-)

Lenke til kommentar

Selv om dere ikke får SiT-hybel ved semesterstart pleier det å være greit å få seg hybel litt uti semesteret/på starten av vårsemesteret. Dersom du har lyst til å bo hos SiT er det altså "bare" å først finne seg en privat hybel med kort oppsigelsesfrist, og så umiddelbart søke på nytt hos SiT. Eller du kan bare fortsette å bo i den private hybelen -- det finnes tross alt mange gode private hybler også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...